نشست هم‌اندیشی هنرمندان بسیجی با جانشین بسیج مستضعفین برگزار شد/ شورجه: سینما خاکریزی از دست رفته است

نشست هم اندیشی هنرمندان با جانشین سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست هم اندیشی هنرمندان بسیجی با جانشین سازمان بسیج مستضعفین سردار سپهر در پادگان ولیعصر (میدان سپاه تهران) با حضور جمعی از هنرمندان و مسیولان کشوری و لشکری برگزار شد.

نشست هم‌اندیشی هنرمندان بسیجی با جانشین بسیج مستضعفین برگزار شد/ شورجه: سینما خاکریزی از دست رفته است

در ابتدا سید محمد حسینی وزیر اسبق ارشاد گفت: در تهران و شهرستان‌ها در خصوص هیات اندیشه ورزی بسیج و هنرمندان جلساتی داشتیم. ۶ جلسه اصلی و چندین جلسه فرعی بود و دستور و مصوباتی داشت. البته دیدگاه‌ها و نقطه نظر‌های متفاوتی را هم شاهد بودیم که در نهایت به خروجی یکدستی رسید.

وی افزود: در این جلسات دستاورد‌های ۴۰ ساله انقلاب نیز مورد بررسی قرار گرفت. مورد مهمی که در بیانیه رهبر انقلاب نیز به آن اشاره شد. برخی می‌خواهند در این زمینه یاس پراکنی کنند، اما همه می‌دانیم اصل قضیه اینطور نیست و دستاورد‌های انقلاب اسلامی زیاد و مهم بوده است. مواردی چون بحث مطالبات مقام معظم رهبری از هنرمندان، جذب حداکثری هنرمندان، کیفیت بخشی آثار هنری، اقتصاد مقاومتی، ایجاد شبکه هنری و ادبی نخبگان، طرح اعتلای هنر، اقتصاد هنر، آموزش تخصصی برای هنرمندان، پیشکسوتان و اینکه چه بهره‌ای می‌توانیم در مسایل مختلف از تجربه و توان فکری آن‌ها داشته باشیم، یادآوره‌ها و کنگره‌های شهدای هنرمند، ارتباطات ادارات و استفاده از ظرفیت‌های آن‌ها در زمینه فعالیت بسیج هنرمندان همه مورد توجه قرار دارد.

وی اظهار کرد: نقش هنرمندان طوایف و اقوام، ایجاد کانون بسیج هنرمندان در محل دانشکده هنری برای جذب هنرمندان، ترویج کالای ایرانی، جایگاه هنرمندان جوان، ایجاد شبکه‌های هنری توسط افراد متخصص، بیانیه گام دوم که صرفا مربوط به موضوع اجتماعی و اقتصادی نیست، سبک زندگی، رونق تولید کالای هنری هم از موارد دیگر مورد اهمیت ماست.

وزیر ارشاد دولت نهم افزود: کار نابخردانه‌ای که ترامپ در خصوص تروریست خواندن سپاه کرد، باعث شد هیجان و انسجام و شور و شوق بیشتری در جامعه ما و در حمایت از سپاه به وجود بیاید. این کار ترامپ مصداق عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد شد. اگر برنامه‌ای با حضور گسترده اقوام مختلف و ... در مکانی بزرگ و به صورت مانور در حمایت از سپاه در کشور برگزار شود، این انسجام و یکدلی بیشتر به چشم می‌آید.

سینما؛ خاکریزی از دست رفته

جمال شورجه کارگردان سینما و تلویزیون در ادامه بیان کرد: عرض تاسف و تاثر ه خاطر وضعیت سیل در کشور دارم. دست تقدیر الهی بود و مسئولان از این اتفاق مطلع نبودند و شاید مورد امتحان الهی هستیم. البته مردم مثل جنگ دفاع مقدس جنگ آب را آغاز کردند و امید می‌رود از برکات این نعمت الهی استفاده کنیم. من حدود چهل سال است که در حوزه سینما دستی بر آتش دارم. می‌دانم خیلی از مسایل در سینما است که دست ما نیست و خاکریزی است که دست برخی لیبرال‌ها قرار گرفته است.

نشست هم‌اندیشی هنرمندان بسیجی با جانشین بسیج مستضعفین برگزار شد/ شورجه: سینما خاکریزی از دست رفته است

وی افزود: امیدوارم بتوانیم این سنگر‌های از دست رفته را به کمک بسیج مستصعفین آرام آرام به اصلش بازگردانیم. استفاده از پتانسیل افراد در شهرستان‌ها برای رسیدن به اهداف هنر انقلابی نیز بسیار مهم است.

در ادامه، داوود نیکنام رئیس انجمن خوشنویسی بسیج هنرمندان اظهار داشت: ما اگر به اهمیت هنر پی ببریم، می‌توانیم به همه اهدافمان در این زمینه جامه عمل بپوشانیم. نیکنام در ادامه صحبت‌های خود، از روی متنی از پیش نوشته شده به جزئیات اهمیت هنر و کار بسیج هنرمندان و حوزه خوشنویسی پرداخت و حمایت از این موضوعات را خواستار شد.

در زمینه رمان های انقلابی کم گذاشته ایم

رحیم مخدومی نویسنده هم گفت: برای رصد صحیح جریان فرهنگی خوب است از سیره حضرت آقا تأثی کنیم. ایشان به طور مداوم جلسه‌ای با هنرمندان انقلابی واقعی دارند و اهمیت زیادی به حوزه ادبیات می‌دهند. در زمینه تولید رمان‌های انقلابی و مهم باید بگویم کم کاری کرده ایم و مانند سینما به گفته آقای شورجه از دست ما خارج شده است. ما در جنگ نرم هستیم که ابزار آن فرهنگ و هنری است که بسیار قوی و کارآمد است.

نشست هم‌اندیشی هنرمندان بسیجی با جانشین بسیج مستضعفین برگزار شد/ شورجه: سینما خاکریزی از دست رفته است

انتقاد جمشید جم از شرایط موسیقی کشور

جمشید جم رئیس انجمن موسیقی بسیج هنرمندان هم عنوان کرد: کمی از موسیقی هم دست ما خارج شده است و با چنگ و دندان آن را گرفتیم. ما سرشار از نیرو و عشق انقلابیم؛ در تهران و شهرستان‌ بچه‌های جوان و مستعد داریم که باید به آن‌ها توجه ویژه کرد. ما می‌توانیم هنرمندان درجه یکی را به دنیا بدهیم، اما این اتفاق نمی‌افتد هنرمندان ما را دارند می‌برند، اما خودمان کاری نمی‌کنیم. بودجه‌ها دارد جایی می‌رود که دلم نمی‌خواهد نامشان را ببرم، اما می‌گویم به ما هم توجه شود.

باید هنرمان را صادر کنیم

کورش زارعی رئیس انجمن تئاتر بسیج هنرمندان تصریح کرد:  عزیزانی که اینجا هستند نیاز به صدقه ندارند؛ بلکه نیاز به حمایت دارند. حمایتی که بتوان در سایه آن از هنرمندان بسیجی مستعد استفاده کرد. استعداد‌های ما را می برند و مقصر ما هستیم که رهایشان کردیم. عاجزانه خواهش می‌کنم که بچه‌های بسیجی تئاتری را رها نکنید. امثال سلحشور و شورجه از حمایت شوندگان بچه‌های انقلابی هستند. ما باید به جایی برسیم که هنرمان را صادر کنیم و این نیاز دارد پس از چهل سال در همه زمینه‌های هنری پوست اندازی کنیم.

نشست هم‌اندیشی هنرمندان بسیجی با جانشین بسیج مستضعفین برگزار شد/ شورجه: سینما خاکریزی از دست رفته است

رضا آسمانی از شاعران انقلابی کشور هم بیان کرد: ما کنگره سراسری شعر بسیج داشتیم و هرسال شاعران و ادیبان منتطر برگزاری آن بودند؛ اما به خاطر مشکلات مادی به بن بست خورد. ما فقر آموزش داریم و باید برای افراد مستعد و با انگیزه بستری فراهم شود تا به درستی آموزش ببینند. شاعران و نویسندگان برای اینکه هنرشان تاثیرگدارتر باشد باید با هم تعامل بیشتری داشته باشند.

هوشنگ توکلی از بازیگران پیشکسوت تئاتر و تلویزیون هم گفت: مقدار زیادی از نارسایی‌ها در عرصه هنر به دلیل عدم تقسیم شدن اطلاعات بین مسئولان است. البته با وجود کمبود‌های فرهنگی باید بگویم دستاورد‌های بسیار خوبی در سینما، تئاتر و ... در این چهل سال داشتیم. من فکر می‌کنم مسائل مهم و مشکلات باید با برگزاری جلسات بیشتر و تخصصی‌تر حل شود.

نشست هم‌اندیشی هنرمندان بسیجی با جانشین بسیج مستضعفین برگزار شد/ شورجه: سینما خاکریزی از دست رفته است

در پایان این مراسم، سردار محمد حسین سپهر جانشین سازمان بسیج مستضعفین، ضمن تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه و خوش آمدگویی به حاضران، گفت: از انتقادات خوب شما تشکر می‌کنم اگر به حرف‌های رهبر انقلاب هم رجوع کنیم می‌فهمیم که در مورد انتقادات صریح از حوزه فرهنگ و هنر و برای رسیدن به خروجی مثبت در راستای انقلاب اسلامی بسیار تاکید کردند. ما نیز از ایشان پیروی می‌کنیم و انتقادات شما را به جان می‌خریم؛ چون می‌دانیم دلسوزانه و برای انقلاب است. 

نشست هم‌اندیشی هنرمندان بسیجی با جانشین بسیج مستضعفین برگزار شد/ شورجه: سینما خاکریزی از دست رفته است

وی افزود: بسیج در عرصه های مختلف وظیفه دارد از همه حمایت کند. در همین مسئله سیل باید بگویمي، بیشترین مسئولیت و سختی بر عهده بسیج بود.  ما هم عائله مندیم و حجم کار زیادی داریم؛ اما با همه این تفاسیر خانه های همه سیل زدگان را می سازیم. بودجه ما نسبت با سال گذشته کمتر بود اما صد درصد کار را انجام می دهیم. من قول می دهم بودجه بسیج هنرمندان را تا افزایش دو برابری پس از این جلسه تصویب کنیم. اگر ما بخواهیم در هر عرصه ای موفق بشویم نیاز به تربیت نیروهای توانمند داریم. دومین مسئله تولید علم سرشار برای حرکت متعالی و سریع است و سوم تولید نظامات و چهارم تولید سبک زندگی اسلامی. همه اینها از نکات مهمی است که حضرت آقا به آنها اشاره دارند.

نشست هم‌اندیشی هنرمندان بسیجی با جانشین بسیج مستضعفین برگزار شد/ شورجه: سینما خاکریزی از دست رفته است

در انتها از تولیدات آثار هنری بسیج هنرمندان در زمینه های مختلف رونمایی شد.

برای دیدن تصاویر بیشتر اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/

 

برچسب ها: سینما ، بسیج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار