لیگ قهرمانان اروپا؛

صعود تاتنهام در نبرد تاریخی و دراماتیک انگلیسی‌ها / لیورپول اژد‌ها را به آتش کشید

تیم‌های تاتنهام و لیورپول با عبور از منچسترسیتی و پورتو به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کردند.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا، امشب با برگزاری ۲ دیدار پیگیری شد که تیم های تاتنهام و لیورپول با عبور از منچسترسیتی و پورتو به نیمه نهایی صعود کردند.

منچسترسیتی ۴ (۴) - تاتنهام ۳ (۴)

تیم های انگلیسی منچسترسیتی و تاتنهام در ورزشگاه اتحاد شهر منچستر به مصاف هم رفتند که این دیدار با پیروزی چهار بر سه منچسترسیتی به پایان رسید اما با توجه به پیروزی یک بر صفر تاتنهام، دو تیم به تساوی چهار بر چهار در مجموع دو بازی دست یافتند اما شاگردان پوچتینو به دلیل گل زده بیشتر در خانه حریف، صعود کرد.

این مسابقه جذاب و هیجان انگیز از همان ابتدا زیبا آغاز شد و شاگردان گواردیولا در دقیقه چهار با گل رحیم استرلینگ روی پاس دیبروینه به گل رسیدند و بازی را در مجموع مساوی کردند. اما تاتنهام نیز خیلی زود گل زد تا مشحص شود این دیدار به وقت اضافه نمی رود، در دقیقه هفت سون هیونگ مین گل مساوی را زد و بازی را یک بر یک کرد. ستاره کره ای تاتنهام سه دقیقه بعد گل دوم خودش و تیمش را هم به ثمر رساند و بازی را دو بر یک کرد. این دوازدهمین گل سون در لیگ قهرمانان اروپا بود و از این حیث در بین بازیکنان آسیایی رکورددار شد.

در حالی که با این گل تاتنهام ، سیتی برای صعود به سه گل دیگر احتیاج داشت و به نظر می رسید کارش تمام شده است، اما یک دقیقه بعد و در دقیقه 11 برناردو سیلوا نتیجه را دو بر دو کرد و سیتیزن ها را به بازی برگرداند. در دقیقه 21 رحیم استرلینگ گل سوم را هم برای سیتی با پاس دیبروینه به ثمر رساند تا بازی در 21 دقیقه ابتدایی پنج گل داشته باشد و شاگردان پپ برای صعود کاملا امیدوار شوند. نیمه نخست در نهایت با پیروزی سه بر دو منچسترسیتی به پایان رسید.

صعود تاتنهام در نبرد تاریخی و دراماتیک انگلیسی ها/لیورپول اژدها را به آتش کشید

سیتی نیمه دوم را هجومی تر آغاز کرد تا به یک گل دیگری که بای صعود احتیاج داشت، دست یابد و حملات متعدد و خطرناکی نیز ایجاد کرد و در نهایت در دقیقه 59 سرجیو آگوئرو باز هم روی پاس دیبروینه گلزنی کرد تا هافبک بلژیکی سیتی سه پاس گل در این بازی داده باشد و با به ثمر رسیدن گل چهارم منچسترسیتی، این تیم حالا تیم صعود کننده باشد.

تاتنهام که با این نتیجه حذف می شد کمی جلو کشید و البته سیتی نیز موقعیت هایی برای بیشتر کردن اختلاف داشت؛ در دقیقه 73 تاتنهام گل سوم را توسط یورنته زد و دوباره تیم صعود کننده عوض شد. داور پس از به ثمر رسیدن این گل از VAR کمک گرفت و به نظر می رسید توپ به دست یورنته برخورد کرده و وارد دروازه شد اما جونیت چاکر ترکیه ای اعلام کرد که توپ به بدن او برخورد کرده و یورنته از دستش برای این گل استفاده نکرد و گل تایید شد.

در دقایق باقی مانده مسابقه ، تیم شهر منچستر سراپا حمله شد و دروازه تاتنهام را بارها تهدید کرد و در دقیقه 93 بالاخره موفق شد گل پنجم خود در این مسابقه که حکم به صعودشان می داد را توسط استرلینگ بزنند اما باز هم داور به سراغ VAR رفت و این بار گل را مردود کرد و اعلام کرد آگوئرو که پاس گل را داده بود، هنگام رسیدن توپ به او در آفساید قرار داشت. آفسایدی که بسیار میلیمتری اعلام شد و خوشحالی بی حد و حصر گواردیولا و هواداران سیتی را خیلی زود تمام کرد.

در نهایت این مسابقه دراماتیک و به یادماندنی با پیروزی چهار بر سه منچسترسیتی به پایان رسید و دو تیم در مجموع دو دیدار چهار بر چهار مساوی کردند و تاتنهام به دلیل گل زده بیشتر در خانه حریف، به نیمه نهایی راه یافت. تاتنهام در نیمه نهایی حریف تیم آژاکس شد.

پورتو ۱ (۱) - لیورپول ۴ (۶)

در دیگر مسابقه امشب، تیم لیورپول که بازی رفت را دو بر صفر برده بود، مهمان تیم پورتو بود که با نتیجه چهار بر یک حریف را در هم کوبید و در مجموع دو دیدار با پیروزی شش بر یک صعود کرد.

مانه در دقیقه 26، صلاح در دقیقه 65، فرمینو در دقیقه 77 و فن‌دایک در دقیقه 84 برای لیورپول و میلیتاتو در دقیقه 68 برای پورتو گلزنی کردند.

لیورپول با پیروزی در این دیدار، حریف بارسلونا در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا شد.

صعود تاتنهام در نبرد تاریخی و دراماتیک انگلیسی ها/لیورپول اژدها را به آتش کشید


بیشتر بخوانید:

تسلیم شیاطین در برابر بارسلونا و فرشته‌ای به نام مسی/ تداوم تاریخ سازی آژاکس با حذف یوونتوس

بارسلونا با فتح اولدترافورد منچستریونایتد را در آستانه حذف قرار داد/ رونالدو یوونتوس را دست پر از هلند بازگرداند

ستاره آسیایی برگ برنده تاتنهام در مصاف تمام انگلیسی/لیورپول در آنفیلد اژد‌های پرتغال را شکار کرد


انتهای پیام/

صعود تاتنهام و لیورپول به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار