پمپئو: خواهان زندگی بهتر برای اسرائیلی‌ها هستیم

وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با سی‌ان‌ان اعلام کرد این کشور خواستار زندگی بهتری برای صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، در گفتگوی اختصاصی با این شبکه ضمن تاکید بر حمایت گسترده واشنگتن از تل‌آویو اعلام کرد این کشور خواستار زندگی بهتری برای  صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی است.

درباره مناقشه اراضی اشغالی گفت: ما چشم‌انداز خود را در این خصوص به صراحت بیان کرده‌ایم و آن اینکه تغییری اساسی در مدلی ایجاد شود که از آن استفاده شده است. ما برای مدت چهل سال ایده‌های زیادی در این‌باره داشتیم، اما این ایده‌ها به تحقق صلح بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها منجر نشد.

وزیر خارجه آمریکا با اشاره به طرح شوم واشنگتن برای فلسطینیان موسوم به معامله قرن افزود: ماموریت مشخص شده ما این است که چشم‌اندازی داشته باشیم. فکر می‌کنم در نهایت اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها باید خودشان این مسئله را حل و فصل کنند. به هر حال ما طرحی را مطرح کرده‌ایم که چشم‌اندازی دارد و این چشم‌انداز دربرگیرنده ایده‌هایی جدید و متفاوت و منحصر به فرد است. این طرح در تلاش است تا از زاویه و شکلی متفاوت به مشکلی نگاه کند که غیرقابل حل بوده است.

پمپئو در ادامه اضافه کرد: دولت‌های متعددی (در آمریکا) به این مسئله ورود کرده‌اند. دولت‌های متعدد (آمریکا) نتوانستند این مسئله را حل کنند. اسرائیل هم نتوانست. امیدواریم بتوانیم به نتیجه بهتری برسیم. همه می‌خواهند این مناقشه حل و فصل شود. ما خواهان زندگی بهتر برای اسرائیلی‌ها بدون وجود چنین مناقشه‌ای هستیم.

او در ادامه این مصاحبه مدعی شد: بی‌تردید ما خواهان زندگی بهتر برای فلسطینی‌ها هم هستیم هم در کرانه باختری و هم در غزه.

انتهای پیام/

مصاحبه پمپئو با سی‌ان‌ان درباره مناقشه میان فلسطینیان و صهیونیست‌ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار