ملاقات نامزد‌های انتخابات اوکراین با مکرون و مرکل

نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری اوکراین پیش از برگزاری انتخابات، به دیدار سران فرانسه و آلمان رفتند.

ملاقات کاندیدای پیشتاز اوکراین با مکرون و مرکلبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از الجزیره، ولادیمیر زیلانسکی کاندیدای پیشتاز انتخابات رئیس جمهوری اوکراین، ۹ روز پیش از دور دوم انتخابات اوکراین به منظور حمایت بین المللی به پاریس رفت.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه اولین میزبان این کمدین معروف اوکراینی بود که حال به مقام ریاست جمهوری اوکراین چشم دوخته است و می‌خواهد به ششمین رئیس جمهور این کشور تبدیل شود.

در این میان پترو پروشنکو که می‌خواهد تجربه سیاسی خود را به رخ زیلانسکی تازه‌کار بکشاند، قبل از وی برای دیدار باآنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، به این کشور سفر کرده بود.

هر دو کاندید معتقدند که می‌توانند با کمک فرانسه و آلمان به درگیری ۵ ساله خود با روسیه پایان دهند.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد زیلانسکی ۴۱ ساله که تنها تجربه سیاسی‌اش به بازی در نقش رئیس‌جمهور در یک سریال تلویزیونی ختم می‌شود، بتواند پروشنکو را که از حل بحران روسیه و اوکراین درمانده شده، به راحتی شکست دهد.

زیلانسکی پس از دیدار خود با امانوئل مکرون گفت: ما درباره زندگی و مسائل بسیار مهمی صحبت کردیم همچنین در خصوص توقف جنگ در «دنباس» نیز صحبت کردیم.

در دور نخست انتخابات اخیر  ریاست جمهوری اوکراین در ۳۱ مارس در حالی که پروشنکو تنها ۱۶ درصد آرا را کسب کرده بود، زیلانسکی موفق شد ۳۰ درصد آرا را کسب کند.

در این میان مرکل هم پس از دیدار با پروشنکو گفت که از او به منظور ثبات در منطقه دعوت کردم، من معتقدم که ادامه گفتگو‌ها حتی در زمان انتخابات هم می‌تواند بسیار مهم باشد.

شایان ذکر است، فرانسه و آلمان عضو گروه چهارگانه نرماندی هستند که برای کاهش تنش بین کی‌یف و مسکو تلاش می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار