دانستنی‌های علمی؛

روشی آسان برای مقابله با پرخوری عصبی/ با خواب‌‌آلودگی بهاری چه کنیم؟/ التهابات پوستی را با پیاز رفع کنید

ذوب شدن اخلاط موجود در بدن موجب خواب‌آلودگی در فصل بهار می‌شود؛ که برای خلاصی از این عارضه باید راهکار‌هایی را به کار گیریم.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛  حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

کاهش  تأثیر آنتی بیوتیک‌ها با گرمایش زمین

بنا بر تحقیقات  دانشمندان به طور قطع بین دو عامل گرمایش زمین و تاثیر آنتی بیوتیک‌ها ارتباط مستقیم وجود دارد، پس با افزایش گرمای کره زمین توان تأثیرگذاری دارو‌های آنتی بیوتیک کاهش می‌یابد و سلامت تعداد بی‌شماری از انسان‌ها در معرض خطر قرار می‌گیرد؛ خطر برخی کشور‌های حوزه مدیترانه را تهدید می‌کند زیرا در صورت تداوم گرمایش زمین مردم این مناطق با بیماری‌های مهلک‌تر و خطرناک‌تری مواجه خواهند بود.

برای تقویت سیستم ایمنی بدن تخمه کدو بشکنید/ گیاهی برای خلاصی از حساسیت‌ها/ با خوابالودگی بهاری چه کنیم؟

خواص شگفت انگیز دانه‌های کدو

کدو تنبل یکی از پرخاصیت‌ترین خوراکی‌های موجود در زمین است و فواید بسیاری برای بدن فرد مصرف کننده دارد؛ مصرف دانه‌های کدو تنبل باعث تقویت سیستم ایمنی می‌شود، دانه‌های کدو تنبل حاوی مقدار قابل توجهی روی و ویتامین E است که بر حفظ سلامت سیستم ایمنی بدن انسان نقش اساسی دارد، از این رو، مصرف این دانه‌ها می‌تواند به سیستم ایمنی بدن کمک کند.

شاید مواد غذایی زیادی وجود داشته باشند که محتوای ویتامین E آن‌ها بیشتر از دانه‌های کدو تنبل است، این دانه‌ها انواع مختلفی از این ماده مغذی شامل آلفا-توکوفرول، گاما-توکوفرول، دلتا-توکوفرول، آلفا-توکومونوئنول و گاما-توکومونوئنول را ارائه می‌کنند که به تقویت سلامت پوست کمک می‌کنند؛ این ماده بر بهبود سلامت چشم‌ها هم موثر است و ماهیچه‌ها را سالم‌تر نگه می‌دارد؛ همچنین دانه‌های کدو تنبل حاوی ترکیب پروتئینی قوی، چربی‌های سالم و فیبر هستند که همگی به حفظ تعادل سطوح قند خون کمک می‌کنند؛ تنها ۲۸ گرم از دانه‌های کدو تنبل دارای ۱۳ گرم از چربی‌های سالم و ۱.۷ گرم فیبر است.

برای تقویت سیستم ایمنی بدن تخمه کدو بشکنید/ گیاهی برای خلاصی از حساسیت‌ها/ با خوابالودگی بهاری چه کنیم؟

با خوردن روزانه پیاز جوان بمانید

پیاز خواص شگفت انگیزی دارد اما زمانی که موضوع عملکرد سیستم ایمنی مطرح می‌شود، کوئرستین موجود در پیاز به واسطه محتوای سلنیم این ماده غذایی قدرت بیشتری پیدا می‌کند؛ سلنیم یک ماده معدنی است که تراکم بالایی در پیاز دارد. سلنیم به کاهش التهاب و تحریک عملکرد سیستم ایمنی کمک و در شرایطی از واکنش ایمنی بیش از حد نیز پیشگیری می‌کند.

سلول‌های که در بدن با کمبود سلنیم مواجه هستند، سریع‌تر پیر می‌شوند و تکثیر آن‌ها ناکارآمد صورت می‌گیرد. التهاب یک واکنش ایمنی است که به منظور جداسازی منطقه صدمه دیده یا مریض از بافت سالم بدن شکل می‌گیرد، اما التهاب بیش از حد موجب شرایطی دردناک و خطرناک می‌شود؛ به نظر می‌رسد مصرف پیاز می‌تواند به حفظ تعادل عملکرد سیستم ایمنی کمک کند.

برای تقویت سیستم ایمنی بدن تخمه کدو بشکنید/ گیاهی برای خلاصی از حساسیت‌ها/ با خوابالودگی بهاری چه کنیم؟

پیشگیری از پرخوری عصبی با شکلات

استرس، خستگی و هیجانات روحی شرایطی هستند که غالبا افراد را به غذا خوردن وادار می‌کنند؛ در حالی که بدن نیازی به مواد غذایی ندارد. گرچه این رویه به ظاهر می‌تواند به آرامش فرد کمک کند اما یکی از مهم‌ترین علل زمینه ساز چاقی و بیماری‌های مرتبط با آن است؛ بهترین روش برای تشخیص گرسنگی واقعی و هیجانی، پرسیدن از خود درباره تمایل به غذا خوردن است. هر فردی به خوبی متوجه می‌شود که آیا برای رهایی از فشار‌های روحی به سراغ خوراکی‌ها می‌رود یا نه؟ البته اگر این شرایط گاهی ایجاد می‌شود، خوردن تکه‌ای شکلات به ایجاد آرامش کمک می‌کند و می‌توان مطمئن بود که بدن شرایط دریافت کالری را تنظیم می‌کند. 

برای تقویت سیستم ایمنی بدن تخمه کدو بشکنید/ گیاهی برای خلاصی از حساسیت‌ها/ با خوابالودگی بهاری چه کنیم؟

راهکاری برای خلاصی از  خواب آلودگی بهاری

برای مقابله با خواب آلودگی در فصل بهار بهتر است کم خوری را شروع کنید، خوردن غذا‌های سنگینی مثل گوشت، انواع کباب‌ها، حلیم، شیرینی و ادویه‌جات باید کاهش پیدا کند؛ باید به دنبال مصرف انواع آش‌ باشید و استفاده از موادی مثل زرشک، سماق، رب انار و شربت سکنجبین را فراموش نکنید باید در فصل بهار نسبت به زمستان کمتر ورزش کنیم؛ در این فصل باید لباس‌های پنبه‌ای و خنک بیشتر مورد استفاده قرار بگیرد؛ از نظر طب سنتی ذوب شدن اخلاط موجود در بدن سبب کوفتگی، خواب‌آلودگی و آبریزش بینی در فصل بهار می‌شود؛ برای خلاصی از این خوابالودگی باید خروجی بدن را بیشتر کنیم تا اخلاط ذوب‌شده که در بدن پخش می‌شوند، خارج شوند.

برای تقویت سیستم ایمنی بدن تخمه کدو بشکنید/ گیاهی برای خلاصی از حساسیت‌ها/ با خوابالودگی بهاری چه کنیم؟

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۹:۳۷ ۲۶ فروردين ۱۳۹۸
فعلن که قیمت پیاز پیرمون کرد
آخرین اخبار