انتقاد وزیر خارجه مکزیک از سیاست‌های مرزی دولت ترامپ

وزیر امور خارجه مکزیک از کاهش سرعت حمل و نقل کالاها و افراد در مرز این کشور با آمریکا انتقاد کرد.

انتقاد وزیر خارجه مکزیک از سیاست‌های مرزی دولت ترامپبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، "مارسلو ابرارد" وزیر امور خارجه مکزیک روز چهارشنبه از کاهش سرعت حمل و نقل کالاها و افراد در مرز این کشور با آمریکا انتقاد کرد و آن را یک ایده بسیار بد خواند.

ابرارد گفت قصد دارد این موضوع را با مقامات وزارت امنیت داخلی آمریکا در میان بگذارد زیرا چنین اخلال هایی باعث افزایش هزینه های زنجیره تامین در هر دو کشور شده است.

کند شدن جریان رفت و آمد افراد و نقل و انتقال کالا در مرز آمریکا و مکزیک پس از آن اتفاق افتاد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اواخر ماه گذشته تهدید کرد در صورتی که مکزیک ورود مهاجران غیر قانونی را به آمریکا متوقف نکند، مرزهای جنوبی آمریکا را با مکزیک خواهد بست.

روز دوشنبه یک قاضی در سان فرانسیسکو گفت سیاست دولت ترامپ برای انتقال برخی از پناهجویان به مکزیک آن هم همزمان با بررسی ادعاهای این افراد به وسیله دادگاه های امور مهاجرت، بر خلاف قوانین داخلی آمریکا است.

کاخ سفید روز سه شنبه اعلام کرد به این حکم اعتراض خواهد کرد و سیاست کاخ سفید در این باره «نتیجه مذاکرات سنگین با دولت مکزیک» است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار