نماینده دموکرات: ترامپ از مهاجران به عنوان ابزار‌های سیاسی استفاده می‌کند

یک نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌ان از سیاست‌های ضدمهاجرتی رئیس‌جمهور این کشور به شدت انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، «دبی واسرمن شولتز»، رئیس سابق کمیته ملی دموکرات و نماینده فلوریدا در مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته در گفتگو با شبکه سی ان ان از سیاست های ضدمهاجرتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بخصوص سیاست اخیر او به شدت انتقاد کرد.

وی اعلام کرد: کاری که رئیس جمهور انجام می دهد این است که از مهاجرانی که به این کشور می آیند تا برای خود و خانواده شان زندگی بهتری بسازند، به عنوان ابزارهای سیاسی استفاده کند. واقعا تعجب آور است که ما به تنها چیزی که نیاز داریم این است که پشت میز بنشینیم و سیاست های مهاجرتی انسانی و عقلانی اتخاذ کنیم.

شولتز در ادامه افزود: رئیس جمهور آمریکا موقعیت های خطرناکی را ایجاد کرده است. این واقعا بی مسئولیتی است. ما به یک رئیس جمهور احتیاج داریم نه به یک ضدقهرمان کتاب های کمیک (داستان های مصور).

وی همچنین از سیاست مهاجرتی ترامپ و اعلام حالت فوق العاده «جعلی» او برای ساخت دیوار مرزی در امتداد مکزیک انتقاد کرد و گفت: او به جای استفاده از یک فناوری مربوط به قرن بیست و یک برای حل این مشکل، از راهکار مربوط به قرن هفتم میلادی استفاده کرده است.

شولتز این اظهارات را پس از آن مطرح کرد که ترامپ روز گذشته (جمعه) گفت دولت او قصد دارد مهاجران غیرقانونی را در برخی مناطق یا شهرهای خاص اسکان دهد.

شهرداران شهر‌های مختلف آمریکا، از لس آنجلس گرفته تا شیکاگو و فیلادلفیا، به سرعت به این اظهار نظر ترامپ واکنش نشان دادند. جیم کنی، شهردار فیلادلفیا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «فیلادلفیا آماده است از این مهاجران که ما دهه هاست آن‌ها را در جوامع خود جذب کرده ایم، استقبال کند.»

اریک گارستی، شهردار لس آنجلس در توئیتی در روز پنجشنبه نوشت: «این مردم (مهاجران) مهره‌های سرباز (در بازی شطرنج) نیستند.»

رئیس جمهور آمریکا در هفته های اخیر بارها تلاش کرده است به شیوه های مختلف مانع از ورود غیرقانونی مهاجران به خاک آمریکا شود. وی هفته گذشته هم اعلام کرد در صورتی که مکزیک مانع ورود این مهاجران غیرقانونی به خاک آمریکا نشود، وی مرز مکزیک را به طور کامل خواهد بست. پافشاری دونالد ترامپ برای جلوگیری از ورود غیرقانونی مهاجران حتی باعث شد دولت آمریکا به مدت ۳۵روز تعطیل شود. این تعطیلی طولانی ترین تعطیلی در کل تاریخ آمریکا محسوب می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار