توسعه گلخانه‌ها تحقق رونق تولید در زمینه کشاورزی

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گفت: گلخانه‌ها به دلیل بهره‌وری بالا در کشاورزی می‌توانند نقش مهمی در تحقق رونق تولید داشته باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، شاهرخ رمضان‌نژاد رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در همایش نقش سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در توسعه کشت‌های گلخانه‌ای با اشاره به اینکه مهم‌ترین ابزاری که می‌تواند ما را در رونق تولید موفق کند، بهره‌وری است، بیان کرد: با دنبال کردن سیاست بهره‌وری در کشاورزی به رونق تولید دست می‌یابیم.

وی با بیان اینکه گلخانه‌ها یکی از بهره‌ورترین روش‌های تولید در کشاورزی است، افزود: سهم بهره‌وری در رشد کشور نیز در برنامه ششم دیده شده، و بهره‌وری به این معنا است که با هزینه کمتر به تولید بیشتر دست یابیم.

رمضان‌نژاد با اشاره به اینکه مجریان بهره‌وری به ویژه در زمینه کشاورزی بیشترین نتیجه را می‌برند، تصریح کرد: یکی از موضوعات مهم در زمینه کشاورزی آب است که با بهره‌وری می‌توان آب را به عنوان ذخیره و پس انداز برای بهره‌ور در نظر گرفت.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی با تاکید بر نقش گلخانه‌ها در بهره‌وری ادامه داد: در سطوح مختلف این امکان در اختیار تمامی متقاضیان قرار می‌گیرد و فرقی بین گلخانه‌های کوچک و بزرگ نیست.

وی اضافه کرد: فعالیت در حوزه گلخانه یکی از سودآورترین فعالیت‌ها است، که اگر این فعالیت به صورت زنجیره‌ای دنبال شود می‌تواند سودآوری بیشتری داشته باشد.

رمضان‌نژاد اظهار کرد: صدور مجوز‌ها یکی از ماموریت‌های نظام مهندسی کشاورزی در زمینه توسعه گلخانه‌ها بوده، و نگاه و رویکرد ما این است که بوروکراسی‌های موجود کمتر شود و سرمایه‌گذار مشکلی برای صدور و گرفتن مجوز نداشته باشد.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های مرتبط برای سرعت بخشی در امر صدور مجوز همکاری بیشتری داشته باشند، گفت: مسئولان استانی می‌توانند دستگاه‌هایی را که کم کاری می‌کنند به سازمان و استانداری معرفی کنند.

وی با تاکید بر اینکه تجارت و بازرگانی موضوع دیگری است که در زمینه گلخانه‌ها دیده می‌شود، افزود: محصولات گلخانه‌ای اغلب صادرات محور بوده، و محصولات کشاورزی تولید شده در فضای باز امکان کمتری دارد.

رمضان‌نژاد تصریح کرد: در گلخانه‌ها محصولات متناسب با ذائقه بازار تولید می‌شود و بنابراین با همکاری و نهادینه کردن فرهنگ توسعه گلخانه‌ای می‌توان نقش مهمی در رونق تولید و صادرات محصولات کشاورزی ایفا کرد.

انتهای پیام/ت

نقش توسعه گلخانه در رونق تولید کشاورزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار