لری کادلاو: پیمان جدید تجارت آزاد آمریکای شمالی در آرژانتین امضاء خواهد شد

مشاور اقتصادی رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد پیمان جدید تجارت آزاد کشور‌های آمریکای شمالی میان آمریکا، مکزیک و کانادا، در حاشیه نشست گروه ۲۰ امضاء خواهد شد.

لری کادلاو: پیمان جدید تجارت آزاد آمریکای شمالی در آرژانتین امضاء خواهد شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، لری کادلاو، مشاور اقتصادی رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد پیمان جدید تجارت آزاد کشور‌های آمریکای شمالی میان آمریکا، مکزیک و کانادا، در حاشیه نشست گروه ۲۰ امضاء خواهد شد.

اجلاس سران گروه بیست قرار است اواخر هفته در بوئنوس آیرس برگزار شود. کادلاو گفت: «این توافق در آرژانتین امضاء خواهد شد.» وی خاطر نشان کرد رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر کانادا معتقدند توافق آمریکا-مکزیک-کانادا از صنعت خودرو و کارکنان آن حمایت خواهد کرد.

پیش از امضاء این توافق که یکم اکتبر اعلام شد، اوتاوا ابراز امیدواری کرده بود عوارض گمرکی که آمریکا برای واردات آلومینیوم و فولاد از کانادا اعمال کرده است، لغو شود. با این حال مشاور اقتصادی دولت ترامپ به لغو احتمالی این عوارض گمرکی که از یکم ژوئن به نام دفاع از امینت ملی وضع شده است، اشاره‌ای نکرد.

مشاور اقتصادی ترامپ همچنین به ناامیدی گسترده و خشم دموکرات‌ها و جمهوری خواهان از خبر حذف هزاران فرصت شغلی توسط جنرال موتورز اشاره کرد. وی به ویژه از طرح این شرکت برای ایجاد کارخانه خودرو‌های برقی در چین انتقاد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار