آغاز طرح آبیاری کم فشار در شهرستان بابلسر

مدیر جهاد کشاورزی بابلسر گفت: به منظور کاهش هزینه‌ها و رونق تولید، اجرای طرح آبیاری کم فشار روستای تازه آباد به مساحت ۵۲۲ هکتار آغاز شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حمیدرضا رحمانی مدیر جهاد کشاورزی بابلسر با بیان اینکه بیشترین مصرف آب کشور به بخش کشاورزی اختصاص دارد، گفت: اعتبار اختصاص یافته برای اجرای طرح آبیاری کم فشار  ۳۵ میلیارد ریال است، که ۸۵ درصد آن کمک بلاعوض از محل صندوق توسعه ملی و ۱۵ درصد دیگر سهم مشارکت بهره برداران است.

وی با اشاره به اینکه تجهیز هر هکتار زمین کشاورزی به سیستم آبیاری نوین، موجب کاهش هزینه‌های تولید و افزایش کمی و کیفی تولید می‌شود، افزود: جلوگیری از رشد بی‌رویه علف‌های هرز، کاهش آفات و بیماری‌ها و سهولت در اعمال مدیریت آبیاری در مزرعه از مزایای تجهیز اراضی به سیستم آبیاری قطره‌ای است.

رحمانی ضمن بیان اینکه لزوم انجام تجهیز و نوسازی اراضی زراعی به منظور بهبود مدیریت آبیاری در مزرعه و استفاده بهینه از نهاده‌های کشاورزی امری اجتناب ناپذیر است، از شروع اجرای طرح تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری روستای باقرتنگه به مساحت ۱۵۰ هکتار خبر داد.

وی گفت: این طرح با اعتبار پیش بینی شده بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال به منظور ایجاد بستر مناسب جهت کشت‌ وکار مکانیزه و کاهش سختی کار کشاورزان در حال اجرا است.

مدیر جهاد کشاورزی بابلسر با بیان اینکه برای اجرای طرح آبیاری قطره‌ای هیچ محدودیت اعتباری وجود ندارد، افزود: برای اجرای این طرح به ازای هر هکتار ۱۳۰ میلیون ریال اعتبار بلاعوض در نظر گرفته شده که کشاورزان می‌توانند با ارائه پروانه بهره برداری آب و مدارک زمین با مراجعه به مراکز یا مدیریت جهاد کشاورزی از مزایای آن برخوردار شوند.

انتهای پیام/ م

شروع به کار طرح ۵۲۲ هکتاری آبیاری کم فشار در روستای تازه آباد بابلسر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.