آیین تحلیف کارآموزان وکالت در قزوین

هفدهمین آیین تحلیف ۵۷ کارآموز وکالت دادگستری در قزوین برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، مرتضی شهبازی نیا رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری کشور در هفدهمین آیین تحلیف ۵۷ کارآموز وکالت در قزوین گفت:رسالت اصلی وکیل تحقق قانون و عدالت است و وکیل دادگستری تنها برای ارتقای معیشت به این حرفه وارد نمی‌شود.

شهبازی نیا با بیان اینکه در زمینه آموزش، دچار نقص هستیم و باید آسیب شناسی صورت بگیرد افزود: حجم بالای دانشجویان و دانش آموختگان رشته حقوق که آموزش کیفی ندیده اند؛ نمی‌توانند در حرفه وکالت موفق باشند.

وی یاد آور شد: برخی از وکلا در کشور از نظر مالی در شرایط مناسبی قرار ندارند.

شهبازی نیا ادامه داد: استقلال نهاد وکالت و وکیل نباید با عملکرد نادرست، خدشه دار شود چرا که استقلال برای وکیل نه یک حق، بلکه تکلیف و وظیفه‌ای مهم برای احقاق عدالت است.

بهمن طاهرخانی نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم گفت: تاسیس دانشکده‌های حقوق در کشور افزایش یافته است که این موضوع تاثیر چندان زیادی در نهاد وکالت نخواهد داشت.

عضو کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بررسی لایحه جامع وکالت در مجلس شورای اسلامی، نمایندگان تمام تلاش خود را انجام می‌دهند تا آنچه نفع ملت، استقلال وکالت و جایگاه وکلا را تضمین می‌کند تحقق یابد و به حقوق مردم هم آسیبی نرسد.

رییس هیات مدیره کانون وکلای دادگستری استان هم در این مراسم با بیان اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی از این نهاد مدنی در هنگام بررسی قوانین باید حمایت کنند، گفت: قوانین جدید نباید استقلال نهاد وکالت را خدشه دار کند و باید تصویب مواد قانونی جدید تقویت و حمایت نهاد وکالت را در بر داشته باشد.

محمد نسخه چی افزود: کانون‌های وکلا هیچ هزینه‌ای بر دوش دولت ندارند و در ایجاد شغل برای دانش آموختگان رشته حقوق تلاش می‌کند، اما در این میان هم هستند کارآموزانی که با مشکل اشتغال مواجه اند.

رییس کمیسیون کارآموزی کانون وکلای دادگستری استان هم در این مراسم گفت: وکلا باید مطالعات حقوقی خود را در هر لحظه افزایش دهند و یکی از دغدغه‌های مهم کانون‌های وکلا پرورش وکلا دانشمند است.

سید تقی حاجی سید رضی افزود: یکی از عوامل اصلی برای حفظ استقلال وکلا، تسلط بر علم حقوق است که پیش نیاز آن مطالعات مستمر در مبانی نظری و عملی علم حقوق است.

انتهای پیام/چ

هفدهمین دوره آئین تحلیف کارآموزان کانون وکلای دادگستری استان قزوین

برچسب ها: دادگستری ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار