ارائه خدمات سلامتی به سیل زدگان کلات

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: باید اقدامات لازم در جهت تقویت خدمات ارائه شده به مردم سیل زده به ویژه مراقبت از مادران باردار و کودکان، انجام شود.

ارائه خدمات سلامتی به سیل زدگان کلاتبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، دکتر حمید رضا بهرامی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: باید اقدامات لازم در راستای پشتیبانی از عملیات، همچنین تقویت کمی و کیفی خدمات ارائه شده به جمعیت زیر پوشش به ویژه مراقبت از مادران باردار، کودکان، بررسی وضعیت آب منطقه، سلامت روان و همچنین کنترل بیماری‌ها به خصوص بیماری‌های واگیردار انجام شود.

وی تصریح کرد: در جریان وضعیت سلامتی مادر باردار روستای چلاق که با شروع درد زایمان با برنامه ریزی‌های انجام شده قبل از وقوع سیل به منطقه امن شهرستان منتقل شده و در سلامتی کامل زایمان نموده است، هستم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در جلسه‌ای با فرماندار شهرستان کلات، خواستار حمایت‌های لجستیکی، نیروی انسانی و اطلاعاتی فرمانداری شهرستان شدم و امیدوارم با هماهنگی‌های لازم خدمات سلامتی به بهترین شکل به مردم منطقه ارائه شود.

بهرامی افزود: در پی وقوع سیل روز گذشته در کلات، طیقه منهای یک شبکه بهداشت و درمان این شهرستان را آب فرا گرفته که با کمک نیرو‌های مردمی و پمپ در حال تخلیه می‌باشد.

وی تصریح کرد: همچنین چاه‌های فاضلاب خانه‌های بهداشت خشت، قله زرد، چنار، باغگاه، آقداش و ستاد شبکه تخریب کامل گردیده است، ایزوگام سقف مراکز چنار، پانسیون غدیر، مراکز کریم آباد، چهچهه و احمدآباد و پایگاه ۱۱۵ آسیب دیده، دیوار مراکز خدمات جامع سلامت و خانه‌های بهداشت قلعه نو و قله زرد، ترک برداشته و تجهیزات اداری و پزشکی واقع در زیرزمین ستاد شبکه شامل ۱۹ دستگاه رایانه و مقدار قابل توجهی از دارو‌ها آسیب جدی دیده اند.

انتهی پیام //ف. ک
 

حضور معاون بهداشت در منطقه سیل زده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار