بررسی رونق تولید در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان مرکزی

جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان مرکزی با هدف رونق تولید در شهرستان کمیجان برگزار شد.

بررسی رونق تولید در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان مرکزیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛  جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان مرکزی با حضور سید علی آقازاده استاندار و مدیران کل استان مرکزی با هدف رونق تولید در شهرستان کمیجان برگزار شد.

دستور کار این جلسه بررسی مصوبات سال گذشته شامل، ایجاد شهر ک مبل و منبت روستای سمقاور، لزوم ایجاد شهرک گلخانه‌ای شهر میلاجرد، لزوم ایجاد مجتمع اداری شهر میلاجرد و لزوم ایجاد تصفیه خانه ناحیه صنعتی کمیجان با هدف ایجاد اشتغال و رفع بیکاری و رونق تولید است.

سید علی آقازاده استاندار مرکزی در این نشست گفت:باید رونق تولید در دستور کار مدیران شهرستان کمیجان قرار گیرد و تولید و تقویت شاخص‌های اقتصادی در این شهرستان که از اهداف سال گذشته است که با حمایت از سرمایه گذاران در بخش‌های صنعتی و کشاورزی محقق می‌شود.

آقازاده با بیان اینکه انتظارات از شهرستان کمیجان با شرایط فعلی در سال ۹۸ بالاتر است و استان آمادگی حمایت بهتر و عملی تری را دارد افزود: مشکل ملی شهرستان کمیجان محور‌های ارتباطی است که باید از مصوبه سفر وزیر راه و شهرسازی به استان و یا از محل تامین خسارت سیلاب به زیر ساخت‌ها هزینه شود.

نرخ بیکاری استان مرکزی پایین‌تر از میزان کشوری

وی به وضعیت اشتغال در استان هم اشاره کرد و گفت: سال گذشته نرخ بیکاری در کشور ۱۲ درصد بود، اما این نرخ در استان مرکزی، ۸ و ۴ دهم درصد بود و جایگاه استان را در ردیف سه استان برتر تثبیت کردو براساس ارزیابی فصلی نرخ بیکاری در پاییز پارسال در استان مرکزی ۶ و ۹ دهم درصد، زمستان ۸ و ۳ دهم درصد و در ۱۲ ماه سال گذشته ۸ و ۴ دهم درصد بوده است.

استاندار مرکزی به سیل نوروزی هم اشاره کرد و گفت: روز گذشته در نشست سران سه قوه تصمیم گرفته شد تا رقمی از صندوق توسعه ملی برای جبران خسارت سیل برداشته شود که رئیس جمهوری در نامه به مقام معظم رهبری اعلام کردند و سهم استان مرکزی نیز از خسارت تعیین و پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.