افزایش ۲۱۰ درصدی بارندگی در خراسان رضوی

مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی گفت: حجم بارندگی در این استان از ابتدای سال زراعی جاری (مهر ماه ۱۳۹۷) تاکنون نسبت به مدت مشابه پارسال به میزان ۲۱۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،محسن عراقی زاده مدیر کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: از ابتدای مهر ماه پارسال تا پایان ۲۲ فروردین ماه سال جاری ۲۳۰ میلیمتر باران در خراسان رضوی ثبت شده که نسبت به دوره آماری بلندمدت نشانگر افزایش ۵۲ درصدی است.


وی افزود: از ابتدای فروردین ماه جاری تاکنون هم در حالی ۶۱ میلیمتر باران در خراسان رضوی باریده است که این میزان در دوره آماری بلندمدت ۲۵ میلیمتر و در مدت مشابه پارسال فقط سه میلیمتر بود.


مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی میزان بارش ثبت شده در مشهد را نیز در طول ۲۲ روز سپری شده از فروردین ماه جاری ۸۰ میلیمتر اعلام وگفت: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون هم ۲۱۷ میلیمتر باران در این کلانشهر باریده که نشانگر افزایش ۱۷ درصدی در قیاس با دوره آماری بلندمدت و فزونی ۱۳۳ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال زراعی گذشته است.


عراقی زاده اظهار داشت: همه شهرستان‌های خراسان رضوی را برخوردار از افزایش حجم بارش نسبت به دوره آماری بلندمدت اعلام و ادامه داد: در این میان بیشترین افزایش بارندگی متعلق به بردسکن با رشد ۱۰۸ درصدی نسبت به دوره آماری بلندمدت است و پس از آن بخش ریوش در کاشمر با ۱۰۲ درصد و جغتای ۸۹ درصد افزایش بارش را تجربه کرده اند.


مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی گفت: همچنین کمترین افزایش بارندگی طی این مدت در تربت حیدریه و مشهد به ترتیب با ۹ و ۱۷ درصد نسبت به میانگین آماری بلندمدت ثبت شد.

انتهای پیام//ف. ص

 

۸۰ میلیمتر باران ثبت شده از ابتدای سال در مشهد

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار