نشستی محرمانه برای بررسی حمله نظامی به ونزوئلا در آمریکا برگزار شد + تصویر

پس از مقاومت سرسختانه مردم و رئیس‌جمهور ونزوئلا در برابر انواع طرح‌ها و دسیسه‌های آمریکا، واشنگتن اکنون طرح حمله نظامی را به صورت جدی دنبال می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران، یک اندیشکده جنگ‌طلب آمریکایی در میزگردی محرمانه با شرکت دست‌کم ۴۰ نفر از مقامات امنیتی،  نظامی، سیاسی این کشور و همچنین مقاماتی از کشورهای کلمبیا و برزیل گزینه حمله نظامی علیه ونزوئلا را بررسی کرد.

«مَکس بلومنتال» روزنامه‌نگار تحقیقی آمریکا و  بنیانگذار وب‌سایت «گِری‌زون»، خبر این نشست محرمانه به همراه اسامی افراد شرکت‌کننده  را در وب‌سات خود فاش کرد. دو نفر از افراد شرکت‌کننده، برگزاری این نشست را تأیید اما از ارائه هر گونه جزئیاتی  خودداری کرده‌اند.

بنا به گزارش بلومنتال، اطلاعات این نشست روز ۱۰ آوریل (۲۱) به دست وی رسیده، اما به اشتباه بر روی تمام گزارش‌های این نشست تاریخ ۲۰ آوریل (۳۱ فرودین) درج شده است. اندیشکده «مرکز مطالعات راهبردی و بین‌المللی» (CSIS) مستقر در واشنگتن میزبان این میزگرد تحت عنوان «ارزیابی استفاده از نیروی نظامی در ونزوئلا» بوده است.

استیصال آمریکا از مقاومت مردمی در ونزوئلا/تشکیل نشست محرمانه حمله نظامی در واشنگتن+تصویر

«سارا بامونک» از پژوهشگران این اندیشکده، در گفتگو با بلومنتال حضور خود در این نشست محرمانه را تأیید کرد و در خصوص تاریخ اشتباه این نشست گفت: «ما درباره اقدام نظامی و گزینه‌نظامی علیه ونزوئلا بحث کردیم. بله، اوایل هفته (گذشته) بود». همچنین «سانتیاگو هردویزا» از پژوهشگران «هیلز اند کامپانی» نیز درباره حضور خود در گفتگوی تلفنی با «گری‌زون» صرفاً اعلام کرد: «نشست محرمانه‌ای بود، متأسفم، خدانگهدار».

استیصال آمریکا از مقاومت مردمی در ونزوئلا/تشکیل نشست محرمانه حمله نظامی در واشنگتن+تصویر

برخی از مشاوران ارشد و پرنفوذ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در حوزه مسائل ونزوئلا نیز در این نشست حضور داشتند. از جمله این افراد مقامات کنونی وپیشین وزارت خارجه، شورای اطلاعات ملی، شواری امنیت ملی و همچنین دریادار کورت تاید، فرماده ستاد فرماندهی جنوبی آمریکا (US SOUTHCOM) بودند.

به گفته بلومنتال، مقامات ارشدی از سفارتهای کلمبیا و برزیل مانند ژنرال کلمبیایی«خوان پابلو آمیا» و همچنین نمایندگانی از طرف خوان گوایدو، سردسته مخالفان ونزوئلا نیز در نشست بررسی حمله نظامی به ونزوئلا حضور داشتند.

خوان گوایدو، سردسته مخالفان دولت، ژانویه سال جاری میلادی پس از چراغ سبز دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و متحدان واشنگتن، در اقدامی غیرقانونی و جنجال برانگیز، خود را رئیس‌جمهور ونزوئلا خواند و باعث تشدید تنش‌ها در این کشور شد؛ اقدامی که بی درنگ مورد حمایت آمریکا و دیگر کشور‌های غربی قرار گرفت.

شایان ذکر است، مردم ونزوئلا و ارتش این کشور بار‌ها حمایت خود را از دولت قانونی کاراکاس اعلام کرده اند. طی ماه‌های گذشته آمریکا و متحدانش همزمان با جنگ رسانه‌ای سنگین علیه کاراکاس تلاش کردند با وضع تحریم‌های شدید و همچنین تحت فشار قرار داد ارتش ونزوئلا، آن‌ها را به قطع پشتیبانی از دولت مادورو وادار کنند اما به اذعان رسانه‌های خود آمریکا، تاکنون تمام طرحهای واشنگتن برای روی کار آوردن دولت دست‌نشانده خود با شکست مواجه شده است. (اینجا)

بلومنتال در خصوص برگزاری این نشست محرمانه در این برهه از زمان تأکید می‌کند: «نشست مرکز مطالعات راهبردی و بین‌المللی نشان می‌دهد دولت آمریکا از کاربرد تمام ابزارهای دیگر برای سرنگونی نیکلاس مادورو ناامید شده و شکست خورده است و هم‌اکنون بیش از هر زمان دیگری به صورت جدی به دنبال استفاده از گزینه نظامی علیه ونزوئلا است».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۲۶ فروردين ۱۳۹۸
چرا آمریکا همیشه به دیگر کشورها حمله میکند.مرگ بر امریکا
آخرین اخبار