ترامپ: مکزیک هیچ اقدامی برای متوقف ساختن کاروان جدید مهاجران انجام نمی‌دهد

رئیس‌جمهور آمریکا مکزیک را به‌دلیل آنکه در مقابل حرکت سومین کاروان مهاجران آمریکای مرکزی اقدامی صورت نداده است، مورد انتقاد قرار داد.

ترامپ: مکزیک هیچ اقدامی برای متوقف ساختن کاروان جدید مهاجران انجام نمی‌دهدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، امروز (شنبه) مکزیک را مورد انتقاد شدید قرار داد. بنا به گفته ترامپ، مکزیک در مقابل حرکت سومین کاروان مهاجران آمریکای مرکزی به سوی مرز‌های جنوبی آمریکا هیچ اقدامی صورت نداده است.

دونالد ترامپ در صفحه توئیتر خود نوشت: «مکزیک برای جلوگیری از کاروان مهاجران که اکنون به طور کامل تشکیل شده و در حال حرکت به سوی آمریکاست هیچ کاری انجام نداده است».

ترامپ در ادامه نوشت: «ما دو کاروان پیشین را متوقف کردیم. بسیاری از آن‌ها اکنون در مکزیک هستند و نمی‌توانند از موانع ما عبور کنند؛ اما اگر دیوار مرزی نداشته باشیم این کار نیرو‌های مرزی زیادی را می‌طلبد. کار آسانی نیست!»

بنا به گزارش‌ها، کاروان سوم مهاجران روز جمعه وارد مرز مکزیک با گواتمالا شده است. فاکس‌نیوز گزارش داد پس از آنکه دروازه‌های مرزی گشوده شد، حدود هزار نفر از آن‌ها از مرز عبور کردند.

رئیس‌جمهور آمریکا بار‌ها مکزیک را به دلیل نادیده گرفتن جمعیت کثیری از مهاجران که راهی شمال می‌شوند تا زندگی تازه‌ای را در آمریکا آغاز کنند مورد انتقاد قرار داده و هشدار داده است در میان این مهاجران افراد مجرم نیز وجود دارد.

ترامپ درحالی مکزیک را متهم می‌کند که مدتی است به دلیل اختلاف نظر او با دموکرات‌های کنگره بر سر اختصاص بودجه ۵.۷ میلیارد دلاری برای ساخت دیوار مرزی میان آمریکا و مکزیک، دولت این کشور برای مدت زمان بی‌سابقه‌ای در تاریخ آمریکا، تعطیل شده است.

یکی از وعده‌های انتخاباتی دونالد ترامپ ممانعت از ورود مهاجران غیرقانونی به خصوص از مرز‌های جنوبی آمریکا بود. او چندی پیش مهاجران را «مهاجم» خواند و دستور ساخت دیوار مرزی در جنوب این کشور را صادر کرد. طبق برآوردها، برای ساخت دیوار حائل در مرز آمریکا با مکزیک بین ۵ تا ۶ میلیارد دلار نیاز است که ترامپ این مبلغ را از کنگره درخواست کرده بود؛ اما بسیاری از نمایندگان دموکرات با این درخواست مخالفت و اعلام کردند تنها با اختصاص ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار برای این پروژه موافق هستند. ترامپ نیز تهدید خود را عملی کرد و دولت این کشور را به تعطیلی کشاند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار