تخریب ۹۸۰ کیلومتر جاده بین مزارع در خراسان شمالی

رئیس جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: بر اثر بارندگی‌های شدید و بروز سیلاب در ماه جاری تاکنون ۹۸۰ کیلومتر از جاده‌های بین مزارع استان آسیب دیده و تخریب شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، عبدالله یوسفی رئیس جهاد کشاورزی خراسان شمالی با بیان این که جاده‌های بین مزارع استان خاکی هستند که بر اثر بارندگی‌های شدید و بروز سیلاب‌ها در ماه جاری ۹۸۰ کیلومتر از این جاده‌ها در استان آسیب دیده و تخریب شدند.

وی همچنین افزود: بر اثر بارندگی‌ها و بروز سیلاب‌ها ۱۳۰ میلیارد تومان خسارت در استان به بخش کشاورزی وارد شده است.

یوسفی گفت: به همین علت تردد به مزارع و باغات همچنین انتقال نهاده‌ها از جمله بذر، کود و سم به مزارع و باغات دچار مشکل شدند.

رئیس جهاد کشاورزی استان افزود: اختصاص اعتبار برای جبران خسارت ها، ترمیم این جاده‌ها در اولویت برنامه‌های بازسازی‌های استان است.

یوسفی درباره بیمه محصولات و تولیدات کشاورزی در استان نیز بیان کرد: متاسفانه به علل مختلف اغلب کشاورزان و دامداران در استان تمایلی به انجام بیمه تولیدات کشاورزی و دام‌های خود ندارند.

وی گفت: به همین علت سهم استان از محل بیمه برای جبران خسارت‌های وارده به بخش کشاورزی و دامی استان بسیار کم است.

رئیس جهاد کشاورزی خراسان شمالی اظهار کرد: هر آنچه که محصولات کشاورزی و دام‌ها در استان بیمه بوده اند پس از پایان ارزیابی ها، غرامت بیمه به آسیب دیدگان این بخش پرداخت می‌شود.

انتهای پیام / ب

خسارت ۱۳۰ میلیارد تومانی سیلاب به بخش کشاورزی خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.