هلال احمر از سعید قاسمی به مراجع قضایی شکایت می‌کند

در پی انتشار ویدئویی از سعید قاسمی، یکی از فرماندهان بازنشسته نظامی درباره استفاده از پوشش هلال احمر در جنگ بوسنی،جمعیت هلال احمر از شکایت این نهاد از وی به مراجع قضایی خبر داد.

هلال احمر از سعید قاسمی به مراجع قضایی شکایت می‌کندبه گزارشگروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در پی انتشار ویدئویی از سعید قاسمی، یکی از فرماندهان بازنشسته نظامی درباره استفاده از پوشش هلال احمر در جریان جنگ بوسنی، جمعیت هلال احمر ایران، در اطلاعیه‌ای از شکایت این نهاد از وی به مراجع قضایی خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است:

هلال احمر هیچ گاه اجازه استفاده از نشان‌واره و لباس خود را به نیرو‌های نظامی نمی‌دهد. این نهاد بین المللی طبق کنوانسیون‌های چهارگانه ژنو در مخاصمات مسلحانه بی طرف است، زیرا کار مهمی به نام حمایت از انسانیت و کمک به افراد غیرنظامی دارد.

اگر فرد یا نهادی از نشان و لباس جمعیت هلال احمر ایران در مسیری مغایر با اهداف و اصول این نهاد بین المللی سوءاستفاده کرده، قطعا بدون اجازه و هماهنگی این جمعیت بوده است که اگر قرار بر هماهنگی و اجازه هم باشد، قطعا اجازه چنین اقدامی داده نمی‌شود.

بدین ترتیب به دنبال اقرار سعید قاسمی، از فرماندهان سابق نظامی به استفاده از پوشش هلال احمر برای اهداف نظامی در زمان جنگ بوسنی، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران از وی به مراجع قضایی شکایت کرده و حق پیگیری این موضوع را تا زمان رسیدن به نتیجه برای خود محفوظ می‌داند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
قابل توجه اونجایی که به افشا اسرار توسط سردار معترضند:
هر اطلاعاتی دارای عمر مفید هستن و به اصطلاح بعد از اون می سوزن. سردار اشاره کردن که خبر این موضوع رو یه جاسوس در قالب خبرنگار رصد کرده و به اطلاع امریکایی ها رسونده پس اسرار مگو نیست.
سردار تو اون مصاحبه، توجه مردم رو به یه سری اتفاقات که حاصل اعمال یه سری مسئول بوده جلب کرده که باعث چالش ذهنی نسبت به یه سری افراد شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
یک نظامی تا اخر عمرش اسرارو مواردسری را فاش نمیکند..‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
یادم میاد سالهای نه چندان دور دولت افغانستان با مدرک اعلام کرد چند هزار نفر از اعضای دستگیر شده طالبان از نیروهای نظامی پاکستان هستند. ولی پاکستان این اتهام را نپذیرفت. اونوقت تو کشور ما آقایون برا خود نمایی یا هر چیز دیگه به اموری اعتراف میکنند که صورت نگرفته ودر صورت صحت میتواند وجهه ایران در دنیا را خراب و خراب تر کند.
Germany
ناشناس
۰۸:۲۸ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
سردار مواظب باش گفتن چنین سخنانی در هر برهه زمانی باعث بی اعتباری حلال احمر کشور خودمان و بی آبروی نیروهای نظامی خواهید شد اگر چنین کاری صورت گرفته باشد قطعآً جزء اسرار نظامی هر کشوری است البته اگر چنین شده باشد قرار نیست در بین سخنانتون آبرو ببرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
هلال احمر درسته
Iran (Islamic Republic of)
سورج
۰۶:۲۸ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
اين اعتراف كه با پوشش هلال احمر دست به سلاح شده ، عواقب خطرناكي را براي اين نهاد زحمت كش در پي خواهد داشت مراقب باشند كه با اين اعترافات نسنجيده بهانه دست دشمن ندهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
این کار عاقبتش تحریم بوده که قبلا شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۹ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
کار واجب تر ندارید که اولویت با انجام اونا باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۵ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
آقای قاسمی یک وقتایی حرفهای محرمانه ای رو میگه که اصلا لازم نیست کسی بدونه هر چند که صداقت و انقلابی و بزرگواری ایشان بر هیچکس پوشیده نیست و ایشان عزیز دلست ولی اطلاعات محرمانه را نباید در بلندگو داد زد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
اون اطلاعات خیلی وقته که محرمانه نیست. فقط مردم تازه باخبر شدن.
آخرین اخبار