مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان خبر داد؛

بیکار شدن ۱۸ هزار نفر در لرستان بر اثر سیل

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت:۱۸ هزار نفر بر اثر آسیب‌های ناشی از سیل در مناطق سیل زده استان، شغل خود را از دست داده‌اند.

علی آشتاب، مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان لرستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، گفت: ۱۸ هزار نفر بر اثر آسیب‌های ناشی از سیل در مناطق سیل زده استان، شغل خود را از دست داده اند.

 آشتاب اظهار داشت: بخش عمده‌ای از اشتغال استان بر اثر آسیب‌های ناشی از سیل از بین رفته بطوریکه تنها در بخش مشاغل خانگی و صنایع دستی بیش از ۶ هزار نفر شغل خود را از دست دادند.

وی گفت: در بخش کشاورزی تعداد هفت هزار و ۵۰۰ واحد کشاورزی و در بخش صنوف چهار هزار و ۳۳۵ واحد و در بخش صنعتی نیز تعداد ۸۵ واحد صنعتی آسیب دیدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان افزود:تاکنون ۷۶ هزار قلم کمک از سراسر کشور و بخصوص استان همدان برای کمک به زلزله زده‌های استان رسیده که بخشی از این کمک‌ها تحویل داده شده و بخشی نیز در حال بسته بندی و ارسال است.

آشتاب تصریح کرد: اکنون نیاز‌های اولیه مردم مناطق سیل زده تامین شده و مردم نیاز‌های جدیدی دارند که از جمله این وسایل شامل وسایل منزل، وسایل آشپزخانه و پخت و پز، سیستم‌های خنک کننده شامل پنکه و کولر، البسه، فرش، موکت، زیرانداز، گلیم است.

وی گفت: بیش از یک هزار و ۲۰۰ روستا در مناطق سیل زده دچار آسیب‌های جدی شده اند.

انتهای پیام/ ر

 از دست رفتن ۱۸ هزار شغل در مناطق سیل زده لرستان

برچسب ها: اشتغال ، آسیب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.