نماینده دموکرات: نیازی به احداث دیوار مرزی مکزیک نیست

نماینده دموکرات آمریکایی و نامزد انتخابات سال ۲۰۲۰، ضمن انتقاد از سیاست‌های ضدمهاجرتی دونالد ترامپ اعلام کرد نیازی به احداث دیوار مرزی مکزیک برای مقابله با ورود پناهجویان نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، «کوری بوکر»، نماینده دموکرات نیوجرسی روز گذشته (سه شنبه) از سیاست‌های ضدمهاجرتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به ویژه پافشاری وی برای ساخت دیوار مرزی مکزیک به شدت انتقاد کرد.

وی در یک گردهمایی در ایالت آیووا اعلام کرد: ما در مرز جنوبی کشور مشکلاتی داریم. دموکرات‌ها نباید آن را فراموش کنند. کشور‌ها باید مرز داشته باشند و به این مرز‌ها باید احترام گذاشت. اما مشکل من با این رئیس جمهور این است که در وهله اول فناوری‌های او نتیجه نمی‌دهد. من به مرز جنوبی رفته ام. با نیرو‌های گمرک و حفاظت مرزی و دیگر نیرو‌های گشت مرزی صحبت کرده ام. ما نیازی به احداث یک دیوار نداریم. ما هم اکنون در دوره‌ای هستیم که می‌توانیم از حسگرها، فناوری‌ها و پهپاد‌ها و بسیاری از تجهیزات دیگر برای حفاظت از مرز‌ها استفاده کنیم. این کاری است که باید انجام دهیم.

وی در ادامه افزود: ما باید درباره این مشکل صحبت کنیم. هرگز نباید ارزش‌ها و کرامت انسانی یک شخص دیگر را زیر پا بگذاریم.

این در حالی است که ترامپ از شیوه‌های مختلف برای مقابله با ورود غیرقانونی پناهجویان استفاده می‌کند. وی پیش از این با استفاده از سیاست ضدمهاجرتی «تحمل صفر» کودکان مهاجر را در مرز‌ها از والدینشان جدا می‌کرد. در پی گسترش اعتراضات از رئیس جمهور آمریکا، وی مجبور به لغو این سیاست ضدمهاجرتی خود شد.

ترامپ به تازگی هم پیشنهاد کرده است که مهاجران را در شهر‌ها و مناطقی خاص اسکان دهد. او از زمان ورود به رقابت‌های انتخاباتی وعده داد که یک دیوار در امتداد مرز مکزیک احداث خواهد کرد. پافشاری او برای ساخت این دیوار دولت آمریکا را به ۳۵ روز تعطیلی کشاند. وی هنوز موفق نشده است کل بودجه مورد نیاز برای ساخت این دیوار را تأمین کند.

بوکر که پیشتر شهردار نیوآرک در نیوجرسی بود، حدود دو ماه پیش به طور رسمی نامزدی خود را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا اعلام کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار