در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ارائه پیشنهاد بازنگری تعرفه‌های پزشکی به وزارت بهداشت/ بدهی بیمه‌ها به مراکز رادیولوژی ۱۸ ماهه شد

دبیر انجمن رادیولوژی ایران گفت: انجمن رادیولوژی پیشنهاد بازنگری تعرفه‌های پزشکی را به وزارت بهداشت داده است.

جنیدی/ارائه پیشنهاد بازنگری تعرفه‌ها به وزارت بهداشت/ بدهی بیماران به مراکز رادیولوژی 18 ماهه شدوحید کریمی دبیر انجمن رادیولوژی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: هزینه تجهیزات رادیولوژی و دستگاه‌های تصویربرداری با توجه به نوسانات قیمت ارز افزایش زیادی پیدا کرده است و این مسئله بدون حمایت کافی از سازمان‌های مربوطه باعث تعطیلی و ورشکستگی مراکز رادیولوژی در طول زمان می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس اعلام هیئت دولت تعرفه رادیولوژی برای سال ۹۸ به طور متوسط ۱۱ درصد افزایش پیدا کرده است که  این مقدار هیچگونه تناسبی با تورم کشور ندارد، زیرا در حال حاضر دستگاه‌ها بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصد و ملزومات مصرفی رادیولوژی بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ درصد افزایش قیمت داشته‌اند و متأسفانه بسیاری از صاحبان مراکز رادیولوژی نه تنها سودی نمی‌برند بلکه از سرمایه خودشان برای گذراندن ایام و ارائه خدمت به مردم استفاده می‌کنند.

 دبیر انجمن رادیولوژی ایران تاکید کرد: انجمن رادیولوژی به وزارت بهداشت پیشنهاد بازنگری تعرفه جامعه پزشکی  و به خصوص رادیولوژیست‌ها را داده است تا شرایط برای گروه‌های مختلف پزشکی با توجه به تورم فعلی کشور بهتر از گذشته شود.

مهمترین دلیل گرانی دستگاه‌ها و ملزومات مصرفی رادیولوژی 

کریمی اضافه کرد: در نیمه اول سال ۹۷ بانک مرکزی ارز خوبی به شرکت‌های وارد کننده دستگاه‌های رادیولوژی داده است و آن‌ها با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی دستگاه‌ها و تجهیزات تصویربرداری زیادی را وارد کشور کرده‌اند، اما به دلیل نظارت ناکافی هزینه تمام شده دستگاه‌های رادیولوژی با ارز آزاد به دست صاحبان مراکز تصویربرداری رسیده است و همین مسئله باعث گرانی تجهیزات و ملزومات مصرفی رادیولوژی در کشور شده است.

وی بیان کرد: بدهی صندوق‌های بیمه‌گر به مراکز رادیولوژی به حدود ۱۸ ماه رسیده، با این تورم کشور ادامه کار بسیار سخت است و به خصوص  بخش‌های دولتی با مشکلات زیادی روبرو  شده‌اند.

خطر ورشکستگی بیخ گوش مراکز رادیولوژی

دبیر انجمن رادیولوژی ایران ادامه داد: به دلیل افزایش هزینه‌های تجهیزات و ملزومات مصرفی رادیولوژی خطر ورشکستگی مراکز وجود دارد و به دلیل افزایش قیمت‌ها امکان بروز رسانی تجهیزات پزشکی و حتی راه‌اندازی مراکز جدید به خصوص در بخش‌های دولتی وجود ندارد و این مسئله به شدت سلامتی مردم را تهدید می‌کند.

کریمی گفت: به دلیل اینکه تناسبی بین تورم عمومی کشور و افزایش تعرفه‌ها وجود ندارد مراکز درمانی دولتی و خصوصی به ویژه بخش دولتی امکان ایجاد بخش جدید رادیولوژی را ندارند و تجهیزات مصرفی و جانبی گران و در مواردی کمیاب شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار