چگونه فرزندانمان را مهدوی تربیت کنیم؟ +عکس نوشته

صفحه ریحانه منتسب به رهبر معظم انقلاب مطالبی كاربردی و كلیدی درباره تربیت مهدوی فرزندان منتشر كرده است که آنها را می‌خوانید.

تربيت مهدوي فرزندان /همزماني بهار شعبانيه با بهار طبيعتبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به مناسبت فراررسیدن جشن ولادت حضرت ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف  صفحه ریحانه منتسب به رهبر معظم انقلاب مطالبی كاربردی و كلیدی درباره تربیت مهدوی فرزندان منتشر كرده است كه این نكات به شرح زیر است:

یک فرصت طلایی

آیا می‌دانید چگونه باید بچه‌ها را در اجرای جشن‌های نیمه شعبان سهیم کنیم؟

اگر در خانه‌تان بچه‌های خردسال دارید و دل‌تان می‌خواهد آن‌ها را با مفهوم شادی نیمه‌شعبان آشنا کنید بهترین کار این است که از خانه‌خودتان شروع کنید. هم‌زمانی نیمه شعبان با حال و هوای بهشتی فصل بهار، فرصت خوبی برای برگزاری یک جشن خانگی عالی است. مادرها خوب می‌دانند این روزها چه غنیمت خوبی برای تربیت بچه‌ها در همه ابعاد مختلف زندگی است. به این پیشنهادها فکر کنید.

 از فیلم، کتاب و نقاشی غافل نشوید

شما میتوانید کتاب‌های کودک که در راستای مهدویت نوشته شده است را تهیه کنید و آن‌ها برای بچه‌ها بخوانید. به زبان ساده داستان حضرت مهدی عج را برای بچه‌ها تعریف کنید و از آنها بخواهید نقاشی این داستان را بکشند.

همچنین عید نیمه شعبان بهترین فرصت برای دیدن بعضی انیمیشن‌ها و فیلم‌ها مانند شاهزاده روم است. با بچه‌ها به تماشای این فیلمها بنشینید. شما میتوانید به کودکتان اجازه دهید به بهانه این جشن چند نفر از دوستان یا کودکان فامیل را به تماشای انیمیشن‌ جدید فیلشاه دعوت و آنها را مهمان کند.

 یار و دوست امام باشیم

در کنار داستان‌هایی که از غیبت امام زمان از کودکی تا به حال تعریف میکنید،‌ موضوع ظهور و منجی را نیز برای بچه‌ها توضیح دهید. سپس از یاران امام صحبت کنید و به زبان بچگانه ویژگی‌ها و خصوصیات یاران امام زمان را برای کودکان بگویید و در نهایت از آنان بپرسید کدامیک از این ویژگی‌ها در شما وجود دارد و شما با تلاش به کدامیک از این ویژگیها دست خواهید یافت؟

البته حواستان باشد که همه اینها باید به زبان بچگانه و همراه با بازی و شادی بیان شود.

 منتظر کوچولو تربیت کنید

برای کودکان مفهوم انتظار را توضیح دهید و به زبان ساده برایشان بگویید که انتظار به معنی یک جا نشستن و صبر کردن نیست. به کودکان بگویید شما همین که ویژگی‌های یک یار واقعی را در خود داشته باشید، میتوانید به سهم خودتان منتظر امام باشید و همه ما موظف‌ایم به سهم خودمان منتظر امام زمان‌مان باشیم. سعی کنید یک رابطه عاطفی بین فرزندانتان با امام زمان ایجاد کنید.

 از داخل خانه شروع نکنید

اجازه بدهید بچه‌ها تزیینات جشن را از ورودی و فضای آپارتمان شروع کنند. آماده شدن برای جشن نیمه شعبان بهانه‌ی خوبی است که با همسایه‌ها بیشتر آشنا شوید. تعدادی حدیث به همراه تبریک روز عید را روی کاغذهای رنگی بنویسید و با یک چسب نواری کوچک آن‌ها را تحویل فرزندان‌تان دهید تا در قسمت‌های مختلف آپارتمان نصب کنند. می‌توانید راهنمایی‌شان کنید که از آسانسور و راه‌پله‌ها شروع کنند تا مطمئن باشند همه همسایه‌ها این تبریک‌ها را خواهند دید.

 از کوچه‌ها غافل نشوید

آذین بندی کوچه‌‌تان را فراموش نکنید. ساده ترین کاری که به کمک بچه‌ها می‌توانید انجام دهید نصب ریسه‌های پارچه‌ای است. پرچم‌های بزرگ رنگی را هم در لیست الویت‌‌های تزیین بنویسید. کارها را آماده کنید و به کودکان بسپارید اما در حین آماده‌سازی مراقب آن‌ها باشید. اگر ریسه‌ و پرچم در اختیار ندارید از برچسب‌ها کمک بگیرید. نوشته‌ها و تزیینات مد نظرتان را روی کاغذ بنویسید یا چاپ کنید و بعد با استفاده از چسب شیشه‌ای یا چسب های مایع پاک شونده روی دیوار ها نصب کنید و همه اهل کوچه را در دیدن این زیبایی و لذت بردن از شادی‌ها سهیم کنید.

 بخش ویژه کودکان را راه اندازی کنید

در این جشن‌ها یک قسمت ویژه کودکان در نظر بگیرید. یعنی یک جشن اختصاصی برای خودشان. کلاه‌های رنگی مقوایی بسازید و با برچسب‌های مورد علاقه بچه ها تزیین‌شان کنید. خوراکی ساده و دوست‌ داشتنی‌شان را تهیه نمایید و آن‌ها را در پاکت‌های پلاستیکی ساده ای قرار دهید. سعی کنید در میان همین کارها به زبان ساده و از زاویه دید فرزندان‌تان تولد و زنده بودن امام مهدی (عج) را توضیح دهید.

واحد سمعی بصری را داشته باشید

مولودی‌های مناسب این ایام به راحتی در اینترنت پیدا می‌شوند. تعدادی از آن‌ها را ذخیره کنید و در کوچه به هنگام دادن نذری‌ها‌ یا در جشن خانگی‌تان آن‌ها را پخش کنید. به شرطی که آزاری برای همسایه ها ایجاد نشود. به همین راحتی می‌توانید شور و هیجان یک جشن خوب را در میان اعضای خانواده  و همسایه‌ها راه بیندازید.

تربيت مهدوي فرزندان /همزماني بهار شعبانيه با بهار طبيعت

انتهای پیام/

برچسب ها: امام زمان ، جشن ، شعبان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار