استاندار کرمان مطرح کرد؛

ضرورت توجه به حوزه های ترافیک، حمل و نقل، فضای سبز و بدنه سازی شهری

استاندار کرمان بر توجه ویژه به حوزه های ترافیک، حمل و نقل، فضای سبز و بدنه سازی شهری به دلیل تاثیر ویژه آنها در زندگی شهری مردم تاکید کرد.

ضرورت توجه به حوزه های ترافیک، حمل و نقل، فضای سبز و بدنه سازی شهریبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  محمد جواد فدائی استاندار کرمان در دیدار با رئیس و اعضای شورای شهر و شهردار کرمان گفت: این شهر به عنوان یک شهری مهم و با سابقه تاریخی و گستره زیاد، در خور شأن خود توسعه پیدا نکرده است و باید از فرصت‌های محدود موجود و بر مبنای سرعت عمل برای جبران عقب افتادگی‌ها استفاده کرد.

وی با طرح این سئوال که در حوزه ترافیک باید مشخص شود که برای توسعه شبکه حمل و نقل کرمان بر اساس چه معیاری حرکت می‌کنیم، عنوان کرد: در حوزه ترافیک باید طرح‌ها و اولویت‌ها را تفکیک کرد.

استاندار کرمان تصریح کرد: شورای شهر نیز در حوزه ترافیک باید به صورت روشن برنامه خود را به استانداری اعلام کند تا بتوانیم در این زمینه همکاری‌های لازم را داشته باشیم.

فدائی بر توجه به حوزه حمل و نقل عمومی و غیر عمومی نیز تاکید کرد و ادامه داد: درباره فضای سبز حاشیه معابر کار جدی آغاز شده و در ۲ سال آینده باید به نتایج قابل قبولی ر این زمینه دست یافت.

وی با اشاره به اینکه در حوزه بدنه سازی شهری نیز عقب ماندگی‌هایی وجود دارد، گفت: درباره پل‌های شهری نیز اولین سئوال این است که بر اساس طرح‌های ترافیکی جزو پیشنهادات مشاور یا مصوبات طرح ترافیک شهری بوده اند یا خیر و اگر بوده باید اجرایی شوند و اگر نبوده آن‌هایی که درصد پیشرفت زیادی ندارند را می‌توان برای مراحل بعدی گذاشت.

وی تصریح کرد: برای اجرای پروژه‌های عمران شهری باید از سرمایه‌های بخش خصوصی استفاده کنیم و در این راستا تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا مسیر سرمایه گذاری در حوزه‌های شهری هر چه بیشتر تسهیل شود.

استاندار کرمان تاکید کرد: بسیاری از پروژه‌های شهری اقتصادی است و باید زمینه لازم برای جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی فراهم شود.

رئیس شورای شهر کرمان نیز گفت: این شورا در سال گذشته به صورت نسبی عملکرد خوبی داشته و حدود ۸۰ درصد بودجه پیش بینی شده، مصوب شد.

محمد فرشاد ادامه داد: همواره تلاش شده که چالشی بین شورای شهر و شهرداری ایجاد نشود و تمام امکانات برای خدمت به مردم به کار گرفته شود.

وی اتمام طرح‌های نیمه تمام را از اولویت‌های مد نظر شورای شهر و شهرداری کرمان برشمرد و اظهار داشت: در سال جاری شورا برای اتمام پروژه‌های ابوذر و راه آهن در کنار شهرداری است.

وی بیان کرد: روند اجرایی برخی پروژه‌ها در حالی به طول می‌انجامد که ناشی از قصور و کوتاهی هیچ یک از بخش‌های مرتبط نیست و مربوط به مواردی از جمله ضوابط فنی و اجرایی است.

رئیس شورای شهر کرمان گفت: بودجه ۵۴۰ میلیارد تومانی برای سال جاری در شورای اسلامی شهر کرمان مصوب شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

فرشاد با اشاره به این مطلب که امسال برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی اجرا شده رضایت مردم را به دنبال داشته است، تاکید کرد: کمک دولت و هماهنگی دستگاه‌های دولتی در جذب سرمایه گذار بسیار تاثیرگذار است.

وی تاکید کرد: دو محور ضروری و لازم الجرا شرقی - غربی از سیدی به ضلع شرقی فرودگاه و از مطهری به بلوار ایستگاه راه آهن در موازات بلوار جمهوری اسلامی در طرح تفضیلی دیده و در دوره‌های مختلف بخش‌هایی از آن‌ها اجرا شده و برای اجرای کامل آن‌ها نیاز به جذب سرمایه گذار است.

رئیس شورای شهر کرمان گفت: این شورا سعی کرده است که از مسائل حاشیه ای، سیاسی کاری و اینگونه مسائل که گاهی مخرب است پرهیز کرده و بر اساس برنامه، به صورت کارشناسی و بدون حاشیه حرکت کند.

وی تاکید کرد: در شورای شهر به عنوان پارلمان شهری که وظیفه فراهم کردن بستر اجرایی برای شهرداری را دارد، تاکنون به خوبی همکاری و همراهی شده است و امیدواریم این تعامل تداوم یابد.

انتهای پیام/س

بازنگری شهری حوزه ترافیک لازم است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار