وزیر صنعت:

راه فعال شدن صادرت ، توجه و رونق تولید است/ تمامی بازارچه‌های مرزی فعال می‌شوند

وزیر صنعت گفت: مهمترین راهکار برای افزایش صادرات توجه و رونق تولید است‌.

راه فعال شدن صادرت ، توجه و رونق تولید استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان ایلام با اشاره به توجه و اهتمام دولت در جهت افزایش صادرات ، مهترین راهکار در جهت افزایش صادرات را توجه به صنعت و رونق تولید برشمرد.

وی صنعت و فناوری و را دو بال صادرات دانست و تاکید کرد : واحدهای صنعتی کشور می بایست بدنبال توسعه و ایجاد فناوری باشند چرا فناوری تاثیر مستقیمی بر بهبود فرآیند تولید و صادرات دارد.

وزیر صنعت در ادامه با اشاره به ظرفیت بازارچه های مرزی اظهار کرد : با ایجاد این مناطق می توان شاهد توسعه یافتگی در مناطق مرزی و کمتر توسعه یافته بود که  در راستای تحقق شعار «رونق تولید» تمامی بازارچه‌های مرزی فعال می‌شوند.

رحمانی در ادامه با اشاره به سفر اخیر آقای روحانی رئیس جمهور محترم به کشور عراق افزود : در این تفاهم نامه قرار است تا سال ۱۴۰۰ بیش ار ۲۰ میلیارد دلار با کشور عراق مبادلات ارزی و صادرات صورت گیرد که مرز مهران می تواند در تحقق این مهم نقش خوبی ایفا نماید‌ .

وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به ظرفیت های تولید در کشور گفت : در حال حاضر تولید برخی از کالاهای عمده همچون صنایع پتروشیمی ، فولاد به بیش از دوبرابر نیاز مصرف کشور رسیده است.

در پایان نیز برخی از فعالان حوزه صنعت استان ، مسائل و مشکلات خود را مطرح و خواستار رفع آنها شدند.

انتهای پیام/ه

اولویت دولت در سال ۹۸ افزایش صادرات خواهد بود

برچسب ها: صنعت ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.