برکاتی به مناسبت روز جوان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

میانگین سن ازدواج عروس و داماد‌های ایرانی/ آمار عجیب طلاق در ۵ سال اول زندگی

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت به تشریح آمار ازدواج و طلاق جوانان ایرانی پرداخت.

حامد برکاتی مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: متاسفانه با بالا رفتن سن ازدواج، جوانان ما سال‌های طلایی ۲۰ تا ۳۵ سال را که باید صرف ساخت زندگی و چشیدن طعم شیرین زندگی مشترک کنند، از دست می دهند.

میانگین سن ازدواج عروس و داماد‌های ایرانی/ آمار عجیب طلاق در ۵ سال اول زندگی

سن ازدواج در خانم‌ها و آقایان  ایرانی

وی با بیان اینکه متاسفانه شاهد افزایش سن ازدواج در بین جوانان هستیم، گفت: اکنون میانگین سن ازدواج در خانم ها حدود ۲۴ و میانگین سن ازدواج در آقایان به ۲۸ سال رسیده است.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت با اشاره به علل تاخیر ازدواج اظهار کرد: مسائل اجتماعی، اقتصادی، مسکن، درآمد، واهمه از زندگی مشترک و اطمینان نداشتن به آینده از مهم‌ترین علل افزایش سن ازدواج در جوانان محسوب می شود.

میانگین سن ازدواج عروس و داماد‌های ایرانی/ آمار عجیب طلاق در ۵ سال اول زندگی

کاهش آمار ازدواج با بالا رفتن سن دهه شصتی‌ها

برکاتی با اشاره به میزان کاهش ازدواج طی چند سال اخیر اظهار کرد: از سال ۱۳۸۹ هر سال حدود شش درصد نسبت به سال قبل ازدواج ها کاهش پیدا کرده و از ۸۹۰ هزار در سال ۸۹ به ۶۸۰ هزار در سال ۹۵ رسیده  و آمار ازدواج در سال ۹۷ نسبت به ۹۶ حدود هشت درصد کمتر شده است.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت ادامه داد: یکی از علل کاهش ازدواج در سال گذشته نسبت به سال ۹۶ این بوده که جمعیت جوان در سن ازدواج کمتر شده است؛ به تدریج متولدین دهه شصت از سن ازدواج عبور می کنند و  ورودی ازدواج، متولدین دهه هفتاد هستند که جمعیت کمتری را تشکیل می‌دهند و به همین دلیل آمار ازدواج نیز کاهش پیدا می کند.

میانگین سن ازدواج عروس و داماد‌های ایرانی/ آمار عجیب طلاق در ۵ سال اول زندگی

آمار  و علل طلاق در کشور

وی با اشاره به آمار طلاق در کشور گفت: نسبت طلاق به ازدواج در هر سال متفاوت است اما بر اساس آخرین آمار از هر سه و نیم ازدواج یک مورد به طلاق ختم می شود  که این آمار در کلانشهرها  یک مورد در هر سه ازدواج است و در مناطق خاصی مثل شمال شهر تهران  از هر دو مورد ازدواج یکی به طلاق ختم می شود و ۵۰ درصد طلاق‌ها در ۵ سال اول بعد از ازدواج رخ می‌دهد و متاسفانه ما طلاق در روز و هفته اول هم داریم.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت در ادامه به علل طلاق در کشور اشاره کرد و گفت: شناخت ناکافی، انتظارات از زندگی و اتفاق‌های ناخوشایندی که بین زوجین رخ می دهد برخی از علل طلاق محسوب می‌شود و وزارت بهداشت نقش عمده ای در این مسائل ندارد.

میانگین سن ازدواج عروس و داماد‌های ایرانی/ آمار عجیب طلاق در ۵ سال اول زندگی

افزایش ساعت کلاس های حین ازدواج به ۶ ساعت

برکاتی ادامه داد: ما در وزارت بهداشت از سال پیش آموزش‌های حین ازدواج را از ۲ ساعت به ۶ ساعت ارتقا دادیم و با راهبری شورای عالی انقلاب فرهنگی و به کمک شورای اجتماعی، سازمان تبلیغات اسلامی، بهزیستی و قوه قضاییه آموزش‌های حین ازدواج را ساماندهی کردیم.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت بیان کرد:  به زوجینی که در کلاس‌های هنگام ازدواج شرکت می‌کنند آموزش‌هایی در زمینه احکام حقوق و روانشناسی نیز داده می شود و در این کلاس ها آموزش‌هایی می بینند تا اگر دچار چالش شدند قبل از اینکه در مورد آن از افراد غیر کارشناس مشورت بگیرند، در صورت مشاهده هر گونه موردی به مراکز معرفی شده مراجعه کنند و مشاوره تخصصی بگیرند.

میانگین سن ازدواج عروس و داماد‌های ایرانی/ آمار عجیب طلاق در ۵ سال اول زندگی

کلینیک های مشاوره جنسی در سراسر کشور راه اندازی می شوند

برکاتی با بیان اینکه آموزش‌های جنسی برای زوجین در حین ازدواج داده می‌شود، گفت: خوشبختانه جوانان از این کلاس ها بسیار رضایت دارند و این آموزش‌ها اولین محلی است که مسائل جنسی به صورت درست و علمی آموزش داده می شوند.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت با اشاره به راه‌اندازی مراکز مشاوره جنسی اظهار کرد: کلینیک های مشاوره جنسی را به صورت پایلوت در چند استان راه اندازی کردیم و به تدریج این کلینیک ها در مراکز استان ها راه‌اندازی خواهند شد تا اگر جوانان مشکلی داشتند به این مراکز مراجعه کنند.

میانگین سن ازدواج عروس و داماد‌های ایرانی/ آمار عجیب طلاق در ۵ سال اول زندگی

طراحی مراکزی برای  مشاوره به زوجین در پنج سال اول زندگی

برکاتی ادامه داد: ما در حال طراحی مراکزی هستیم که جوانان در صورت بروز مشکل در پنج  سال اول زندگی به این مراکز مراجعه کنند تا بتوانیم آمار طلاق را کاهش دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۳۶
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۲۲:۴۵ ۰۴ تير ۱۳۹۹
باید مشکل گرانی حل شود
Iran (Islamic Republic of)
مسلم
۱۴:۴۱ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
جوانان عزیز از ازدواج نترسید من 35سالمه چند بار خداوند چند دختر خوب رو جلوم گذاشت الان افسوس میخورم که چرا زود ازدواج نکردم وبچه دار نشدم پدرم خدابیامرز خیلی بهم گفت اما نکردم خود امام جواد گفته که روزی آدم متاهل تقسیم شده است
Germany
محمد
۲۱:۳۹ ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
ادم باید زنگ باشه بابا نقطه ی خوب قضیه رو هم ببینید تو این گرونی خیلیا سود کردن از جمله خودم
Germany
ناشناس
۰۰:۳۱ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
من نمیدونم اگه میخواید ازدواج کنید نمیخوایدم نکنید ولی اگه یکی دیگ رو دوست دارید یا قصد ازدواج ندارید به زور پدر مادراتون خواستگاری یه دختر دیگه نرید و بااحساساتش بازی نکنید . آخه واقعا بعضیها اسم خودشون و گذاشتن مرد!!!!!
کلا نزارید آه کسی پشت سرتان باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۲۹ فروردين ۱۳۹۸
متأسفانه اینقدر گرونی زیاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۲۹ فروردين ۱۳۹۸
زندگی سخت شده من منتظرارزانی هستم ارزانی بیاورید زن نخواستیم تواین اوضاع هیچ عاقلی زن نمی گیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۲۹ فروردين ۱۳۹۸
میدونید مسئله اینه دو سال پیش یهآیفون دو تومن بود و خیلی چیزها و تنکلوژی و وامکانات با یه قیمت متعادل برای کسی که حقوق متوسط داشت قابل دسترس بود همه یه گوشی سامسونگ خوب میتونستن بخرن اما الان حقوق یه ذره زیاد شده اما همون آیفون یا گوشی سامسونگ 2 تومنی شده 10 تومن جوون ها هم عشق تکنولوژی و به روز بودن تو جهیزیه هم همینطور کی بدش میاد یه دست مبلمان مان شیک بخره اما الان مبل 5 تومنی شده 25 تومن خوب نمیتونی بخری ناراحت میشی دیگه اینا حس بدی به جوونها میده چاره ای نیست بالاخره خیلی ازدواج میکنن و مبل 10 تومنی میخرن که کیفیت مبل 10 تومنی یکسال پیش رو نداره و همه اینا تاسف آوره اما زندگی جریان داره و تنها چاره تو این شرایط اینه که به قسمت های خوب شاد بودن خوشبخت بودن سلامت بودن نگاه کرد و خدا رو تو زندگی هر لحظه کنار خودت ببینی من که میگم فقط با ظهور امام زمان درست میشه برای همه جوون ها دعا میکنم هر چه زودتر همسر هم کف نصیب بشه و کنار هم خوشبخت و عاقبت بخیر بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۲۹ فروردين ۱۳۹۸
ان شاالله هر چه زودتر موانع ازدواج جوون ها برطرف بشه اللهم عجل لولیک فرج
-
ناشناس
۰۹:۵۳ ۲۹ فروردين ۱۳۹۸
بنده مدتها مربی کلاس های آموزش ازدواج بوده ام و با جوانان زیادی در این مرحله از زندگی( شامل ازدواج های موفق و ازدواج های دوم و سوم) صحبت های دوستانه داشته ام و خودم نیز هنوز به 40 سالگی نرسیده ام. دلایل عدم کاهش ازدواج و عدم پایداری ازدواج را خلاصه در موارد ذیل می بینم:
1- هزینه های سرسام آور ناشی از ازدواج که تقریباً 90 درصد آن برخواسته از چشم و هم چشمی های خانم ها در خانواده است و داماد بدلیل تلاش برای رسیدن به دختر مورد نظر خود معمولاً به هر قیمتی به ان تن میدهد که پس از نیل به این هدف معمولاً با بروز مشکل مالی به عنوان یک کار اشتباه از سوی پسران ذکر میشود و البته در صورت عدم انجام نیز همیشه به عنوان یک نکته منی توسط خانم ها ذکر می شود و جمله معروف این دخترا اینکه " مگه چند بار قراره عروسی بگیرم"
2- مشکلات مالی ناشی از عدم وجود هماهنگی بین دخل و خرج زندگی
3- عدم ارتباط عاشقانه و کافی میان زوجین
4- وجود آرایش های غلیظ و پوشش های نامناسب زنان و دختران جوان که به این موضوع دامن می زند.
با رفتار های عاقلانه و منطقی زندگی دیگران و زندگی خود و فرزندان خود را مستحکم کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
سورهٔ احزاب آیهٔ ۲۱:

لَّقَدْ كَانَ لَكُمْ فِي رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِّمَن كَانَ يَرْجُو اللَّهَ وَالْيَوْمَ الْآخِرَ وَذَكَرَ اللَّهَ كَثِيرًا
ﻳﻘﻴﻨﺎً ﺑﺮﺍﻱ ﺷﻤﺎ ﺩﺭ [ ﺭﻭﺵ ﻭ ﺭﻓﺘﺎﺭ ] ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺧﺪﺍ ﺍﻟﮕﻮﻱ ﻧﻴﻜﻮﻳﻲ ﺍﺳﺖ ﺑﺮﺍﻱ ﻛﺴﻲ ﻛﻪ ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﺑﻪ ﺧﺪﺍ ﻭ ﺭﻭﺯ ﻗﻴﺎﻣﺖ ﺍﻣﻴﺪ ﺩﺍﺭﺩ ; ﻭ ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﻳﺎﺩ ﻣﻰ ﻛﻨﺪ .(٢١)

اگر می‌خواهید از سیرهٔ پیامبر (ص) بیشتر بدانید به خطبهٔ ۱۶۰ از کتاب نهج‌البلاغه خط ۴۵ به بعد مراجعه کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۸ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
اگر پسر و دختر مومن کم توقع باشن مثل پدر مادرامون زندگی اصلا سخت نیست
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۲:۴۹ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
سلام من ازدواج کردم . هیچ چیزی نداشتم فقط کار داشتم. اونم با درآمد خیلی پایین . ذهنم آروم گرفت سخت چسبیدم به کار . الان خدا رو شکر ، خونه دارم ، کارمم هست. تازه به کارگاه هم دارم چند نفر مشغول به کار شدند. توکل کنید کمر همت ببندید ازدواج کنید
Iran (Islamic Republic of)
دهه شصتی هستم (نسل سوخته)
۲۲:۰۶ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
دلار که 3500 بود میشد به سختی ازدواج کرد ولی دلار که رفت رو 19 و 15 دیگه نمیشه ازدواج کرد هزینه های ازدواج 10 برابر گران شد مسکن 10 برابر گران شد پراید 5 میلیونی شد 50 میلیون
خدایااااااا کسی به فکر جوانها نیست خودت به داد جوونهای ایرانی برس
Iran (Islamic Republic of)
دهه هفتادی
۰۶:۲۱ ۲۹ فروردين ۱۳۹۸
دهه شصتی... هنوز هم نسل جوان و خلاق...ما بعد از انقلاب اسلامی نسلِ سوخته نداریم...
Germany
ناشناس
۲۱:۴۶ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
احتمالا شما ایران تشریف ندارید جناب!
سن ازدواج سالهاست که بالا رفته در همه جا !
میانگین سن ازدواج دخترها و پسرهایی که هرگز ازدواج نکرده اند و برای اولین بار ازدواج میکنند بین سی تا چهل سال است ..

۲۴سال تا ۲۸ سال شاید مطلقه ها باشند برای تجدید فراش ......
France
zahra
۲۱:۱۲ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
سلام ممنون ميشم سوالمو جواب بديد واقعا ذهنم مشغوله ازدواج دخترشيعه باپسرسني اشكالي نداره؟ خواهش ميكنم به خاطررضاي خدادرست جواب بديد پسربدي نيست كار خونه ماشين هم داره هم سن هستيم متولد ٦٧ منتظر جواباتون هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
سلام دوست محترم...منم نمیدونم...شما فردا صبح با شماره ی 096400 که شماره ی مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی هست تماس بگیرید سوالتون رو بپرسید...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
حرام است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۳ ۲۹ فروردين ۱۳۹۸
شرعا و قانونا ایراد نداره ولی منطقا چرا چون عروس و داماد باید هم کفو باشن تا زندگیشون سامان بگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۳ ۲۹ فروردين ۱۳۹۸
بهتره ازدواج نکنید دوتا دین متفاوت قطعا دوتا فرهنگ متفاوت هم دارین که این تفاوت فرهنگها خودش دلیل کافی برای ازدو.اج نکردنه
وبدتر از اون از اونجایی که زن معمولا تابع شوهرش میشه ترس این هست که شما از مذهبتون منحرف بشید
از طرفی خانوادهاتون و اقوامتون رو چی کار می کنید با اون همه تفاوت مذهبی و فرهنگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۹ ۲۹ فروردين ۱۳۹۸
نه عزیزم اشکال نداره ولی باید دین همدیگه را قبول داشته باشین دختر عموی من از اردبیل که شیعه هست با پسر کرد سقز که سنی هستن ازدواج کردن موقع عقد عاقد پرسیده بود که با دین هم مشکلی ندارین
Iran (Islamic Republic of)
م ع
۰۸:۴۱ ۲۹ فروردين ۱۳۹۸
ازش بپرس ببین نظرش راجع به علت شهادت حضرت زهرا چیه و بعدش خودت تصمیم بگیر. ببین چی برات مهم تره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۲۹ فروردين ۱۳۹۸
مسئله بچه هست فکر می کنید همسرتون اجازه به بچه های شما شیعه باشن سخت قبول میکنند اونوقت دل گیر نمیشید مهر امام زمان و امام حسین تو دل بچه هاتون نباشه این خطر وجود داره که شما محبت اهل بیت رو از دست بدید خیلی مراقب باشید که ازدواج اخرتوتون رو خراب نکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۲۹ فروردين ۱۳۹۸
میگم شما بهتر نبود این سوال شخصی تون رو از همون سوالات دینی می پرسیدید؟ چون حفظ وحدت خیلی مهمه.
هر حرف و سوالی ، جا و مکانی داره...
Netherlands
amin
۱۲:۵۶ ۲۹ فروردين ۱۳۹۸
سلام .خواهرم شما باید منتظر نظر از مخاطبین باشید نه جواب .دوما شما باید از یک شخص کاملا آگاه در مسائل فقهی سوال بپرسید .این اشخاص اغلب مردم عادی با تفکر کلی هستند /سوما عجولانه تصمیم نگیرید و بیشتر تحقیق .یا حق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۲۹ فروردين ۱۳۹۸
مشکلی ندارم خواهر عزیز، ولی خوب بررسی کن
Iran (Islamic Republic of)
فرشید
۰۲:۲۴ ۲۶ آذر ۱۴۰۱
ملاک شما همینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۳ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
کسی که پول نداره خواهشا ازدواج نکنه درسته پول همه چیز نیست ولی خیلی چیزا با پول حل میشه حالا دختر و پسر حق انتخاب دارن که با هم ازدواج کنن بعدشم باز حق انتخاب دارن که با هم بسازن یا طلاق بگیرن ولی این وسط اون بچه بیچارس که هیچ حق انتخابی نداره و به آتیش نادانی پدر و مادرش میسوزه هر کسی پول درآورد و تونست یه خونواده رو خوب اداره کنه حق داره ازدواج کنه این قانون تو طبیعت هم هست که هر جانداری که قویتره و صفات بهتری داره ژن هاش به نسل بعد منتقل میشه و جانداران ضعیف ژن هاشون منتقل نمیشه و حذف میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
بحث اینها نیست دلیل طلاق اینه که موقع ازدواج کردن فقط قیافه دختره مهمه و پول پسر بعد ازدواج هر دو بخاطر اخلاق طلاق میگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
امیدوارم خودت حذف بشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۲۹ فروردين ۱۳۹۸
شما انسان رو با حیوان مقایسه می کنید؟! ژنِ چی ؟!
زندگی انسان با حیوان خیلی فرق داره!
فکر کنم زیاد راز بقاء نگاه می کنین ! چه طرز فکر وحشتناکی!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۲ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
رای دادگان به این دولت جوابگو باشد لطفا دولت که جوابگو نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
دولت بااین سومدیریتش جوانهارونامیدکرده و اخرش هم میگه مگه چی شده کارهاخوب هم انجام دادیم تقصیرامریکاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۲ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
اینایی که میگن ازدواج کنین خدا میرسونه بابا خدا کی گفته تو شکم خودتم نمیتونی سیر کنی برو دست یکی دیگه رو بگیر بیار من خرجشو میدم خدا عقل داده که خودت گلیمتو از آب بکشی واختیار داده که هر تصمیمی برای زندگیت گرفتی سود و ضررش پای خودته اگه خدا میرسونه این همه خونواده بدبخت که دور و برمون هستن که دارن با فلاکت زندگی میکنن پس چیه اینا خدا ندارن پس هر انتخابی بکنی عواقبش پای خودته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۳ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
خدا میرسونه ولی تو هم باید مومن باشی و پر تلاش ایا هستی؟ اگر باشی میرسونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
نادان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۴ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
اگرپول نداریدازدواج نکنید زندگی مشترک شما ادامه نخواهدداشت حتی فرزندتان شماراقبول ندارد
پس اول افتصادبعدازدواج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
نادان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۲۹ فروردين ۱۳۹۸
برایت متاسفم ناشناس پایین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
باید بگوییم اگر دین و فرهنگ ندارید ازدواج نکنید چون همه بدبختی ها از نداشتن همین دو مقوله است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۱ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
کاش همه چی همین الان تموم شه کاش همین الان قیامت شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
من هم خسته شدم آخه این زندگی فقط جون کندنه نمی دانم چرابعضی هادراین دنیا اینقدربی رحم هستند هرکه باشی وبه هرجابرسی آخرین منزل هستی گوراست مرگ بربی رحمی
Iran (Islamic Republic of)
از نسل انقلاب
۲۲:۵۰ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
آخرین منزل هستی که قبر نیست! ما مسلمون هستیما...این حرفا چیه؟!
دنیا مزرعه ی آخرته... ما اینجا مسافریم...
چه خبره این همه ناامیدی؟ چقدر ما ناشکر هستیم...
اگر پول نیست اما سلامتی هست...پدر و مادر هست... هوش و استعداد و فکر هست...الحمدلله امنیت و آرامش هست.... چرا همه چیز رو با هم خلط می کنیم؟ قرار نیست سر هر مسئله ای زیر آب اعتقاداتمون زده بشه... همه جا در هر کشوری در هر منطقه ای و زمانی مشکل هست اصلا ...کسی هست که مشکلی در زندگی نداشته باشه؟
یه کم صبوری...یه کم قدر خودمون رو بدونیم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۶ ۲۹ فروردين ۱۳۹۸
جناب نسل انقلاب
چقدرپول ودرآمد داری که این حرف ها را می زنی وهمه چیزرابه خدا حواله می کنی قبول کن زندگی بااین همه گرانی سخت شده است وباید گرانی از بین برود در مورد چیزی سخن بران که دردسترس است مایع ظرفشویی یک ماه پیش 5000تومان الان 7500 تومان پوشک بچه 75000تومان کرایه خانه دوبرابرشده ولی درآمد تکان نخورده است مثل اینکه درآمدت خیلی عالیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۲۹ فروردين ۱۳۹۸
از نسل انفلاب این چیزا که میگی خدارو شکر اما صورت مساله رو پاک نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
از نسل انقلاب
۱۲:۱۵ ۲۹ فروردين ۱۳۹۸
ناشناس دوم: خوب مگه قراره که صورت مسئله پاک بشه؟!
Iran (Islamic Republic of)
از نسل انقلاب...دهه هفتادی
۱۲:۴۷ ۲۹ فروردين ۱۳۹۸
پول و درآمد ،اصلا تمام بودجه های عالم، منِ نوعی(جوان مسلمان ایرانی) هستم...شما هستید...امثال شما هستن
وقتی که خدا همه چیز رو برای ما خلق کرده تا به کمال برسیم...
شما تمام نیروها و انرژی ها و ثروت های جهان رو جمع کن بگذار یک طرف... اگرخواستی میلیارد ها بیش تر از اون رو ببینی به ما جوان های ایرانی نگاه کن...
اگر شهداء و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس که حتی سیم خاردار رو هم براشون تحریم کرده بودن، میخواستن مثل شما فکر کنن... الآن کشورمون دستِ دشمن بود...
من قبول دارم که مشکلات اقتصادیِ زیادی داریم...و این از بی مسئولیتی بعضی از ظاهرا مسئول هاست!
قبول دارم که خیلی ها دارن با سختی زندگی میکنن...
اما میگم هر کسی در جایگاه خودش اگر در هر زمینه ای که توانایی داره کار کنه...همه ی مشکلات کشورمون حل میشه.
من نه رئیس جمهور هستم که باید سرم داد بکشید! نه وزیر هستم. نه مسئول خاصی... من کسی هستم که سعی میکنم نقشِ خودم رو در زندگی فردی و اجتماعی خوب ایفا کنم در این دورانِ زندگی...
همه ی گلایه های شما وارده...اما نه به منِ یک شهروند و منتقد...
بلکه به برخی به ظاهر مسئول ها ! که بی کفایت هستن!
مشکل اقتصادی هست اما راه حلش خودِ خودِ ماییم.
وقتی مسئولِ بی مسئولی کار نمیکنه...به مردم خدمت نمی کنه...بلکه بار روی دوش مردم می گذاره... خوب حالا وظیفه ی من چیه؟!
دست رو دست بگذارم،فقط غر بزنم ، خودم و مردم رو نا امید کنم، به عالم و آدم شکایت کنم و...؟
یا نه دست به کار شم؟ از فکرم، خلاقیتم، جوانی ام، انرژی ام، سلامتی ام، استعدادم، علمم و هر چه که خدا به همه ی ما عطا فرموده استفاده کنم که خودم و کشورِ اسلامی ام رو بسازم؟
بابا خودمون باید فکر خودمون باشیم...من...شما...تک تک افراد جامعه ی اسلامی مون...
این همه حضرت آقا میگن جوانان...جوانان...خوب اگه مسئولی گوش نمیده...منِ جوان هم باید خودم رو بزنم به نشنیدن؟!
وقتی منِ نوعی قدر خودم رو نمیدونم...انتظار دارم فلان مسئولِ بی خیال و بی مسئولیت قدر منِ جوان رو بدونه؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
باسلام
محمدهستم 24 ساله و زن میخوام
خداوندا زنی پاکدامن، مومن و محب اهل بیت ، وفادار ، باخانواده، عفیف و نجیب، قیافش به دلم بشینه ، بساز، قدش مناسبم باشه، صداش قابل تحمل باشه، با ادب، یک رو، بخیل ، ترسو و متکبر باشه و غیرت بیجا نداشته باشه و سایر صفات خوبی که ممکنه فراموش کرده باشم رو داشته باشه رو به من عطا نما و بین ما مودت و رحمت قرار بده فرزندان صالح و سالم بما بده و هردوی ما رو به همراه خانواده ها و فرزندانمون عاقبت به خیر کن ، و به همه ی مومنین و محبین اهل بیت هم از اینجور همسرای صالح بده
لطفا هرکی میخونه بگه آمین
یاعلی
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۳۰ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
عزیزم اونی که شما میخوای اون دنیاست،ضمنا برای انتخاب همچین کیسی باید ببینی خودت هم این صفات رو داری یا نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
امین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۶ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
ترش نکنی عمو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
هرچی میشنوید کورکورانه تکرار نکنید؛ بخل، ترس، بی غیرتی و تکبر صفات منفی هستند که فرقی نمیکنه زن باشید یا مرد
کمی خرد داشته باشید و بجاش آرزو کنید که همسرتون ولخرج نباشه، بی پروایی غیر عقلانی و حساسیت بیجا نداشته باشه، اما عزت نفس داشته باشه که میشه همون چیزهایی که احتمالا مدنظر شماست!
Germany
ناشناس
۲۱:۵۰ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
بهتره تمام خصوصیات مدنظرت رو به مادرتون بگید برود برایت پیدا کنه حتما نتیجه میگیری تا اینکه خودت تو کوچه خیابون یه ناشناس رو پیدا کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
سردیت میکنه
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۱:۴۶ ۲۹ فروردين ۱۳۹۸
من تا الان که 32 سال دارم از خدا همون چیزایی که خاستی رو خاستم منتها حکمت اینه که مجرد بمونمو بمیرم
Iran (Islamic Republic of)
از نسلِ انقلاب
۰۷:۰۳ ۲۹ فروردين ۱۳۹۸
سلام بر شما...خیلی خوبه که این قدر با جزئیات دعا کردید و چیزهای خیلی خوبی از خدا خواستید، بر خلاف اونایی که میگن خدایا حتما یه همسری(دختر یا پسر) به من بده که خیلی خوشگل باشه...پولدار باشه... از همه خوشتیپ تر باشه...بهترین خونه و ماشین داشته باشه و...
خطاب به برخی پاسخ دهندگان: بعضی ها که به اشتباه فکر میکنن دلیل اصلی ازدواج نکردنِ جوان ها فقط مسائل اقتصادی هست!
ایشون که دیگه ملاکشون درست و خوب هست!چرا ایراد گرفتید؟! بعدشم اینارو از خدا خواستن نه از شما!
از مادیات نگفتن که بگید نه...نیست...نمیشه...
چرا نشه...ان شاءالله که میشه...اتفاقا هم پسر مومن وخوب هست هم دختر مومن وخوب...
فقط مسئله اینه که طبق آیات قرآن...فرد مومن نصیب فرد مومن میشه...
اگر دنبال فرد ایده آل می گردیم خودمون هم باید ایده آل باشیم...چون فردِ مقابل هم دوست داره با کسی که دارای کمالات هست ازدواج کنه...ان شاءالله که هممون خوشبخت و عاقبت به خیر بشیم و خدا حامی و یارمون باشه...خدا همه ی بنده هاشو میشناسه و میدونه چه کسانی به درد همدیگه میخورن...اونارو با هم آشنا میکنه...از جایی که گاهی اوقات آدم اصلا فکرشو نمی کنه! فقط کافیه که با خدا باشیم و تقوا داشته باشیم...اون وقت در مسیرِ رسیدنِ به خدا...خدا هم بنده های خوبش رو به ما معرفی می کنه...
خلاصه آدمِ باخدا... هیچی کم نداره...چون خدا رو داره...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۲۹ فروردين ۱۳۹۸
رضاجان قدرمجردی رابدان متاهلین هم با این همه گرانی حال وروز خوشی ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۲۹ فروردين ۱۳۹۸
اشتباه تایپی دارید ان شاالله همسری که می خواهید نصیبتان شود البته بدون صفات تکبر و بخل و ترسویی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۴ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
ازدواج مثل کالای لوکس نشانه آدمهای سرمایه دار شده امروز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
به عنوان یک پسر جوان هیچ وقت حاظر نیستم صفحه مشخصات همسر در شناسنامه ام را پر شود و همیشه سفید نگه می دارم .... چرا که آمار طلاق را مطالعه کردم دوست ندارم آرامش روحی و روانی شخصی ام را بهم بزنم .... این را همیشه از طرف بد قضیه نگاه می کنم چراکه متاسفانه بعضی از خانوم ها کم توقع میان جلو اما تواقعات آنچنانی دارند که در خانه پدرشان هم نبوده ....
اصلا به من چه چند دختر جوان مجرد داریم .... مجردی را عشق است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۲ ۲۹ فروردين ۱۳۹۸
مگه شما ازدواج می کنید که طلاق بگیرید؟! خوب شما برو ازدواج کن اما خوب زندگی کن...
اما این طور که از آخرِ پیامتون مشخصه...با اجازتون شما دنبالِ خوش گذرونی هستین...ببخشید دوست ندارم قضاوت کنم اما نظرتون این رو نشون میده!
به امثالِ شما باید بگم که اتفاقا اونایی که متاهل هستن و با چندتا بچه ،خوب دارن زندگی میکنن از همه شادتر و پرنشاط تر هستن...
دختر خانم های مجردی که قصد ازدواج دارن هم قطعا منتظرِ اونایی نیستن که میگن مجردی عشقه... پس قطعا به امثالِ شما چه که چند تا دختر خانم مجرد داریم ؟! گرچه عملا در جامعه چیزهای دیگه ای دیده میشه ! همون خوش گذرون ها هم نمیگن به ما چه؟! چون جدّا دور از جونِ شما، به ضرر شون تموم میشه!
دختر خانم های مومن جامعه مون ان شاءالله ازدواج های موفقی خواهند داشت و امثال شما اگر خدای ناکرده در این نظرشون مصر باشن... در آینده حسرتِ زندگیِ همون دختر خانم ها و آقا پسر های مومن ِ متاهل رو میخورن...
[چون خیلی صریح صحبت کردید مجبور شدم مثل خودتون جواب بدم]
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
من بعد ده سال بخاطر بیکاری و هزینه سنگین مسکن زنم رو با یه بچه طلاق دادم تو این شرایط جامعه که هر روز زندگی سخت می‌‌شود زندگیهای خیلی‌ها بهم میخورد
Iran (Islamic Republic of)
از نسل انقلاب
۱۷:۵۳ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
ماشاءالله به این همه نظر ! 216 نظر در مدت کمتر از 12 ساعت؟! پیشنهاد میکنم که این صفحه ی به این مهمی رو تا چند روز دیگه هم نگه دارید...تا بقیه هم ببینن... فکر کنم رکورد نظرات در این مسئله ی ازدواج زده بشه! ان شاءالله که مشکلات هممون رفع بشه...ان شاءالله که همگی خوشبخت و عاقبت به خیر بشید...خدا کمک مون میکنه... نا امیدی تو کارِ جامعه ی اسلامی نیست...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۰ ۲۹ فروردين ۱۳۹۸
باید درست مدیریت شودتامشکلات حل شود
Iran (Islamic Republic of)
سینا
۱۷:۴۵ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
سلام به نظر من بعضی مواقع واسه ازدواج آدمو میترسونن... خانوم هایی هستندکه این موقعیت ها رو درک کنند و کم توقع باشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۰ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
آره
وقتی گرفتی متوجه میشی ازکارت پشیمان خواهی شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
واقعاً متأسفم
Iran (Islamic Republic of)
جوان
۱۷:۲۸ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
من 27 سال سنم هست. دانشجوی دکترای تخصصی دانشگاه دولتی هستم. کارمند رسمی یکی از وزارت خونه ها و درآمد ماهی 5 تا 6 تومن دارم. خواستم پارسال ازدواج کنم . من ساده دل پولامو جمع کردم که خونه بخرم. وقتی از دانشگاه و محل کارم می آمدم باز رو مقاله و کارای دیگه مشغول می شدم که پولام جمع شه و خونه بخرم. راستش ماشین هم نخریم گفتم اول خونه بعد میام سراغ ماشین . راستش تا دلتون بخواد سختی کشیدم یعنی زجر کشیدم. یک شبه سرمایم ربع(یک چهارم) شد سکه 1200 شد 4500 ، خونه 300 تومن شد 700 ، ماشین 32 تومن شد 80(206) الان می گین برم ازدواج کنم. دوستی دارم با همین امیدها ازوداج کرد البته کارمند هم هست همکاریم الان آخر هر ماه از من پول قرض می گیره؛ ازدواج همین طوری نیست. دوستای گلم هم وطن های عزیز منطقی فکر کنید که بعدش پشیمان نشوید.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۷:۵۵ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
منم همین کار کردم سرمایم رفت امیدی هم ندارم چون ۳۳ رد کردم ولی دمت گرم ۲۷ سالگی ۵ یا ۶ میگیری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
کدوم وزارتخونه هستید؟ در همین شرایط حقوق من زیر سه میلیونه, دنبال تغییر کارم هستم
Germany
ناشناس
۲۱:۴۸ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
آه سرمایه و پس انداز جهیزیه دخترخانم ها هم یک شبه یک چهارم شد و افسوس و دو صد افسوس.......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۶ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
زن مومن کم خرج هست
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۲۶ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
دعای یک دختر برای ازدواج:
خدا یا پسر خوب برای ازدواج می خواهم که
به لحاظ مالی در سطح بیل گیتس باشد
به لحاظ تیپ در سطح دیکاپریو باشد
به لحاظ تحصیلات در سطح دکتری باشد
به لحاظ سن 25 ساله باشد
به لحاظ ایمان خیلی چشم پاک باشد
و در نهایت با مهریه n هزار سکه ای من مشکلی نداشته باشد.

حالا اگر چنین کسی پیدا نشد، واکنش دخترا این است: کو پسر خوب؟ نیست که.
United States of America
ناشناس
۲۱:۳۹ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
والبته دعای پسرا با کمی تغییر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
مراقب باشید . .آماده طلاق هم باش که بعدش باید مهریه رو هم بدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۷ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
با ادم مومن ازدواج کنید نه قیافه و پول
Iran (Islamic Republic of)
Hosseini
۱۷:۲۳ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
من ده ساله ازدواج کردم با حالی هر دو شاغلیم توی هزینه های زندگیمون موندیم.و فکر نکنم حالا حالا بتونیم بچه دار بشیم
با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۵:۴۸ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
عزیزان منتظر دولت نباشن!
پسران گرامی توقعات خودتون رو پایین بیارید و برید خواسگاری دختران معمولی تر جامعه تا جواب مثبت بشنوید...سنگ بزرگ علامت نزدنه...منتظر معجزه نباشید آقا پسرا عزیز..از ما گفتن.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۶:۳۴ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
با کدام پول - باکدام کار -...؟
Iran (Islamic Republic of)
مهسا
۱۶:۵۳ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
بله...درسته..پسرا انتظار دارن با انتخاب همسر تمام کمبودات مادی و معنویشون جبران بشه...در حالی که مسولیت اصلی خانواده بر دوش مردان جامعه هست..و به تبع،ازدواج با این دید و با این فرهنگ نا موفق خواهد بود اگر از مرحله اول یعنی عقد عبور کند و شاهد آمار بالای طلاق در جامعه هستیم...متاسفانه مشکل فرهنگی وجود دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
دلت خوشه حتما دخترمجردتوفامیل داری برفرض گرفتیم چطورادامه بدیم با این وضعیت گرونی ؟
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۵:۴۱ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
به نظرم در همچین شرایط بغرنجی بعد از توکل و دعا می توان گفت:
یاشاسین تراختور!!!
(خنده)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
تو مسائل جدی ازدواج شوخی نکن ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
دم سپید رود رشت گرم که 3 تا بهتان زد با وجود داشتن دژاگه و شجاعی ما بقی تیمتان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
خیلی از کامنت ها رو خوندم، تعجب کردم که خیلی ها علت ازدواج نکردنا توقع زیاد دخترا نوشتن
سوال اینجاست پس چرا چندصد هزار دختر ایرانی با مردای افغان ازدواج کردن حتی با موانع وحشناک قانون کشور، یعنی مردای افغانی پولدارتر از ایرانیا هستن؟؟
سوال دیگه اینکه دختری که باباش خیلی پولداره یا خودش کارمنده چرا تعداد خواستگاراش انقدر زیادن؟ چند درصد این دخترا مجرد میمونن؟؟
احتمال اینکه یه دختر از قشر فقیر جامعه مجرد بمونه بیشتره یا دختر پولدار ؟ چرا؟؟؟
United States of America
ناشناس
۱۶:۲۸ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
توقعات آقا پسرا هم کم نیست بعضی هاشون دختر شاغل و پدر زن پولدار میخوان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۴ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
عیب نداره بذار برن خواستگاری دخترای پولدار خودشون ضایع میشن جوری که تا ده سال کمرشون از جواب اونا راست نشه واسه ازدواج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۳ ۲۹ فروردين ۱۳۹۸
دخترپولدارخیلی خوبه وزندگی با اوخوشبختی میاره خدا ظرفیتش رادیده که به اوپول داده
Iran (Islamic Republic of)
Kaveh
۱۵:۳۶ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
من ۲۸ سالمه و مجردم اصلا هم نمیخوام ازدواج کنم چون نمیخوام در قبال یکی دیگه مسؤلیت و تعهدی داشته باشم می‌خوام عمرمو خوش بگذرونم به آرزوهای خودم برسم کسی مزاحمم نباشه حالا فرد گراییه خود خواهیه هر چیه نمیگم کار من درسته هر کی یه جور دوس داره زندگی کنه یکی دوس داره ازدواج کنه یکی دوس نداره من می‌خوام اینجوری زندگی کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۰ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
آخرش که چی چقدر میخوای خوش بگزرونی اگه بابات مثل تو فکر میکرد میدونستی الان نبودی¿¿¿
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
دمت گرم کاوه ندیده به آرزودیده پشیمون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۳ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
بعید می دونم چند ساله دیگه هم نظرتون همین باشه...
این حرف هارو به اونایی که با شما هم نظر هستن میزنم... چند سالِ دیگه وقتی ببینی هم سن و سال های خودتون دارن با چند تا بچه، خیلی خوب زندگی میکنن و آرامش دارن، از زندگی شون راضی اند، شادند ، رشد معنوی و مادی پیدا کردن...بعد حسرت اونا رو می خورید...
تویِ این خوش گذرونی ها از یک جایی به بعد...دیگه خوشی ها تموم میشه...و فقط باید بگذرونی...و دیگه خبری از این خوشی ها نیست...
پس فکر نکنین که همیشه به آدم خوش میگذره...
خوبه که آدم خوب زندگی کنه و دیگران رو هم در این خوب زندگی کردن شریک کنه...خوب گذراندن با خوش گذراندن خیلی فرق داره...خلاصه انتخاب با خود تونه...
Iran (Islamic Republic of)
Kaveh
۲۰:۳۲ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
کاش بابام هم مثل من فکر میکرد الان من نبودم این همه بدبختی هم نداشتم یه عمره از همین بی فکری بابام دارم میکشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۶ ۲۹ فروردين ۱۳۹۸
احسنت کاوه
یک فردمتاهل ندیدم که روز خوش داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۲ ۲۹ فروردين ۱۳۹۸
جناب آقای کاوه...طبق آیات قرآن کریم تمام مخلوقاتِ خدا که برای انسان ها خلق شدن.. دارن تسبیحِ خدا رو میگن...
بعد ما که باید اشرف مخلوقات باشیم... با ناشکری میگیم کاش نبودم؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۲۹ فروردين ۱۳۹۸
هم فکریم داداش چرا باید خودمون رو صرف رفاه یه نفر دیگه بکنیم و خودمون زجر بکشیم
Iran (Islamic Republic of)
M.....
۱۷:۱۴ ۰۲ آبان ۱۳۹۸
سلام درود برتو عین خودمی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
بنظرم نباید ازدواج را یه امر بزرگ در زندگی بدانیم که اگر نشد یعنی ما چقدر بدبختیم. به قول معروف، خدا گر ز حکمت ببندد دری، به رحمت گشاید در دیگری. یعنی اگر تلاش کردی ازدواج کنی و نشد، حالا خیلی چیزی را از دست نداده ای، در مجردی هم فرصت هایی وجود دارد که می توانی زندگیت را پیشرفت دهی و یک متأهل این فرصت ها را ندارد مثلاً پژوهش و تحقیق درمورد یک زمینه خاص و خلق ثروت. اینها چیزهایی است که یک متأهل فرصت انجام آن را ندارد و باید به فکر گوشت و مرغ و پوشک بچه باشد ولی تو می توانی با زمانی که داری روی این موضوع کار کنی و نوآوری داشته باشی و کارآفرینی کنی و کلی متأهل زیردست تو کار کنند. در این صورت از زندگیت بودن لذت می بری.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۹ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
تو راس میگی!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
ازدواج سخته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
ازدواج دو فرد مومن که به حرف مردم کار ندارن اصلا سخت نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
ازدواج هم مث گوشت و پیاز و سیب زمینی و پسته و اجیل و شیرینی وووو... شده یه رویا و آرزوی دست نیافتنی!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
ازدواج یه رویا و آرزوی دست نیافتنی!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
شرط اول آموزش و یادگیری مهارت های زندگیست ،
دولت میتواند از محل بدهی های افراد به بانک ها (به عبارتی معوقات بانکی!) وام های 50 میلیونی به هر یک از زوجین بدهد به صورت طولانی مدت با پشتوانه ی یارانه ؛ به شرط ایرانی بودن وسایل زندگی ، هم مشکل تولید حل میشود و هم مشکل جوانان !
Iran (Islamic Republic of)
فقط تراختور
۱۵:۲۶ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
یاشاسین تراختور...آقای دوربین چی یاشاساین تراختور فقط!!!
(خنده)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
به جای قضاوت کردن بقیه بهتره بیشتر فکر کرد ، با این وضع آموزش دختر و پسر فهم صحیحی از هم و هدف از تشکیل خانواده رو بدرستی آموزش ندیدند ، مشکل بالقوه این هست.
والدین میتونن کمک حال ازدواج جووناشون باشن ، زندگی زوجین کنار پدر و مادر ، آموزش همسرداری از والدین و تربیت فرزند و امثالهم ...
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۴:۴۴ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
اصلا ازدواج یعنی چی. چرا باید ازدواج کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
شما بفرمایید چرا نباید ازدواج کنیم؟! ازدواج یعنی تکامل...یعنی رشد و تعالی...یعنی کسب معرفت...یعنی پیشرفت...یعنی ساخته شدن... و همه ی این ها به انتخاب درست ما بستگی داره...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
چرا باید ازدواج کنم که سرم پیش زن و خانواده اش پایین باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۳ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
زن مومن بگیر ببین چطور خوشبختت کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
مرد خوب برای ازدواج نیست هیییی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
متاسفانه مرد مومن خیلی کمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۴ ۲۶ آذر ۱۴۰۱
زن خوب برای ازدواج هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
هیچکس به فکر جوانان و اشتغال و ازدواجشون نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
هیچکس برای جوانان و برای اشتغال و ازدواجشون کاری نکرد کمک نکرد حمایت نکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۲ ۲۹ فروردين ۱۳۹۸
و نخواهد کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
من خواستم ازدواج کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
متاسفم بر کسانی که حق ازدواج و نیاز طبیعی و آرامش را از آن ها گرفتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
منه جوان که راضی نیستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
زن کجا بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۵ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
زن و مرد پاک و مومن خیلی کمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۹ ۲۹ فروردين ۱۳۹۸
اصلانیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
به خدا منه جوان و جوانان دیگه امیدی نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۶ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
فرد مومن پاک خیلی کمه و همچنین زن مومن پاک این باعث ناراحتیه ولی نا امیدی نه
Myanmar
کارگر ایرانی
۰۹:۲۰ ۲۹ فروردين ۱۳۹۸
ناامیدی از فضل خدا خودش بزرگترین گناه کبیره است ... بعد اون موقع برای این گناه کبیره قسم خدا رو هم می خوری ...؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
من دیگه ازدواج نمی کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
ان شاءالله که به زودی ازدواج موفقی داشته باشین و خوشبخت بشین...
United States of America
kamran
۱۴:۲۸ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
به خدا من به خاطر پارچه چادر قبل عقد دختره رامون نداد تو خونه گفت پارچه کهنه چادر برام آوردین شخصیتم رو خراب کردین خانواده خیلی محجبه روز اولم گفت من مادیات اینا برام مهم نیست فقط نماز خون باشی و اخلاقت خوب باشه 20 سال هم همسایه بودیم میشناختیمش کامل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
عجب دختر مسخره ای بوده
Iran (Islamic Republic of)
سیمین
۱۷:۲۲ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
حالا گفته مادیات مهم نیس آخه کهنه برا عروس میبرن؟؟؟؟؟؟؟
انصافتووووووووو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۷ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
مومن واقعی نبوده خدا بهت کمک کرد انشاءالله مومن واقعی گیرت بیاد
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۱:۳۳ ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
ینی در حد یه پارچه نو نخواستید خرج کنید؟؟ افراط و تفریط جفتش خطاس..شما دیگه کی هستید؟ عملا سو استفاده کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
سال ها دعا کردم نذر و نیاز کردم از خدا خواستم نماز خوندم روزه گرفتم از خدا و ائمه خواستم التماسشون کردم توسل کردم از 14 سالگی تا 24 سالگی اومدم مشهد از امام رضا خواستم هیچی نشد هیچی بهم ندادن مجرد و تنهام زن ندارم برم بمیرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۵ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
ان شاءالله که به زودی ازدواج موفقی داشته باشین و خوشبخت و عاقبت به خیر بشین...ضمن این که همه ی این کار ها خوبه اما خوب خودتون هم باید برای پیداکردنش تلاش کنید...از خدا و امامان معصوم (علیهم السلام ) که طلبکار نیستیم که این طوری صحبت کنیم...خدا به همه کمک می کنه...ان شاءالله که شما هم به زودی به آرزوتون برسین...
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۴:۲۵ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
دلم ازدواج میخوادددد... کجایی همسر اینده :(((( اگه یروز بفهمم تو هم از گرونی میترسیدی نمیومدی خواستگاریم ازت طلاق میگیرم گفته باشمممممم
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۰۱:۵۷ ۲۹ فروردين ۱۳۹۸
گرونی که ترس نداره ! توقعات بسیار زیبای شماس که دنبالش ترس از برآوورده نشدنش همه رو فراری داده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۲ ۲۹ فروردين ۱۳۹۸
ان شاءالله که خوشبخت و عاقبت به خیر بشید...
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۲:۴۴ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
مرسییییییییییییییییییی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
کاش زن داشتم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۹ ۲۹ فروردين ۱۳۹۸
آدم وقتی زن نداره یه ناراحتی داره ، وقتی که زن داره هزارو یه جور ناراحتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
خیلی تنهام خیییییییییلییییییییییی
Iran (Islamic Republic of)
سالار
۰۶:۲۷ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
خیلی به چپم خیلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
کی زنم میشه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
هیچ وقت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۵ ۲۹ فروردين ۱۳۹۸
فکر کنم منظورشون از ((کی )) چه کسی هست نه چه موقع!
ان شاءالله که همگی خوشبخت و عاقبت به خیر بشید و به زودی ازدواج خوبی داشته باشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
ای خدا کی می میرم راحت شم ای خداااااااااااااااااااااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
خدا نکنه چرا انقد نامیدی مشکلات برای همه هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
به خدا مرگ آرزومه مرگ برام آرامشه بهشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
هیچ امیدی به زندگی و زنده بودن و آینده ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۹ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
دلیل ناامیدی بی ایمانیه نه مشکلات. مشکلات رو همه دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۹ ۲۹ فروردين ۱۳۹۸
منم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
نا امیدم خیلییییییییییییییییییی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۷ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
امیدت به خدا باشه...خودتم تلاش کن...از تو حرکت از خدا برکت...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
با اینکه سختی میکشم ولی امیدم به خداست مطمینم حل میشه. دلیل نا امیدی ووافسردگی بی ایمانیه نه سختی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
خیلی افسرده ام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
داغونم داغووووووووووووووننننننننننننننننن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
خستم خستههههههههههههههههههههه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
از 14 سالگی میخواستم ازدواج کنم نیاز به ازدواج داشتم آرزوی ازدواج داشتم الان 24 سالم هنوز مجردم و تنها و غمگین و افسرده و نا امید و داغون و خسته
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۴:۲۸ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
منم....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۰ ۲۹ فروردين ۱۳۹۸
منم همینطور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
زن ندارم
Iran (Islamic Republic of)
کریم
۱۴:۰۶ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
با سلام خدمت همه جوونای مجرد دختر و پسر. من ۵۵ سال دارم وسال ۷۰ در سن ۲۸ سالگی با همسرم که ۲۳ سال داشت ازدواج کردم شغلم هم کارمند ساده .الآن بازنشسته هستم .در شرایط سخت بعد از جنگ ازدواج کردیم ونه مسکن ونه ماشین ونه سرمایه .کل پس اندازم خرج عروسی و خرریدن جند قلم وسیله برای یک زندگی ساده شد. برای جوونای عزیز میگم که ما بسیار سختی کشیدیم کا شما تاب شنیدنشون رو هم ندارید . الآن بعد از اون همه سختی خونه و ماشین داریم و دو فرزند دانشجو . اما سالهای سختی رو هیچوقت فراموش نمیکنیم. متاسفانه جوونای امروز توی خانه پدری امکانات بالایی دارند ومیخوان از ابتدای زندگی مشترک همون امکانات یاحتی بالاتر رو داشته باشند . بسیار سختی باید کشید بقول فروسی : بسی رنج بردم در این سال سی ...... یا بقول شاعر نابرده رنج گنج میسر نمی شود......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
زمان شما ۲ سال کار می کردی خونه می خریدی الان ۱۰۰ سال هم کار کنی خونه دار نمی شی
Myanmar
کارگر ایرانی
۱۴:۳۶ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
درود بر شما ... من هم یک دهه شصتی هستم .. با توکل بر خدا ازدواج کردم و الان دو تا زن و سه تا بچه دارم، با حقوق کارگری دارم « زندگی » می کنم، چون می دونم که از زندگیم چی می خوام، هر روز از روز قبل بیشتر خدا رو شکر می کنم که بهم فرصت زندگی داده ... تو روستا هم هستم، اما اصلا حسرت خیلی از چیزایی که جوونای الان دارن و خودم ندارم رو نمی خورم ... با خدا باش و پادشاهی کن .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
با سلام سخن شمارو خیلی قبول دارم بنده ۲۲ سالمه که ۱۹ سالگی ازدواج کردم و بحمدالله دارای یک فرزند دختر هستم.واقعیتش بچه روستام که وسایل گران قیمت زندگیمو با پشتکاری که داشتم وبا حقوق یک میلیون تومان در ماه خریدم و پنج ماه قبل اومدم سرخونه زندگیم برجی ۶۰۰ هزار تومان هم قسط میدم اما چون ی همسر فهمیده دارم باهام کنار میاد تا ان شاءالله روزهای آسونی فرا برسه.جوونی که میگه من داغونم خسته ام افسرده ام جوون نیست ،جوون اونیه که از هیچی همه چیز بسازه هنر این نیست که انسان تو رفاه و آرامش پیشرفت کنه هنر اینه که با سختی مشکلات بجنگی تا پیروز بشی و اگه یک روزی شکست خوردی تازه اول راهی که میخوای پیروز بشی.
خداممنونتم هرچی شرایط سخت تر میشه توکلم بهت بیشتر میشه..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
همین الآن اگه خواستگاری دختر شما بیان سوال شما یا همسرتان این است که، خونه داری؟
Iran (Islamic Republic of)
کریم
۱۸:۳۳ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
زمان ما سال ۷۰ با شش ماه حقوق یک یخچال بسیار کوچک ۷ فوت خریدم .شما حساب کن آیا با دو سال حقوق میشد خونه خرید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
تمام دختران و خانواده هاشون پر توقع هستن و قانع نیستن همه پسر پولدار و همه چیز دار میخوان تازه جوون هم باشه سنش پایین باشه !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
من ازدواج میخوام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
بر خلاف حرف خیلی از کامنت ها که گرونی و بیکاری رو علت بالا رفتن سن ازدواج میدونن علت مهم این اتفاق تفکر غلطی هست که تو ذهن ما و سبک زندگی ما حاکم شده و اون فرد گرایی و خودخواهی و همه چیز رو برای منافع خود خواستن است
اوضاع اقتصادی پدرمان و پدر بزرگامون خیلی بد تر و داغون تر از ماها بوده ولی اونا با همسرشون ما بودند و مشکلات رو با هم سپری میکردند
خیلی از دختر پسرها تو خوابگاه‌ها حاضر اند با یه مشت جوون کج و کوله تو خارج شهر مادریشون زیر یه سقف تو یه اتاق بیست سی متری زندگی کنند ولی حاضر به زندگی مشترک نیستند
این مسئله خلاف عقل سليم هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
سن ازدواج خیلی بالا رفته و بیشتر از این میانگین هایی که میگین هست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
موافقم
Myanmar
کارگر ایرانی
۱۴:۳۷ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
کاملا موافقم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
چرا باید ازدواج کرد وقتی اقتصاد مملکت خوب نیست درآمد ناچیز هست فردای ازدواج دختر ازت توقع داره و اگه نتونی خواسته هاش رو اجابت کنی همین ها میشه بهانه ای برای خیانت کردنش صدها توجیه هم برای خودش میاره نتیجه ش میشه طلاق و حتی قتل مواظب باشید دارید چکار می کنید امروز رو نگاه نکنید خوشحال هستید و طرف شرایط رو پذیرفته نخیر ذات انسان زیادی طلب هست نتونی مدیریت کنی بعد ها ذات واقعی نمایان خواهد شد که هر روز باید بزنی سر خودت که چه کاریکردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
دمت گرم ،نظرت رو کاملا موافق هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۳ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
آفرین ،هیچکسی این واقعیت رو به پسرا نمیگه که قبل ازدواج دقت کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۲ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
درسته که باید در امر ازدواج دقت کرد اما دیگه با این توصیفاتِ شما آدم فکر میکنه با یک جانی طرفه! چه خبره بابا؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
با این گرونی نمیشه ازدواج کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
بله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
وضعیت اقتصادی خرابه کلی تلاش می کنیم برای حقوق بخورونمیر با28 سال کارفقط یک پراید مدل پایین دارم کی به ماها زن می ده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
توکلتون به خدا باشه
پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله نقل شده: کسی که ازدواج را از ترس فقر و مخارج عائله مندی ترک کند، گمان بد به خدا برده است؛ چرا که خداوند متعال می فرماید: اگر آنها فقیر باشند، خداوند آنها را از فضل خود بی نیاز می سازد
اگر توقعاتتون رو کم کنید و به خدا اعتماد داشته باشین
ازدواج هم می شه کرد
چطوریه که اگه پدر شما بگه من خرج ازدواجتون رو میدم دلتون قرص میشه و برای ازدواج پا پیش می گذارین اما به وعده الهی اعتقاد و ایمانی ندارید
فقط همه مون ادعای مسلمانی و خدا پرستی رو داریم اما اگر به خودمون رجوع کنیم میبینیم مشرکیم هزار تا خدا تو دلمون داریم اما رو زبونمون یا الله یا الله میگیم
کسی که به وعده باباش بیشتر از وعده خدا اعتقاد داره تا اخر عمرش سر گردانه چه پولدار چه بدبخت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
پول بده به من من ازدواج می کنم وازخدا می گیرم میدم به تو دلت خوشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۸ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
ایشون دارن حقیقت رو میگن...از ما حرکت از خدا برکت... مشکلِ ما اینه که نه حرکت میکنیم نه از خدا برکت میخواییم ...
بعد میگیم نمیشه...نمیشه...
Iran (Islamic Republic of)
بهداد
۱۳:۲۵ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
پدر دختر را به جرم مواد مخدر اعدام كردند . شوهر دختره بي خبر از اين ماجرا است و هيچي به او نگفتند . پارسال ازدواج كردند . ايا اين ازدواج به طلاق نميكشد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
چرا حتما به طلاق میکشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
تقصیر خانواده داماد هست... مگه نمیتونستن برن تحقیق کنند... احتمالا میدونند به رو خودشون نمیارند
United States of America
ناشناس
۱۴:۴۲ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
چه ربطی به دختره داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
حتما خود دومادم داغون بوده که رفته خواستگاری همچین دختری چون ادمای قاچاقچی که محله های خوبی زندگی نمیکنن و ادم حسابی نیستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۴ ۲۹ فروردين ۱۳۹۸
چرا دختره به آتیش پدرش بسوزه . شاید پسره رو دوست داشته . انصاف پسرس که آخرش رو تعیین می کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
من زن میخوام ولی پول ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ملکوت
۱۳:۵۰ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
توکل بر خدا کن وبا یک زندگی ساد برو زن بگیر وچشم هم چشمی در زندگی نداشته باش عزیزم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
قدرمجردی رابدان وفکرزن را از سرت بیرون کن
United States of America
علی ح
۱۲:۵۱ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
سلام...
همه ی مشکلات بخاطر ما دهه شصتی ها هست...
Iran (Islamic Republic of)
ملکوت
۱۳:۵۲ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
نه عزیزم این مشکلات همیشه در زندگی بود حالا هم هست مربوط به چیزی نمیشود توکل بر خدا کنید الان جوانان هیچ توکلی ندارند و خیلی بی اعتماد به نفس هستند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
من 6 ماه برای کار شوهرم در امریکا بودم. خودم دیدم که مخارج زندگی اونجا خیلی خیلی بیشتر از اینجاست. مردم اونجا با کمترین وسایل زندگی میکنند. ولی وقتی مفایسه میکنم میبینم ایرانیهای حتی با وضع متوسط با دارایی های خیلی خیلی بیشتر از اونها هم شاد زندگی نمی کنند. ما سیب را دانه ای 4000 تومان میخریدم. همونقدر که برای ایرانیها بدست اوردن 4000 تومان سخت بود برای انها هم بدست اوردن این پول به دلار سخت بود. یعنی اینطور نیست بگویید که لابد حقوق انها بالاتر بوده است. وقتی سبدهای خرید انها و خودمان را مقایسه میکنم. اخساس میکنم ایرانیها حتی با این گرانیها هم هنوز وصعیت زندگیشان خیلی خیلی بهتر از امریکا است. اونجا برای خرید هر چیز کوچکی باید جدا مالیات میدادیم. میوه های دانه ای بود غذای رستوران ها بسیار کم و با قیمت های بسیار گران بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
با سلام آفرین بر شما کاش همه ی افرادی که تفکر غلط دارن یک کمی مثل شما با انصاف و واقع بین بودن.ماهی تا وقتی که داخل آب هست قدر آب رو نمیدونه همینکه از آب خارج میشه میبینه که از چه نعمتی غافل بوده.برید کشورهای دیگه تا ببینید یک لیتر بنزین چند دلاره؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
فرشته
۱۲:۳۱ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
اون عزیزانی که میان میگن دخترا توقعشون بالاست . من خونه و ماشین برام مهم نبود.عروسی هم میگفتم چرا خرج اضافی بشه
اما خواستگارها متاسفانه هر کدوم دختر دیگه ایی هم در زندگیشون بود
واقعا نمیدونم چرا پسرها نمیخوان پایبندی به یکی رو قبوا کنن و تا لحظه ی اخر خیانت هستش
کمی بیایم احساس تعهد کنیم
شانس من بوده گویا ، نمیگم پسر خوب کمه اما خب شانس خیلی دخیله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
خب اینکه موقع خواستگاری دلش با یه دختر دیگه باشه که خیانته ولی اینکه توقع داشته باشی شما اولین دختر توی زندگی اون پسر باشی خیلی خوش بینیه.مثل این میمونه بگیم کسی که طلاق گرفته دیگه حق ازدواج نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
من متعهدم دختر خوب نبود پیدا نکردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
واقعا طلاق خيلي زياد شده
Iran (Islamic Republic of)
دهه هفتادی
۱۲:۲۶ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
اگر هر کسی با هم کفو و هم عقیده ی خودش ازدواج کنه...البته هم عقیده یعنی هر دو ، ایمان بالا و اعتقادات قوی ای داشته باشن...اکثر مشکلات حل میشه...هممون قبول داریم که مشکلات اقتصادی هست... اما این مشکلات در همه ی زمان ها بوده چون همیشه عده ای بی مسئول وجود داشتند که به مشکلات جامعه رسیدگی نکنن...
قبول کنید خیلی ها با این که شرایط مالی خوبی هم دارن اما از زیر بار مسئولیت زندگی شانه خالی میکنن...طرف میگه میخوام راحت و آزاد زندگی کنم ! که من اسم این افراد رو میگذارم تنبل و بی قید و بند که هیچ هدفی در زندگی جز خوش گذرونی ندارن... یه عده دیگه نه...واقعا دوست دارن ازدواج کنن و به فکر رشد و تکاملشون هستن اما میگن از پس هزینه های بالا برنمیاییم...خوب من حرفم با این افراد اینه که بروید با کسی که مثل خودتون کم توقع واهل زندگی هست و ایمان و اعتقاداتش هم درست و حسابی هست ازدواج کنید...چرا ملاک ما شده هر چیزی غیر از ایمان و اخلاق و اعتقادات؟ مثلا کسی که با اسراف و اشرافی گری مخالفه چرا میره با کسی ازدواج میکنه که جشن و تالار و خانه و ماشین آنچنانی می خواد؟ و...
یقینا ازدواج برای اونایی که دنبال ازدواج آسان هستن.... سخت نیست...ازدواج آسان یعنی آسان گیری در مسائل مادی...ما خودمون به خودمون و دیگران در مسائل مادی داریم سخت میگیرم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
خطاب به دهه هفتادی:همه حرف خوب میزنن.رو کاغذ همه چی خوبه حتی حرفای تو فقط امار ازدواج که داری میبینی کم شده رو کاغذ نیس.اون دیگه عملیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
الان همه از هر قشری فقط دنبال پول و مادیاتن ! اول از همه میپرسن کارت چیه حقوقت چقده چقدر درآمد و پول داری ؟! خونه و ماشین چی داری
Iran (Islamic Republic of)
دهه هفتادی
۱۹:۳۷ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
خطاب به ناشناس: اول چند تا اصلاحیه نسبت به پاسختون:خط اول: منظورتون اینه که همه خوب حرف میزنن؟! چون حرف خوب زدن با خوب حرف زدن خیلی فرق داره...
خط دوم: تو نه....شما...
بااجازتونمن چون آمار ها رو دیدم این نظر رو دادم و گفتم که باید ازدواج آسان رو رواج بدیم... باید در امر ایمان و اخلاق و اعتقادات طرف مقابل توجه کنیم اما نسبت به مادیات سخت گیری نکنیم...مگه اشکالِ حرفم چی بوده که این قدر عصبانی شدید! من حقیقیت رو گفتم...می خوایید قبول کنید می خوایید قبول نکنید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
من مجرد سه تا خواستگاری رفتم نه شنیدم فقط به خاطر داشتن حداقل ها توی بحث مالی خونه ندارم چون پولشو ندارم اونام میگن دخترمونو کجا ببری حاشیه شهر و اجازه نشینی؟منم گفتم خب خونه س.اونام خیلی محترمانه گفتن برو رد کارت.به خدا روم نمیشه به خانواده بگم زن میخوام با این نه شنیدنا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
برو خدا خیرت بده من که خونه هم دارم و جهاز هم‌ نخواستم بهم دختر ندادن !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
خدا درست کنه
Iran (Islamic Republic of)
ملکوت
۱۳:۵۶ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
توکل بر خدا بکن عزیزم آفرین اعتماد به نفس خوبی داری در زندگی .
Myanmar
ناشناس
۱۴:۴۲ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
ای داد وبیداد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۲۹ فروردين ۱۳۹۸
خدا کمکتون کنه...ان شاءالله که خدا براتون بهترین هارو بخواد...
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۲:۱۷ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
میگه آمار ازدواج بخاطر عبور دهه شصتی ها از سن ازدواج و ورود دهه هفتادی ها کاهش پیدا کرده است این مسئول یا ۲ واحد آمار و احتمال پاس نکرده یا داره فرافکنی میکنی خودتون به فکر خودتون باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
شما مثل اینکه خبر نداری یه حداقل جهیزیه ارزان ایرانی چقدر خرجشه یه لونه 50 متری تو ناکجا اباد چقد رهنشه قیمت مرغ و گوشت و برنج و روغن دستت نیس نمیدونی حداقل ها رو هم بذاری رو هم عروسی رو هم نگیری یه انشگتر فقط واسه زوجه بخری چقد پول میخواد حالا درامد پایه یه کارمند یا کارگرو حساب کن توی سن بیست سالگی .اگه با این مخارج میشه ازدواج کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
نه نمیشه ازدواج کرد
Iran (Islamic Republic of)
دایی کریم
۱۴:۱۰ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
شیر مادر حلالت
Myanmar
کارگر ایرانی
۱۴:۴۴ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
اگر درهای آسمانها و زمین را بر روی بنده ای ببندند، ولی آن بنده از خدا پروا کند، خداوند از فضل خود راهی برای او خواهد گشود ... « حضرت علی علیه السلام » ... ضمنا انگشتر درسته و نه انشگتر ..!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
اینقدر وضعیت اقتصادی بد شده که شخصا هیچ حسی به جنس مخالف ازدواج ندارم که بخوام تشکیل خانواده بدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
منم همینطور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
این ربطی به وضعیت اقتصادی نداره اشکال جای دیگس
بد نیست به یه دکتر مراجعه کنید!!
Iran (Islamic Republic of)
ملکوت
۱۳:۵۸ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
توکل بر خدا بکن واعتماد به نفس داشته باش برو دنبال زن پیدا بکن و ازدواج بکن خوب هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
وضعیت بد نیست خودت بدش کردی. کارکن حتی با حقوق پایین غر نزن به حرفهای افراد ناامید هم گوش نکن حالا ببین چقد زندگی شیرین میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
عقل در میان نباشد جان در عذاب است

عقل میگه وقتی درامدت از مخارج زندگی دونفره کمتره پس وقتی ازدواج کنی جانت در عذابه.والا حقوق من فقط کفاف زندگی خودمو میده.پوشاک مسکن خوراک حمل و نقل یک نفر در ماه رو حساب کنید.من که با 28 سال سن نمیتونم جیره خور بابام بمونم یه اتاق گرفتم مستقل شدم خرج خودمو دارم فقط
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
برو خوش به حالت من که خرج خودمم نمیتونم بدم ندارم شکم خودمو نمیتونم سیر کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله نقل شده: «کسی که ازدواج را از ترس فقر و مخارج عائله مندی ترک کند، گمان بد به خدا برده است؛ چرا که خداوند متعال می فرماید: اگر آنها فقیر باشند، خداوند آنها را از فضل خود بی نیاز می سازد
اقای عاقل شما که به وعده خدا اعتمادی نداری با مجرد موندنت هم به هیچ جا نمی رسی
Iran (Islamic Republic of)
ملکوت
۱۴:۰۰ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
توکل بر خدا بکن و برو زن بگیر و مجردی زندگی نکن برو با خانواده زندگی بکن آرامش بهتری داری. عزیزم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
آفرین اینو عقل میگه اما خدایی که همون پول تو جیبیمونو میده میگه برو زن بگیر تا حقوقت چند برابر بشه:آیه۳۲ سوره نور
پس زودباش تا کسی تو عقلت شک نکرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
از مسئولان باید پرسید که چرا این اوضاع را بوجود اوردن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
من تو 21 سالگی ازدواج کردم الان 31 سال دارم . پدرم در اومده از بابت این همه هزینه های سرسام آور . واقعاً سخت سخت سخت سخت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
من هم سی سالمه پایان خدمت دارم.خونه ندارم حقوقم تقریبا 1800 ماهیانه پس انداز هم 50 میلیون دارم.کی زن میده اخه با این وضع من؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
آخه کی 21 سالگی زن میگیره ! حالا هم بکش
Iran (Islamic Republic of)
ملکوت
۱۴:۰۲ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
آفرین بر تو باد کار خوبی کردی حالا هم توکل بر خدا بکن عزیزم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
منم ۲۱ سالگی ازدواج کردم و الان یک دختر دارم و حقوقم یک تومنه ولی چون پشتکار دارم و توکلم به خداس از هیچ تحریمو گرونی نمیترسم چون اگه ی لحظه بترسم باید در جوونیم شک بکنم.
با مشکلات زندگی دست و پنجه نرم کن تا بزودی آسایش برسد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
داداش شما با حقوق یه میلیونی چطوری تحریم برات اثر نداره؟ میشه بهمون بگی چطوری مدیریت می کنی هزینه هات رو ؟ زنده بودن با زندگی کردن فرق داره ! از یه میلیون حداقل 300 تومن کرایه خونه است ! با 700 تومن تو هم خرجی میدی هم لباس می خری هم هزینه حمل و نقل رو حساب می کنی؟ با هفصتد تومن کسی می تونه بچش رو ببره پارک؟ پوشک بچه میدونی چند شده ؟ و....................
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
گیریم طرفین با داشتن پایین ترین توقعات و با ساده ترین امکانات ازدواج کردند . با حقوق یک میلیونی میشه هم کرایه خونه داد هم خرج زندگی و هم خرج بچه? فقط نگید توقع دخترا زیاد یا پسرا هیچی ندارن ما جوونا از داشتن یه کار ساده هم محرومیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
اره منم بیکار و بی پولم پول غذا هم ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
کار که زیاده برادر،بگو تنبلم و پشتکار ندارم:برو پر از کار و استخدامه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
نه خیر تنبل نیستم همه جا فرم پر کردم همش میگن بهتون زنگ میزنیم دنبال کارهای آزادم رفتم اما ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
تو خرج خودمون با شهریه دانشگاه موندیم ! سرمایه داریم منتهی جای مناسبی واسه سرمایه گذاری و امنیت شغلی سراغ ندارم! الانم که دختر خانوما توقعی که از بابای 60 ساله شون رو نداشتن از شوهر دارن ! واقعا بعیده کسی بتونه ازدواج موفقی داشته باشه اونم با این وضع بازار و طلا و اجاره بها و...............
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
واقعا بعیده کسی بتونه ازدواج موفقی داشته باشه اونم با این وضع بازار و طلا و اجاره بها و...............
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
چه ربطی به طلا داره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
بنده با ۲۱ سال سن تو همین گرونیا ازدواج کردم و با پشتکار خودم بدون کمک کسی وسایلامو خریدم و الان یک فرزند دارم و با حقوق یک تومان و پرداخت قسط ۵۰۰ تومان زندگی با آسایش دارم.جوونای حالا بیحالو تنبلو خستن.پاشید یا علی بگید و کمر همتو برای ی زندگی خوب ببندید.
United States of America
ناشناس
۱۱:۱۶ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
ازدواج ،تواين اوضاع؟؟؟ با حقوق ١٠٠ دلاري اداره ي كار؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
ازدواج نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
خودت اگه جنمشو داری مثل جوونای پرتلاش و قوی ی کارو شروع بکن هرچند که حقوقش کم باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
مهم ترین دلیل کاهش ازدواج بی کاری هست و بعد از اون توقعات بالای دخترها.
من تا به حال چهار بار برای ازدواج اقدام کردم ولی هر چهار بار بهم جواب منفی دادن. چون خونه و ماشین ندارم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
شما چیزی رو از دست ندادین چیزی که زیاده دختر شاید اصلا لطف خدا بوده که همچین ادمای پولکی ایی نصیبتون نشده چیزی که زیاده دختر خوب و کم توقع ان شا ئالله خدا خوبشو نصیبت کنه
اونایی که به امید یه پسر اسب سفید سوار با پول انچنانی به شما جواب منفی دادن تا اخر وَر دل باباشون هستنداخر کار هم نصیب یه فرد کچل چاق میشن که همون پول رو هم نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
من خونه دارم جواب منفی دادن
Iran (Islamic Republic of)
ملکوت
۱۴:۰۴ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
آفرین توکل بر خدا بکن و زن بگیر اعتماد به نفس خوبی داری .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
توقع بالای دختران یکی از علله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
مگه مجبوری سراغ هر دختری بری.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۰ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
توقع بالای اقایون چی
دوست من یه برادر دیپلم داشت خدماتی بود یه خونه پنجاه متری داشت میگفت باید برین برای من از سعادت اباد دختر فوق لیسانس بگیرین و توقعشم این بود که بابای دختره حتما شاسی بلند داشته باشه و تازه خونه بابای خود پسره حاشیه تهران بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
با اجازه پدر و مادرم و بزرگتر ها بله عروس خانوم وکیلم بلههههههههههههههههههههههههههههههههه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
بیا اینم اثرات مجرد موندن ملت به سمت بیماری های روانی توهم و شادی بی علت دارن پیش میرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
درسته گرانی بیداد میکنه اما مگر پدر و مادر های ما چطور زندگی کردند انها با نداریهای خیلی خیلی بیشتر از ما زندگی کردند. به نظرم جوان های ما تا حد زیادی تجملاتی بار امده اند. خانه های لوکس وسایل لوکس و .... من مدت کمی است که ازدواج کرده ام درست است زندگی مشکلات خیلی زیادی دارد ولی باز هم به نظر من متاهل بودن بهتر از مجرد بودن است. زیرا حداقل در این وضعیت زن احساس ارامش و راحتی بیشتری در جامعه دارد. و خیلی مسایل دیگر... درست است من هم چون خانواده متوسطی داشتم نتوانستم جهاز انچنانی بیاورم و خوب این موضوع تبعات زیاد و سختی برایم داشت. اما باز هم فکر می کنم متاهل بودن برای یک زن بهتر از مجرد بودن است دختران ما بخصوص تحصیل کرده ها سطح توقعات فوق العاده بالایی دارند. من خودم دوستانم را می دیدم که با وجود خواستگاران زیاد ازدواج نمی کردند.
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۱:۳۴ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
دنیا در حال پیشرفته، قرار نیست برگردیم زمان غار نشینی مثلا زندگی کنیم، در ضمن زمانی که ازش حرف میزنی اولا گرانی این همه سرسام آور نبود ثانیا خیلی چیزای دیگش خوب بود ، شما نفست مشخصه از جای گرم در می آید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
یکی از مشکلات ازدواج الان مخصوصا دهه شصتیا همین پدرمادرها هستن.خودشون با جیب خالی ازدواج کردن ولی موقعی که میری خواستگاری دخترشون ازت توقع یه مار ثابت و یه خونه و هزینه عروسی دارن.خودشونو یادشون رفته بهشون هم میگی میگن ما فرق داشتیم.یه بررسی بکن دور و برتو ببین چقد پدرمادر میبینی با دست خالی ازدواج کردن ولی از خواستگار دخترشون همه چی میخوان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
خداییش راست میگی پدرمادرایی که با جیب خالی ازدواج کردند ولی به ازدواج بچه خودشون میرسه همه چی توقع دارن.
Myanmar
مجید
۱۴:۴۷ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
درود بر شما ... گل گفتی
۱۲
آخرین اخبار