قائم مقام وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛

آخرین جزئیات از میزان خسارات وارده به مدارس مناطق سیل زده

نعمت‌اللهی با اشاره به میزان خسارات در مناطق سیل‌زده به تشریح اقدامات لازم برای کمک به دانش آموزان این مناطق پرداخت.

آخرین جزئیات از خسارات به مدارس سیل زده کشور/ تمهیدات آموزش و پرورش برای کمک به دانش آموزانبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، امیرعلی نعمت‌اللهی قائم مقام وزیر آموزش و پرورش و رئیس مرکز ارتباطات،‌ هماهنگی و دفتر وزارتی آموزش و پرورش در برنامه روی خط خبری شبکه خبر به تشریح  تمهیدات آموزش و پرورش برای دانش آموزان مناطق سیل زده پرداخت و اظهار کرد: بعد از وقوع سیل در کنار دانش آموزان بودیم و تهمیداتی برای آنها در حوزه امتحانات و برنامه کلاس‌های درس برگزار شد که بنا بر تصمیمات گرفته شده امتحانات دانش آموزان به دو دسته امتحانات پایه دوازدهم و امتحانات سایر دوره‌ها تقسیم بندی شد.

وی ادامه داد: برای دانش آموزان پایه دوازدهم امتحانات در سه نوبت خرداد، تیر یا مرداد و شهریور برگزار می‌شود و دانش آموزان در هرکدام از دوره‌ها که نمره قبولی کسب کنند به منزله قبولی خرداد ماه خواهد بود؛ در سایر پایه‌ها دانش آموزان تا بخشی از کتاب‌های درسی را که خواندند امتحان می‌دهند و مابقی مطالب درسی و کمبود‌ها در مهر ۹۸ تا برگزاری کلاس‌های جبرانی جبران خواهد شد.

مقدمات تشکیل کلاس‌های جبرانی فراهم شده است

نعمت اللهی با اشاره به اینکه همراه دانش آموزان مناطق سیل زده خواهیم بود، اظهار کرد: در مناطقی که شهر به حالت عادی بازگشته است مقدمات تشکیل کلاس‌های جبرانی فراهم شده است البته معتقدیم که دانش آموزان در این مناطق با دغدغه‌های بسیاری مواجه هستند و باید ابتدا مشکل اسکان خانه‌ها برطرف شود و پس از آن برای کلاس‌های درس برنامه ریزی کنند.

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: برنامه‌های امداد فرهنگی و اعزام مشاوران مجرب از تهران به مناطق سیل زده را داشتیم تا به دانش آموزان کمک کنند.

وی تصریح کرد: به منظور مدیریت بحران و جلوگیری از آسیب‌ها حسب دستور وزیر آموزش و پرورش مدارس در اختیار سیل زدگان قرار گرفت و بعد از سیل هم همت جهادی در آموزش و پرورش برای ساماندهی شرایط مناطق سیل زده و به ویژه دانش آموزان وجود داشت.

تخریب ۸۱ مدرسه در لرستان

نعمت اللهی به میزان خسارات واردات در مدارس مناطق سیل زده اشاره کرد و گفت: در استان لرستان ۸۱ مدرسه تخریب، ۶۴۷ باب مدرسه آسیب دیده و ۱۸ هزار دانش آموز آسیب دیده داریم؛ همچنین از این میان مدارس آسیب دیده ۵۲۰ مدرسه بازگشایی شدند.

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: در استان خوزستان ۲۱ مدرسه تخریب، ولی ۱۳۵ مدرسه آسیب دیده و ۱۵ هزار دانش آموز با مشکل مواجه شدند.

وی به خسارات سایر مدارس مناطق آسیب دیده هم اشاره و اظهار کرد: در استان گلستان ۳۱۲ مدرسه آسیب دیده، ۴۱ هزار و ۲۵۳ هزار دانش آموز با مشکل مواجه شدند و همچنین ۲۵۰ مدرسه از میان مدارس دچار آسیب بازگشایی شدند؛ در استان فارس ۵۷ مدرسه آسیب دیده و در استان ایلام ۵۰ مدرسه آسیب‌دیده هستند؛ در همدان ۵۰ مدرسه آسیب دیده، در کرمانشاه ۲۰ مدرسه و در چهارمحال و بختیاری ۱۰۸ مدرسه دچار آسیب شدند.

نمعت اللهی تأکید کرد: درمجموع ۱۳۷۹مدرسه آسیب دیده و ۷۴ هزار و ۳۰۰ هزار دانش آموز دچار آسیب و ۱۰۵۵ مدرسه بازگشایی شدند.

رئیس مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی با اشاره به اینکه برنامه‌های متعددی برای کمک به دانش‌آموزان بعد از سیل در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: البته در برخی از شهر‌ها منتظر هستیم تا وضعیت به حالت عادی برگردد و در شهرستان‌هایی که تخریب بالا بوده است از ظرفیت جایگزین و اردوگاه‌ها استفاده می‌کنیم تا مدارس در فرصتی کوتاه با همکاری نوسازی و همت خیرین، نوسازی و بازسازی شوند.

وی ادامه داد: در اکثر مناطق کار‌ها تدوین شده است تا بر اساس میزان تخریب هر منطقه، تعداد دانش آموزان و شرایط حاکم، کار‌ها را اولویت‌سنجی می‌کنیم.

مدارس با کیفیت بالا در کرمانشاه احیا می‌شوند

نعمت‌اللهی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در بازسازی و نوسازی مدارس کرمانشاه کارنامه درخشانی دارد، بیان کرد: در این مناطق هم کار را تسریع می‌کنیم و مدارس با کیفیت بالا بار دیگر احیا می‌شوند حتی اگر امکانات نباشد تا مهر ۹۸ به حالت اولیه‌اش بازگردد از ظرفیت جایگزین استفاده خواهد شد.

رئیس مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی به موضوع انتخاب نماینده ویژه آموزش و پرورش در مناطق سیل زده و تعیین استان‌های معین اشاره و بیان کرد: برای ساماندهی و اتخاذ تصمیمات لازم در موارد حساس استان‌های معین برای هماهنگی میان دستگاه‌ها و پیشبرد بهتر کار‌ها تعیین شده است تا فعالیت‌ها با کیفیت پیش روند؛ همچنین برای مسکن فرهنگیان، تسهیلات بانکی، کمک‌های بلاعوض، وام کم بهره و اسکان اضطراری تمهیداتی داشتیم که عمده آن با هدف بهره‌وری، تسریع و تسهیل در امور است.

وی به فعالیت معاونت پرورشی و کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان برای امداد فرهنگی به دانش‌آموزان مناطق سیل زده اشاره کرد و گفت: بعد از فروکش کردن سیل کار امداد فرهنگی آغاز شده است و در کنار دانش آموزان هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار