وکیل ادوارد اسنودن، کارمند سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا بر این باور است که لغو پناهندگی جولیان آسانژ از سوی دولت اکوادور توجیه قانونی ندارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی، رابرت تیبو، وکیل ادوارد اسنودن، کارمند سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا و پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی که به افشاگری علیه ایالات متحده پرداخت و پس از آن به روسیه پناهنده شد بر این باور است که لغو پناهندگی جولیان آسانژ از سوی دولت اکوادور توجیه قانونی ندارد.

وی در این باره گفت: اول از همه لغو پناهندگی در مواقع بسیار کمی رخ می‌دهد من هم در این جا دلایل متقنی نمی‌بینم که آقای مورنو (رئیس جمهور اکوادور) بتواند پناهندگی وی را لغو کند.

رابرت تیبو تصریح کرد: مسئله بعدی این است که تنها ۳۰ دقیقه به آسانژ از زمان لغو پناهندگی وقت داده شد، اکوادور در این زمینه مرتکب نقض حقوق قانونی او شده است، همچنین حداقل ۵ الی ۶ ماده قانونی در حقوق داخلی اکوادور وجود دارد که نشان می‌دهد آسانژ در این زمینه حق و حقوقی دارد، اما شاهد بودیم هیچ یک از این موارد برای او اعمال نشد.

شایان ذکر است انگلیس حداکثر تا ۱۲ ژوئن زمان دارد که مدیر سایت افشاگر ویکی‌لیکس را به آمریکا مسترد کند، جایی که واشنگتن مدعی است آسانژ در توطئه‌ای اسناد پنتاگون را حک کرده است.

وکیل اسنودن در پایان گفت: به اقای آسانژ باید نگریست، او بسیار بیمار به نظر می‌رسد و اگر به آمریکا مسترد شود، هیچ درمانی در انتظار او نخواهد بود و بدین ترتیب برای آسانژ مدت محکومیت مانند شکنجه خواهد بود. از سوی دیگر واشنگتن رکورد بی نظیری در نقض قوانین بین المللی دارد که از این جهت نگرانی‌های زیادی درباره وضعیت آسانژ وجود دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار