نادر نادرپور تهیه کننده نمایش درباره استقبال خوب مردم از «زنگوله تبتی» و موضوع متفاوت و چالشی آن توضیحاتی را ارائه داد.

بهترین اتفاقی که برای نمایش « زنگوله تبتی» رخ دادنادر نادرپور دراماتورژ کارگردان و تهیه کننده نمایش « زنگوله تبتی» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص این نمایش  گفت: نمایشنامه «زنگوله تبتی» را بعد از انتشار آن مطالعه کردم و متوجه شدم که به فرهنگ‌ها و هنجار‌های ما نزدیک است و اگر در ایران اجرا شود مورد توجه تماشاگران قرار می‌گیرد. اما متن آن نیاز به تغییراتی دارد تا بتواند به روی صحنه برود به همین دلیل  متن آن را دراماتورژی و آن را برای اجرا آماده کردم.

وی افزود: نمایش «زنگوله تبتی» درباره حقیقت گویی است و اینکه ما تا چه اندازه در زندگی حقیقت را بیان می‌کنیم. خوشبختانه استقبال مردم و هنرمندان بسیار خوب بوده است و این بهترین اتفاقی بود که می‌توانست برای این نمایش رخ دهد. ما به عنوان هنرمند تئاتر موظف به تولید آثاری هستیم که مخاطب بعد از اتمام نمایش، انگیزه و اشتیاق برای تماشای تئاتر داشته باشد و تمام مخاطبان نمایش «زنگوله تبتی»  از نمایش راضی بودند.

نادرپور در خصوص انتخاب بازیگران در آثار خود بیان کرد: با توجه به اینکه تدریس بازیگری دارم، اما یکی از دغدغه‌های من این است که هنرجویان بعد از اتمام دوره‌های بازیگری چه اتفاقی برایشان می‌افتد و این روند آموزش به کجا ختم می‌شود. به همین دلیل کار‌های تولیدی من تلفیقی از کار‌های هنرجویی و  حرفه‌ای است. به این معنی که اگر کاری را با هنرجویان خود تولید کنم حتما از یک یا دو بازیگر حرفه‌ای نیز استفاده می‌کنم تا بتوانم کیفیت اجرایی لازم برای صحنه نمایش را داشته باشم.

وی ادامه داد: چندین سال است که این روند تولید آثار نمایشی را پیش گرفته ام و باز هم این اتفاق تکرار خواهد شد. بعد از نمایش «زنگوله تبتی» یک کار تمام حرفه‌ای به نام «تله مرگ» را دارم که در تالار حافظ اجرا خواهد شد و در حال حاضر در پیش تولید این اثر نمایشی هستیم.

حسین کرمی، صدیقه مردای، مهرناز بختیاری، ملیکا چنگیزی زاده، پویا کریمی، فاطمه اکبرپور، امیر حسین میرهادی و محدثه گودرزی بازیگران نمایش «زنگوله تبتی» هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار