طرح‌های منطقه آزادچابهار بر مبنای رونق تولید برنامه ریزی می‌شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: تمام طرح‌های این منطقه بر مبنای رونق تولید برنامه ریزی می‌شود تا نقش مهمی در توسعه، اشتغال و تحقق شعار محوری سال ایفا کند.

طرح‌های منطقه آزادچابهار بر مبنای رونق تولید برنامه ریزی می‌شود به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،عبدالرحیم کردی در نشست شورای اداری سازمان منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: در سالجاری تمام تاکید این منطقه بر اجرای پروژه‌های زمینه ساز رونق تولید است.

وی افزود: طرح‌ها و پروژه‌های زیرساختی با هدف ایجاد زمینه‌های رونق تولید و تحقق شعار سال اجرا می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: حوزه عمرانی باید به طور مستقیم بستر مناسب برای تولید را فراهم آورد که معاونت اقتصادی باید تسهیل گر رونق تولید باشد و معاونت حمل و نقل و ترانزیت موظف به پشتیبانی و روانسازی برقراری ارتباط تولید کنندگان با تجارت و مجموعه‌های مرتبط با این موضوع است.

وی با تاکید بیشتر بر افزایش فعالیت‌های ترانزیتی منطقه، معاونت حمل و نقل و ترانزیت را موظف کرد تا با تشکیل شبکه‌های لجستیکی به گونه‌ای توسعه یابد که به مسئولیت‌ها و اهداف واقعی خود بپردازد و از شرایط ترانزیتی ملی و بین المللی پیش آمده برای چابهار نهایت استفاده را برای توسعه منطقه ببرد.

کردی شفافیت فرآیند‌ها و روانسازی ساختار در سازمان منطقه آزاد چابهار موضوع مهم دیگری است که بر آن تاکید می‌شود.

وی ادامه داد: این موضوع باید در سال ۹۸ به طور اساسی و زیربنایی شکل گیرد و تمام برنامه ها، پروژه ها، بودجه ریزی‌ها و گزارشات مالی و برنامه‌ای باید در معاونت توسعه و مدیریت منابع جمع بندی و به نظامی واحد تبدیل شوند.

مدیر عمل سازمان منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: مشارکت فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران در تصمیم سازی‌های سازمان مورد تاکید است و باید مدیران و معاونان سازمان این موضوع را به طور جدی پیگیری کنند.

وی تصریح کرد: شرایط پیش روی منطقه آزاد چابهار در سطح ملی و بین المللی فرصت‌های ویژه‌ای را برای توسعه منطقه و کشور به وجود آورده که اگر با شیوه‌های متعارف سال‌های پیش از این عمل شود نتیجه‌ای برای منطقه و کشور نخواهد داشت و باید در سطح متفاوتی از فعالیت‌های اقتصادی و تجاری در ترانزیت ظاهر شد.
کردی گفت: نگاه جامعه بین الملل از کشور‌های آسیای میانه، افغانستان و آسیای شرقی گرفته تا کشور‌های آفریقایی و اروپایی به چابهار نگاه ویژه‌ای است.
وی به تشکیل کارگروهی برای پیگیری سرمایه گذاری‌های کلان در منطقه اشاره کرد و به برگزاری حداقل ۲ نشست در ماه برای به انجام رساندن مشارکت سرمایه گذاران و شیوه‌های تامین اعتبار سرمایه گذاری‌ها تاکید کرد.

اجرای طرح توسعه محدوده منطقه آزاد چابهار که تصویب آن در شورای عالی مناطق آزاد به انجام رسید و لایحه آن بزودی به مجلس شورای اسلامی می‌رود موضوع مهم دیگری بود که مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در این نشست به آن اشاره کرد و در این باره گفت: مناسبات این سازمان با سازمان‌های مرتبط مانند بنادر نیاز به تعریف مکانیزم جدیدی دارد و از هم اینک باید این موضوع را در معاونت حمل و نقل و ترانزیت سازمان پیگیری شود.

انتهای پیام/گ

طرح‌های منطقه آزادچابهار بر مبنای رونق تولید برنامه ریزی می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار