فرماندار فاریاب؛

روستاهای فاریاب در دشت واقع شده اند/ امکان خسارت ناشی ازسیلاب

فرماندار فاریاب با اشاره به تخلیه سه روستای در محاصره سیلاب این شهرستان گفت: تا این لحظه خسارت جانی نداشته ایم.

روستاهای فاریاب در دشت واقع شده اند/ امکان خسارت ناشی ازسیلاببه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان علی نیک نفس فرماندار فاریاب در خصوص بارش‌ها امروز فاریاب گفت: از ساعت ۲۰ شب گذشته بارندگی در سطح شهرستان فاریاب به صورت آرام شروع شد، اما ساعت دو بامداد بارندگی شدید و منجر به سیلابی شدن مسیل‌ها شد.

وی افزود: طی بارندگی‌های شدید امروز مجبور به تخلیه سه روستای مرکزی شدیم همچنین راه مواصلاتی سه روستای جمال‌آباد؛ هورچهاردنگی و روستای سلیمان آباد بسته است و نیز تعدادی از روستا‌های عشایری نیز که در بالا دست شهرستان واقع هستند وضعیت مناسبی ندارند.

فرماندار فاریاب افزود: در کنار این موارد حضور تیم‌های ارزیاب هلال احمر و آب منطقه‌ای را داشتیم و اعضای ستاد بحران از دیروز تا به حال مشغول کار هستند و استراحت نداشتند که جای تقدیر دارد.

وی یادآور شد: دو دستگاه بولدوزر مشغول به ایجاد سیل بند و لایروبی رود‌ها بودند که اگر این اقدام انجام نشده بود خسارات زیادی به شهرستان وارد می‌شد.

فرماندار فاریاب از آب گرفتگی تعدادی زیادی از مزارع این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: تا این لحظه خسارت جانی نداشتیم.

نیک نفس با تاکید بر لزوم رعایت نکات ایمنی توسط مردم ادامه داد: با توجه به اینکه شهرستان فاریاب وضعیت خاصی دارد و خیلی از روستا‌های ما در یک دشت سیلابی واقع شدند به محض اینکه بارش‌های بهاری آغاز می‌شود سیل جاری می‌شود.

وی افزود: مسیل‌های کوهستانی خصوصاً در «مُردان» بسته و تردد با مشکل مواجه است که از شهروندان می‌خواهیم از این مسیر‌ها تردد نکنند.

نیک نفس با تاکید بر لزوم پرهیز از عبور از آبنما‌ها گفت: از فاریاب به سمت کهنوج حدود ۶۰ دستگاه آبنما داریم باید از این مسیر‌ها تردد انجام نشود. بارندگی اوایل امسال باعث شده که یک دستگاه اتوبوس اتومبیل در آن‌ها سقوط کند و آب آن را با خود برد، اما خدا را شکر خسارت جانی تا به این لحظه نداشتیم.

انتهای پیام/ح

تخلیه روستاهای فاریاب بدون خسارت جانی

برچسب ها: خسارت سیل ، تردد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار