ضرورت ورود ائمه جمعه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: درمسائلی مثل اقتصاد، فرهنگ، پیشگیری از وقوع جرم، کاهش آسیب‌های اجتماعی و دعاوی آن جایی که ائمه جمعه، فرمانداران، اعضای شورای تامین و سیستم قضایی ید واحده‌ای تشکیل داده اند و احساس مسئولیت اجتماعی داشته موفقیت‌ها بیشتر بوده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یدالله موحد رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: هرکجا که حساسیت و مسئولیت اجتماعی وجود داشته و حتی یک نفر از ائمه جمعه، فرمانداران، رئیس دادگستری، دادستان و یا فرمانده انتظامی به مسئله ورود پیدا کرده اند در آنجا آسیب‌ها کمتر و کنترل اجتماعی بیشتر شده است.

نماینده عالی دستگاه قضائی در استان کرمان افزود: درخواست دستگاه قضائی از ائمه جمعه ورود به مسائلی جزئی است که ممکن است به یک آسیب اجتماعی بزرگ منتهی شوند؛ و در این راه از کمک ریش سفیدان و بزرگان طوایف می‌توان بهره برد.

موحد ادامه داد: وقتی بین دوطایفه یک اختلاف قدیمی وجود دارد و هر لحظه ممکن است این اختلاف و آتش زیر خاکستر شعله‌ور شود چرا باید تبدیل به قتل و نزاع دسته جمعی شود. باید با یک هزینه کمتر از آن جلوگیری کنیم و ریشه آن را بخشکانیم تا از تشکیل ده‌ها پرونده در سیستم قضائی جلوگیری شود.
انتهای پیام /ی

جلوی اختلافات کوچک را باید به صلح و سازش گرفت

برچسب ها: دادگستری ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار