معاون علمی و فناوری رئیس جمهور:

برخی مدیران استانی سیاست های دولت را دنبال نمی کنند

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: گاهی مدیران منطقه‌ای و استانی پیرو سیاست‌های کلی دولت حرکت نمی‌کنند و امکانات و تجهیزات خود را از دیگر بخش‌ها دریغ می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور که فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز هست در سفر یک روزه به این استان  گفت: در دستگاه‌های دولتی استان‌ها و مناطق مسائلی را مشاهده می‌کنیم که اصلا در دولت وجود ندارد.

وی تصریح کرد: کشور در شرایطی نیست که کسی املاک و تجهیزات خود را مخفی یا دریغ کند ضمن آنکه تجهیزات و فضا‌های موجود متعلق به کشور است و پول این اداره، آن دانشگاه، این وزارتخانه و آن دستگاه نیست.

ستاری در نشست بررسی مصوبات و موانع پیش روی طرح‌های اقتصاد مقاومتی استان تاکید کرد آینده صنعت از آن شرکت‌های دانش بنیان است و شرکت‌های دانش بنیان نیز باید از دل پارک‌های علم و فناوری بیرون بیایند.

وی ادامه داد: دانشگاه‌ها و پژوهشکده‌ها باید برای حل مشکلات استان وارد میدان شده و تولید دانش کنند، اما وظیفه ارایه محصول را ندارند و باید برای این کار شرکت‌های خصوصی و دانش بنیان تاسیس شوند.

ستاری با بیان اینکه شرکت‌ها باید در پارک‌های علم و فناوری ایجاد شوند گفت:برای اینکه فضای استان به این سمت برود باید محیط و زیرساخت برای مراکز رشد و پارک علم و فناوری فراهم  و باید امکانات استان متمرکز شود.

معاون رئیس جمهور با اشاره به مشکلات پارک علم و فناوری استان از جمله تامین فضای فیزیکی تصریح کرد: برای ساخت پارک علم و فناوری نمی‌توان از صفر شروع کرد و به جای دوباره کاری، باید فضا‌ها و زیر ساخت‌های بی استفاده دانشگاه آزاد و پیام نور که جز امکانات دولتی هم هست را به پارک علم و فناوری واگذار کنند.

وی به مقاومت دانشگاه پیام نور برای عدم واگذاری سوله‌ای که در نشست‌های گذشته اقتصاد مقاومتی قرار بوده به پارک واگذار شود نیز واکنش نشان داد و گفت: در دستگاه‌های دولتی استان‌ها و مناطق مسائلی را مشاهده می‌کنیم که اصلا در دولت وجود ندارد.

ستاری تاکید کرد: کشور در شرایطی نیست که کسی املاک و تجهیزات خود را مخفی یا دریغ کند ضمن آنکه تجهیزات و فضا‌های موجود متعلق به کشور است و پول این اداره، آن دانشگاه، این وزارتخانه و آن دستگاه نیست.

وی با بیان اینکه اگر اداره‌ای از واگذاری ترس دارد می‌تواند امکانات خود را برای مدت زمان مشخصی در اختیار سایر بحش‌ها بگذارد ادامه داد: تمامی امکانات موجود متعلق به این مملکت است و باید همه با هم و در کنار هم فعالیت کنند.

ستاری تاکید کرد:بخش دولتی موظف است امکانات خود را در اختیار بخش خصوصی متکی به منابع انسانی بگذارد.

معاون رئیس جمهور در ادامه تاکید کرد پس از شکل گیری پارک علم و فناوری قدرتمند موضوع دیگری که می‌تواند عامل تقویت اقتصاد دانش بنیان شود سنخیت و همخوانی طرح‌ها با زیست بوم و اکوسیستم استان است که در این استان شامل گیاهان دارویی، گردشگری و فناوری اطلاعات است.

وی تاکید کرد:برای کمک به شکل گیری چنین شرکت‌های دانش بنیان تنها مسائل مالی مطرح نیست و اقدامات فرهنگی مانند ایجاد جایگاه برای کارآفرینان، ارزش آفرینی برای اشتغال خصوصی در برابر اشتغال دولتی، ایجاد بازار و حمایت از کسب و کار‌های کوچک می‌تواند منجر به توسعه شود.

انتهای پیام/غ

زیرساخت برای مراکز رشد و پارک علم و فناوری فراهم شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.