دستگاه قضا علت سیل را بررسی می‌کند/کار و تلاش مخلصانه‌ از زیبایی‌های این روزها‌ست

رییس قوه قضاییه گفت: قابل پیش بینی بودن مسئله سیل اخیر در خوزستان باید بررسی شود، اما این کار پس از امداد رسانی انجام شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز ،  حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌ابراهیم رئیسی در دیدار با اعضای شورای قضایی و قضات دادگستری خوزستان که در اهواز برگزار شد، با اشاره به اینکه باید بررسی شود که آیا سیل روزهای اخیر ‌قابل پیش بینی بوده یا خیر اظهار داشت: اکنون‌ کمک های مردمی و تسهیل در روند توزیع آن است و تلاش ‌برای پرداخت خسارت‌هاست و بعد از آرام شدن وضعیت در مناطق سیل زده، مراجع علمی و دستگاه قضا باید علت این سیل را پیگیری و بررسی کنند.

وی افزود: با مردم دنیا نیز باید با کرامت رفتار کنیم چرا که فقیر و غنی نیز نزد خداوند جایگاهی دارند و ما در جایگاه انتظار، منتظر آقایی هستیم که دنیا را از زشتی‌ها نجات دهد.

رئیس قوه قضاییه بیان داشت: ما معتقدیم آینده در اختیار صالحان است و حاضمه هستی باطل را نمی پذیرد و در این دنیا ماندگاری ندارد.

رئیسی ادامه داد: آینده یک آینده بسیار روشنی است و وعده الهی این است. سخن و مکتب و انسان‌های باطل بقایی در دنیا و هستی ندارند و قراری است که قرآن برای ما ترسیم کرده است.

وی تصریح کرد: مکتب ظلم پذیری و جریان استکبار بر رسانه‌های عالم به جهان تلقین میکند که راهی جز ما نیست و با سینمایی هالیوود این را منتشر میکنند و، اما مکتب انتظار میگوید با تکیه بر خدا و توکل بر او با ایستادگی و مقاومت و امید میتوان پیشرفت کرد.

مسئولیت سنگین رییس دستگاه قضایی، برقراری عدالت و نفی ظلم است

آیت الله سید ابراهیم رییسی، رییس قوه قضاییه در ادامه نشست شورای قضایی و قضات استان خوزستان در سرسرای امام رضا(ع) شهرک نفت اهواز گفت: رییس دستگاه قضایی با تبیین جایگاه قاضی در نظام اسلامی، مسئولیت سنگینی در برقراری عدالت و نفی ظلم بر عهده دارد.

وی در ادامه اظهار داشت: قاضی در هرحال باید کرامت خود را حفظ کند و نباید وامدار و بدهکار فردی باشد.

آیت الله رییسی در ادامه افزود: اگر کرامت قاضی خدشه دار شود در انجام مسئولیت خود با مشکل و چالش روبه رو خواهد شد و نخواهد توانست وظیفه خود را به درستی انجام دهد.

رییس قوه قضاییه تصریح کرد: قاضی حتی کرامت ارباب رجوع و متهم را هنگام رسیدگی پرونده باید حفظ کند و به میزان محکومیت آن مجازات را اعمال کند و بیشتر از آن اجازه ندارد.

وی با تاکید بر اینکه شان و جایگاه دستگاه قضایی باید حفظ شود و به کرامت آن خدشه ای وارد نشود، اذعان داشت: در دولت کریمه همگان باید کرامت داشته باشند.

نباید در روابط با دنیا، زیر بار ظلم برویم

آیت اله سید ابراهیم رییسی بیان کرد: روابط جمهوری اسلامی با دنیا باید بر اساس کرامت توام با عزت باشد و در هیچ شرایطی زیر بار ظلم نرویم.

وی با بیان اینکه رابطه نظام اسلامی با دنیا، در همه شئون سیاسی و اقتصادی، باید با حفظ کرامت باشد، افزود: نظام اسلامی در مدت عمر خود همیشه احترام و عزت را حفظ کرده و باید این کرامت هرچه بیشتر تقویت شود.

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه آینده نظام اسلامی و جبهه حق بسیار روشن است و وعده الهی در تحقق پیروزی صالحان محقق خواهد شد، اظهار داشت: جبهه باطل از دیدگاه آموزه های قرآنی و اسلامی بقایی ندارد.

همدلی و اخلاص در قشرهای مردم از برکات سیلاب اخیر است

آیت الله رییسی با تقدیر از امدادگران و یاری رسانان به سیل زدگان و مشارکت نیروهای مردمی ، بسیج، سپاه، ارتش و قوای انتظامی در رسیدگی به آسیب دیدگان از سیلاب اخیر، بیان داشت: یکی از برکات این سیلاب همدلی و اخلاص در قشرهای مردم و تحکیم ارزش های والای اسلامی و انسانی در میهن اسلامی بود.

وی در ادامه گفت: خلق چنین صحنه هایی در دنیا بی نظیر است و در هیچ کجای جهان این همدلی و همراهی با آسیب دیدگان حوادث طبیعی و سیلاب دیده نمی شود.

تقویت روحیه و اندیشه انقلابی در قضات صرورت دارد

آیت الله رییسی با اشاره به شروع دوره جدید در این قوه بر تقویت روحیه و عمل انقلابی در قضات تاکید کرد و اذعان داشت: روحیه انقلابی کمک خواهد کرد تا با دقت بیشتری به پرونده ها رسیدگی و کیفیت کار ارتقا یابد.

وی بهره گیری از صاحب نظران مسائل حقوقی به منظور پیشبرد اهداف دستگاه قضایی را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: باید حرف های اندیشمندان و صاحب نظران در مسایل حقوقی را شنید و از آن ها استفاده کرد.

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه در رسیدگی به پرونده های قضایی نباید سرعت را فدای دقت کرد، افزود: کیفیت رسیدگی به پرونده ها در احقاق حق و تحقق عدالت بسیار مهم است.

رییس قوه قضاییه بر تخصصی کردن محاکم قضایی با هدف کشف حقیقت تاکید کرد و بیان داشت: قضات باید از مشاوران و افراد متخصص استفاده کنند.

خوزستان در مقابل زیاده خواهی دشمنان مردانه ایستادگی کردند

آیت الله سید ابراهیم رییسی، استان خوزستان را مظهر رشادت و مقاومت ملت ایران و یادآور جان فشانی فرزندان این مرز و بوم توصیف کرد و اظهار داشت: مردم مقاوم این استان از هر قوم و گرایشی امتحان خوبی پس داده و در مقابل زیاده خواهی دشمنان مردانه ایستادگی کردند.

وی بیان کرد: خدمت به چنین مردمی که در دفاع مقدس همه چیز خود را فدا کردند و در سیلاب اخیر متحمل خسارت زیادی شدند افتخار بزرگی است.

رییس قوه قضاییه در ادامه با بیان اینکه استان خوزستان دارای منابع مادی و معنوی عظیمی است که اگر خوب مدیریت شود شرایط مناسبی برای استان به وجود می آید، افزود: موفقیت و تلاش های صورت گرفته در گرو امیدواری و تداوم حرکت جهادی برای ساختن خوزستان است.

آیت الله رییسی اذعان داشت: استان خوزستان دارای منابع انسانی کارآمدی است که باید از آن ها برای توسعه و عمران استان استفاده کرد.

رییس دستگاه قضایی صبح امروز از طریق فرودگاه اهواز وارد استان خوزستان شد و مورد استقبال آیت ا... موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، رییس کل دادگستری و جمعی از مسئولان محلی قرار گرفت.

آیت ا... رییسی قرار است پس از بازدید از مناطق سیل زده خوزستان در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران این استان شرکت کند.

انتهای پیام/م

 

برچسب ها: سیلاب ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.