یک مقام مسئول مطرح کرد؛

آخرین تشریح اهم برنامه اجرایی تجهیزاتی و مهندسی بنادر در سال ۹۸

کوهساری ساخت ۱۵ دستگاه ترانستینر مرتبط با فاز دو بندر شهید رجایی،ساخت چهار فروند بارج جمع آوری آلودگی نفتی بنادر جنوبی را بخشی از برنامه های امسال اعلام کرد.

آخرین تشریح اهم برنامه اجرایی تجهیزاتی و مهندسی بنادر در سال 98به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وزارت راه و شهرسازی، فرهاد منتصر کوهساری مدیرکل تامین و مهندسی تجهیزات در تشریح اهم برنامه‌های اجرایی سال ۹۸ اظهار کرد: امسال و براساس سیاست‌های اجرایی و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته «یک فروند شناور رفع آلودگی آب دریا (ORV)»؛ «۲ فروند شناور تجسس و نجات (SAR)»؛ «۲ فروند باقی مانده بارج جمع آوری آلودگی نفتی بنادر جنوبی» و «۳ دستگاه رادار و اسکنر مربوط به سامانه VTS بنادر» را به حوزه‌های مربوط تحویل خواهیم داد.

کوهساری افزود: «تحویل ۱۲ دستگاه ترانستینر (RTG)» و «تحویل ۲ دستگاه از سه دستگاه جرثقیل موبایل ساحلی ۶۰ تنی بنادر شمالی» از دیگر برنامه‌های مهم اداره کل تامین و مهندسی تجهیزات درسال ۹۸  است.

وی همچنین «خارج سازی یک فروند مغروقه قدیمی آب‌های استان گلستان»، «خارج سازی ۲ فروند مغروقه خانیان W ۲ و سارا»، «تحویل ۱۲ فروند قایق ریب بنادر کشور»، «تحویل ۱۲ فروند شناور گارد بنادر» و «جا‌به‌جایی چهار دستگاه مکنده و یک دستگاه جرثقیل موبایل محوطه‌ای ۱۴۰ تن» را از دیگر اقدامات این اداره کل در سال ۹۸ اعلام کرد.

آغاز مذاکرات برای تجهیز بندر چابهار به ۴ دستگاه گنتری کرین

کوهساری در خصوص آخرین وضع تامین تجهیزات پروژه چابهار توسط شرکت هندی IPGL از محل سرمایه گذاری ۸۵ میلیون دلاری در این بندر گفت: در خصوص ۴ دستگاه گنتری کرین، مذاکرات با شرکت سازنده به منظور اصلاح قرارداد آغاز شده است؛ به نحوی که بتوان در انتقال این تجهیزات پس از ساخت تسریع کرد.


بیشتر بخوانید: پهلوگیری بدون نوبت کشتی ۳۶۰۰ تنی حامل دام زنده در بندر شهید رجایی


وی در خصوص قرار داد ۱۴ دستگاه ترانستینر بندر افزود: قرارداد منعقد و پس از مشخص شدن فرایند انتقال توسط سازنده عملیات ساخت آن شروع خواهد شد.

کوهساری با اشاره به قرارداد ۴ دستگاه جرثقیل موبایل ساحلی ۱۰۰ تنی گفت: پس از بازگشایی پاکت قیمت، کمیته نظارت و کنترل نتایج ارزیابی مناقصه را تایید کرده و مجوز ابلاغ برنده اخذ شده است.

برخی از اقدمات اداره‌کل تامین و مهندسی تجهیزات در سال گذشته

مدیرکل تامین و مهندسی تجهیزات در تشریح اهم اقدمات این اداره کل در سال گذشته، از «تحویل ۱۲دستگاه جرثقیل کانتینری فاز دوم طرح و توسعه بندر شهید رجایی به ارزش ۱۰۴ میلیون یورو» و «تحویل ۳ دستگاه از ۱۵ دانشگاه ترانستینر (RTG) فاز دوم طرح و توسعه بندر شهید رجایی» خبر داد.

مدیرکل تامین و مهندسی تجهیزات سازمان بنادر افزود: «خارج سازی ۳ فروند باقی مانده از ۷ فروند مغروقه کانال خور موسی به ارزش کلی ۱۳۰۰ میلیارد ریال»، «تحویل ۲ فروند از ۴ فروند بارج جمع آوری آلودگی نفتی بنادر جنوبی به ارزش ۷۷ میلیارد ریال» و «جا‌به‌جایی ۸ دستگاه جرثقیل کانتینری فاز دوم طرح و توسعه بندر شهید رجایی به ارزش ۱،۷ میلیون دلار» از دیگر برنامه‌های انجام شده این اداره کل در سال ۹۷ بود.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های اصلی این اداره کل باتوجه به افزایش قیمت تجهیزات استراتژیک، گسترش فرهنگ نگهداری و ارتقاء توان تجهیزاتی بنادر در راستای حفظ آماده به کاری ظرفیت‌های موجود بوده که در همین راستا اکیپ‌های نظارتی اداره کل با بازدید از بنادر و ارائه راهکار‌های تخصصی اقدامات خوبی در زمینه تعمیرات اساسی تجهیزات انجام داده که مجموع این اقدامات در زمان تحریم می‌تواند ورود کشتی‌های مختلف به بنادر و عملیات تخلیه و بارگیری آن‌ها را تسهیل نموده و بنادر نیز اقدامات خاصی را در خصوص آماده به کاری تجهیزات استراتژیک انجام داده‌اند به طوریکه در زمان پیک ورود کشتی‌ها به بندر مشکلی برای تجهیزات به وجود نیاید.

کوهساری در خصوص تجهیزات جدیدالورود اعلام کرد که هماهنگی‌های خاصی در راستای برگزاری و تشکیل کلاس‌های آموزش تئوری و عملی در داخل و خارج کشور صورت گرفته که پس از طی مهارت‌های لازم به منظور هر چه بهتر نگهداری این تجهیزات، اقدامات خاصی  در راستای بومی سازی دستور کار‌های نگهداری آن‌ها برنامه ریزی شده است و با استفاده از نرم افزار توانمند PM پارسه تمامی برنامه ریزی‌های لازم در این راستابه صورت نرم افزاری تهیه و دراختیار کاربران در بنادر قرار داده شده و این موضوع فرآیند‌های تعمیر و نگهداری تجهیزات را به صورت مدون پایه ریزی می‌ کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار