چهارمحال‌وبختیاری شادمان میلاد حضرت علی اکبر (ع) می‌شود

آیین‌های جشن و بزرگداشت سالروز میلاد باسعادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان در چهارمحال و بختیاری برپا می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، به مناسبت ۱۱ شعبان المعظم فرخنده سالروز میلاد باسعادت حضرت علی اکبر (علیه السلام)، آیین‌های جشن و شادی در مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه استان چهارمحال و بختیاری برپا می‌شود.

اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری از جمله مولودی خوانی، تهیه و توزیع شیرینی و شربت، تجلیل از جوانان و برپایی مراسم عقد و ازدواج از برنامه‌های این عید سراسر خیر و برکت با چراغانی و آذین بندی اماکن و معابر عمومی، سر درب منازل و ادارات است که از بعدازظهر امروز سه شنبه ۲۷ فروردین ۹۸ تا شامگاه فردا چهارشنبه ادامه دارد.

سالروز خجسته میلاد حضرت علی اکبر (ع) به عنوان «روز جوان» نامگذاری شده است.

حضرت علی بن الحسین (ع) مشهور به علی اکبر، فرزند بزرگ امام سوم شیعیان حضرت امام حسین (علیه السلام) در ۱۱ شعبان سال (به روایتی) ۳۳ هجری قمری در مدینه منوره دیده به جهان گشود. مادر بزرگوار وی لیلا دختر ابی مره است. حضرت علی اکبر (ع) شبیه‌ترین مردم به پیامبر اکرم (ص) در خلقت و اخلاق و گفتار بود. شجاعت، دلاوری و فضایل دینی و سیاسی ایشان، در واقعه عاشورای سال ۶۱ هجری قمری در کربلا تجلی کرد که آن زمان حدود ۲۸ سال سن داشت. علی اکبر (ع) اولین نفر از بنی‌هاشم بود که روز عاشورا به میدان نبرد رفت و به شهادت رسید.

پیکر مطهرش در جوار پدر بزرگوارش (ع) در کربلای معلا دفن شده و به همین دلیل ضریح مقدس امام حسین (ع)، شش گوشه است.

انتهای پیام/خ

برگزاری آیین‌های میلاد حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.