خسارت ۳۹۷ هزار میلیون ریالی سیل به عشایر خراسان شمالی

مدیر کل امور عشایر خراسان شمالی میزان خسارت سیل به عشایر را ۳۹۷ هزار میلیون ریال برآورد کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،محمدرضا قلی پور مدیر کل امور عشایر خراسان شمالی گفت: بارش‌های شدید و سیل نوروزی امسال ۳۹۷ هزار و دویست میلیون ریال به عشایر خراسان شمالی در مناطق قشلاقی خسارت وارد کرد.
وی افزود: در سیل نوروز امسال در مناطق قشلاقی عشایر خراسان شمالی در شهرستان‌ها و همچنین مناطق قشلاقی در مراوه تپه گلستان، هزار و چهارصد باب کومه، هزار و چهارصد و سی و پنج باب جایگاه دام، هشتصد و شانزده کیلومتر ایلراه و ابنیه فنی تخریب، هزار و پانصد راس دام تلف و هفتصد تن علوفه و آذوقه از بین رفت.
این مقام مسئول افزود: به محض وقوع سیلاب در مناطق عشایری با دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان هماهنگی و امداد رسانی به عشایر سیل زده صورت گرفت که توزیع ۳۰۰ تخته چادر، ۳ تن آرد، بیش از ۱۲۰۰ بسته غذایی، بیش از ۱۴۰۰ کیلو پلاستیک و ۲۰۰ تخته پتو از جمله اقدامات صورت گرفته برای عشایر سیل زده استان بوده است.
قلی پور با اشاره به حضور مسئولان ارشد استان و سازمان امور عشایر ایران در مناطق عشایری سیل زده و بررسی مشکلات و ارزیابی خسارت‌ها افزود: مکاتبات لازم برای تامین اعتبار جبران خسارت عشایر سیل زده استان انجام گرفته و در حال پیگیری می‌باشد.
خراسان شمالی بیش از پنج هزار خانوار عشایری دارد.
انتهای پیام / م

خسارت ۳۹۷ هزار میلیون ریالی سیل به عشایر خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.