آخرین جزئیات از وضعیت هسته‌های خاموش داعش در عراق

بارش‌های شدید و جاری شدن سیل باعث فرار عناصر گروه تروریستی داعش از مخفی‎گاه‌ها در استان دیاله عراق و رشته کوه‌های حمرین شد.    

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، بارش‌های شدید باران و جاری شدن سیل در برخی از مناطق استان دیاله عراق باعث شده شمار زیادی از عناصر مخفی داعش از ترس غرق شدن از تونل‌ها که به عنوان مخفی گاه استفاده می‌کردند به سرعت خارج شوند.

آخرین جزئیات از وضعیت هسته‌های خاموش داعش در عراق


بیشتربخوانید: ناکامی داعش در ترور یک مسئول نظامی با عملیات انتحاری + جزئیات


یک منبع میدانی  از فرار تروریست‌های داعش به دیگر مناطق خبر داد و گفت: چند گروه از نیرو‌های امنیتی و بسیج مردمی جست وجوی منطقه به منطقه را برای شناسایی عناصر تروریستی در دستور کار قرار داده اند.

این منبع میدانی با بیان این که نیرو‌های بسیج مردمی با کمین‌های متعدد درصدد هستند تروریست‌های داعش را گیر بیندازند، افزود: عناصر مخفی داعش در تلاش هستند با استفاده از مسیر‌های جایگزین از کمین نیرو‌های عراقی در امان باقی بمانند.

وی گفت: رزمندگان بسیج مردمی در مناطق شمال، شمال شرق و شمال غرب استان دیاله از جمله خانقین، جلولاء، السعدیه، مقدادیه، بعقوبه و بخش‌هایی از رشته کوه‌های حمرین مستقر شده اند تا تروریست‌هایی که از تونل‌های آب گرفته شده خارج می‌شوند را رصد و شناسایی کنند.

 همزمان نیرو‌های امنیتی، مبارزه با تروریسم و بسیج مردمی با کمک نیروی هوایی ارتش عملیاتی را در رشته کوه‌های حمرین (حدفاصل استان‌های دیاله و کرکوک) آغاز کرده‎اند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیرو‌های عراقی در جریان این عملیات موفق شدند یک مقر گروهک تروریستی داعش را شناسایی و منهدم کنند؛ گفته شده این مکان مربوط به تیم رسانه‌ای (بنگاه خبرپراکنی النبا) داعش بوده است.

به گفته منابع میدانی، تعدادی زیادی میکروفن، دوربین‌های تصویربرداری و وسایل ارتباطی در این عملیات کشف و ضبط شد؛ رشته کوه‌های حمرین از استان دیاله (۶۰ کیلومتری بغداد) تا استان کرکوک (۲۶۰ کیلومتری شمال بغداد) امتداد دارند.

بخش‌هایی از حومه رشته کوه‌های حمرین نفت‎‌خیز هستند و همچنین لوله‌های انتقال نفت هم از این مسیر می‌گذرند و وجود ارتفاعات، صخره‌ها و غار‌ها به محلی مناسب برای رشد تروریست‌های داعش تبدیل شده است.

هسته‌های خاموش داعش با تقویت مواضع خود در این رشته کوه‌ها چندین مرتبه حملاتی را علیه نیرو‌های عراقی انجام داده‎اند، اما با واکنش قاطع و محکم مواجه شده‎اند و ناکام مانده‎اند؛ عملیات‌های مستمر نیرو‌های عراقی در این محور برای خشکاندن ریشه‌های داعش ادامه دارد.

منبع: میزان

 انتهای پیام/

سیل، هسته‌های خاموش داعش را در استان دیاله عراق به روی آب آورد

برچسب ها: داعش ، تحولات منطقه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار