رئیس قوه قضائیه :

پرداخت خسارت های سیل به جد پیگیری می شود/ خاطره سال ۹۵ دیگر در ذهن مردم خوزستان تکرار نمی‌شود

رئیس قوه قضائیه گفت: در جلسه مشترک با سران سه قوه مسئله سیل و پرداخت خسارات به‌صورت جدی مطرح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز ، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی امروز در جمع خانواده شهدا و عشایر خوزستانی گفت: توفیق است در آستانه میلاد حضرت حجت در جمع عشایر عرب، بختیاری، لر، بهمئی، قشقایی و همه اقوام خوزستان هستیم کسانی که همیشه ایستادگی آن‌ها و دفاع‌شان از اسلام و این سرزمین زبانزد است.

رئیس قوه قضائیه افزود: در جای‌جای این استان زنان و مردان زیادی هستند که خاطراتی از ایستادگی و رشادت دارند، خوزستان یادآور ایستادگی برابر استکبار و برابر فتنه‌ها در طول تاریخ بوده است.

رئیسی با اشاره به خاطره عدم پرداخت خسارت سیل ۹۵برای مردم خوزستان، عنوان کرد: در جلسه مشترک با سران سه قوه مسئله سیل و پرداخت خسارات به‌صورت جدی مطرح شد و حتما همانطور که رهبری عزیز فرمودند این موضوع را به‌طور جدی پیگیری می‌کنیم و امیدواریم این مسئله به‌زودی عملی شود تا خاطره تلخ سال ۹۵ از ذهن مردم پاک شود.

وی گفت: سپاه، بسیج و ارتش دلاور مانند گذشته در موضوع سیل نیز درکنار مردم، عشایر غیور خوزستان و نیروهای دولتی بودند و نمایشی از همبستگی، دلدادگی و امداد و نجات را به تصویر کشیدند.

رئیسی با با اشاره به موضوع مهم مدیریت آب و خاک در استان خوزستان، اظهار کرد: در استان خوزستان منابع و امکانات بسیاری وجود دارد که قابلیت جلوگیری از حوادث مختلف را دارد و مسئولان باید برمبنای عدم تغییر طبیعت، رودخانه، دریا و اکوسیستم عمل کنند.

وی گفت: شناخت نسبت به امکانات موجود در خوزستان و مدیریت در هوا، فضا، محیط زیست، آب و خاک در پیش‌بینی لازم در خصوص بروز حوادث مترقبه از مهم‌ترین مسائل است.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اهمیت موضوع آب در استان خوزستان، عنوان کرد: بارندگی در همه نقاط موجب برکات و خیراتی است و باید با تلاش تهدیدهای بارندگی را به فرصت برای پیشرفت در زندگی مردم تبدیل کرد.

وی افزود: نیروی جوان و پای‌کار یکی از نعمت‌های بزرگی است که در ایران موجود است و مسؤولان نیز وظیفه دارند با ارائه راهکار نسبت به پیشگیری و برون رفت از چنین حوادثی اقدام کنند که مردم از باران دچار خسارت نشوند.

رئیسی گفت: روشنفکران جامعه باید با شناخت مسائل جامعه در زمان لازم هشدارهای لازم را بدهد و در جامعه ما شهدا روشنفکران جامعه هستند نه افرادی که جامعه را به سمت فرهنگ غرب هدایت می‌کنند.

انتهای پیام/م

بررسی خسارت سیل خوزستان از سوی رئیس قوه قضائیه

برچسب ها: سیلاب ، قوه قضاییه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.