تصاویری تاریخی از اولین سفر به فضا و رکورد‌های جالب روس‌ها

امروزه فضاپیما‌ها و موشک‌های فضایی پرقدرتی به فضا ارسال می‌شوند، موفقیت امروز سازمان‌های فضایی در ادامه اولین تلاش‌ها برای دستیابی به فضا به دست آمده است.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، ۱۲ آوریل سال ۱۹۶۱، یوری گاگارین فضانورد روس سوار بر کپسول فضایی Vostok ۱ به دور مدار زمین چرخید و اولین پرواز موفقیت آمیز فضایی در جهان را به نام خود ثبت کرد که این روز در کشور روسیه با نام روز کیهان نوردی نام گذاری شده است.
 
در ادامه می‌توانید تصاویری تاریخی و ارزشمند از تاریخچه اکتشاف‌های فضایی روس‌ها در طول سال‌ها را مشاهده کنید.
 

نخستین حیوانی که به فضا مسافرت کرد سگی به نام لایکا در سال ۱۹۵۷ بود و توانست این نظریه را به اثبات برساند که یک موجود جاندار می‌تواند درمدار کره زمین زنده بماند.
 
در آن زمان کارشناسان راهی برای بازگرداندن کپسول فضایی به زمین در نظر نگرفته بودند و به این ترتیب حیوان پس از چندی در فضا درون کپسول فضایی Sputnik ۲ جان داد.
 

سه سال پس از پرواز لایکا، دو سگ دیگر با نام‌های Belka و Strelka با کپسول به فضا ارسال شدند؛ همراه این دو حیوان، دیگر حیوان‌هایی چون خرگوش، ۴۲ موش، ۲ موش صحرایی، تعدادی مگس و چندین گیاه به فضا ارسال شدند و پس از اتمام ماموریت با موفقیت به زمین بازگشتند.
 

تصویری از پدر عملیات فضانوردی کشور روسیه، سرگئی کورولف Sergei Korolev، در آن زمان رقابت شدیدی بین آمریکا و روسیه در زمینه صنایع فضایی بود و هرکدام می‌خواستند زودتر به فضا و به ویژه کره ماه دست یابند.
 

تصویری از یوری گاگارین، اولین فضانوردی که به مدارکره زمین رفت؛ او اولین انسانی است که از جو کره زمین خارج شده است. گاگارین در سال ۱۹۶۸ زمانی که مشغول یادگیری خلبانی بود، درگذشت.
 

علاقه‌مندان به سفر‌های فضایی درکشور روسیه پس از شنیدن خبر موفقیت گاگارین در سفر به جو کره زمین از رادیو به شادی پرداختند.
 

نیکیتا خروشچف و لئونید برژنف، از سیاستمداران روس، موفقیت گاگارین را به او تبریک گفتند.
 

در سال ۱۹۶۳ والنتینا ترشوکوا، اولین زنی بود که به فضا همراه با سفینه فضایی Vostok ۶ سفر کرد. انتخاب او از بین ۴۰۰ متقاضی صورت گرفت.
 

اعضای خلبان سفینه فضایی سایوز T-۷، که عبارت بودند از لئونید پوپو،استوتلانا ساویتسکایا و الکساندر سبرو که در سال ۱۹۸۲، ساویتسکایا دومین زنی بود که به فضا سفر کرد؛ او سپس در سال ۱۹۸۴ دوباره به فضا سفر کرد و این بار اولین راهپیمایی خارج از سفینه را در فضا انجام داد.
 

مهندس پرواز، مارینا پوپویچ، سومین زن فضانورد بود و اولین زن خلبانی بود که دیوار صوتی را با استفاده از جنگنده میگ ۲۱ شکست.

منبع:themoscowtimes

انتهای پیام/

تصاویری تاریخی از سال‌ها تلاش برای رسیدن به فضا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
کاش زن ایرانی بود
آخرین اخبار