کابوس مربی سابق تیم ملی فوتبال ایران دوباره در لندن زنده شد

تیم فوتبال تاتنهام انگلیس با عبور از سد منچسترسیتی پس از ۵۷ سال به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کرد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم فوتبال تاتنهام شب گذشته در دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی فصل ۱۹-۲۰۱۸ لیگ قهرمانان اروپا با نتیجه ۴ بر ۳ از منچسترسیتی دیگر تیم انگلیسی حاضر در این مرحله شکست خورد، اما به دلیل برتری یک بر صفر برابر سیتیزن‌ها در ورزشگاه تازه تاسیس تاتنهام توانست به مرحله نیمه نهایی این مسابقات صعود کند.

کابوس مربی سابق تیم ملی فوتبال ایران دوباره در لندن زنده شد

شاگردان مائوریسیو پوچتینو آرژانتینی با این صعود تاریخی به طلسم ۵۷ ساله اسپرز‌ها برای حضور بین چهار تیم برتر بالاترین سطح فوتبال باشگاهی اروپا پایان دادند.

با احتساب فصل جاری تاتنهام تاکنون تنها پنج بار در رقابت‌های لیگ قهرمانان یا جام باشگاه‌های اروپا حضور یافته است و به جز فصل ۶۲-۱۹۶۱ موفق نشده به مرحله نیمه نهایی صعود کند.

کابوس مربی سابق تیم ملی فوتبال ایران دوباره در لندن زنده شد

در آن فصل تاتنهام با سرمربیگری بیل نیچولسون به دنبال عبور از تیم‌های گورنیک زابرز لهستان، فاینورد هلند و دوکلا پراگ جمهوری چک به نیمه نهایی رسید تا برای فینالیست شدن مقابل بنفیکا پرتغال قرار بگیرد.

بازی رفت این تیم‌ها در حضور ۶۰ هزار هوادار ورزشگاه دالوژ لیسبون برگزار شد که عقاب‌ها میهمان انگلیسی شان را با نتیجه ۳ بر یک شکست دادند. آنتونیو سیموئز (اولین دستیار پرتغالی کارلوس کی روش در تیم ملی فوتبال ایران) و خوزه آگوستو (۲ گل) برای بنفیکا در آن بازی گلزنی کردند و تک گل زنبق‌های سفید را هم بابی اسمیت به ثمر رساند.

۵ آوریل ۱۹۶۲ تاتنهام در ورزشگاه وایت هارت لین برای جبران شکست بازی رفت در حضور ۶۴۴۴۸ هزار تماشاگر مقابل شاگردان بلا گوتمان قرار گرفت، اما گل خوزه آگوس در دقیقه ۱۵ آن بازی شوک بزرگی را به اسپرز‌ها وارد کرد به شکلی که گل‌های بابی اسمیت و دنی بلنچفلاور، هافبک اهل ایرلند شمالی تاتنهام که سبب برتری ۲ بر یک این تیم شد به کارش نیامد تا با حذف شاگردان بیل نیچولسون بنفیکا فینالیست شده و در نهایت با برتری ۵ بر ۳ مقابل رئال مادرید در ورزشگاه المپیک آمستردام جام قهرمانی آن فصل را بالای سر ببرد.

کابوس مربی سابق تیم ملی فوتبال ایران دوباره در لندن زنده شد

این روز‌ها و با صعود تاتنهام برای دومین بار به نیمه نهایی لیگ باشگاه‌های اروپا، لندنی‌ها باز هم خاطرات تلخ و کابوس وار از گلزنی آنتونیو سیموئز (دستیار سابق کی روش در تیم ملی فوتبال ایران) را دوباره مرور خواهند کرد و یک گلی که او در بازی رفت زد و باعث حذف تاتنهام شد کابوس وار شب‌های لندن را به یک تراژدی دیگر هدایت می‌کند.

تاتنهام پس از آن دوره ۳ بار دیگر در لیگ قهرمانان اروپا شرکت کرد که مهم‌ترین دست آوردش حذف مقابل رئال مادرید در مرحله یک چهارم نهایی فصل ۱۱-۲۰۱۰ است.

حال تیم پوچتینو امیدوار است با برتری مقابل آژاکس که خودش پس از ۲۲ سال به نیمه نهایی لیگ قهرمانان رسیده برای نخستین بار به فینال بزرگ‌ترین رقابت باشگاهی قاره سبز صعود کند.


بیشتر بخوانید: صعود تاتنهام در نبرد تاریخی و دراماتیک انگلیسی‌ها / لیورپول اژد‌ها را به آتش کشید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار