کشت کلزا در ۷ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی قزوین

رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: در سال زراعی جاری بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت محصول کلزا رفته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، فاطمه خمسه رییس سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به کشت کلزا در ۷ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان پیش بینی کرد در سال زراعی جاری بیش از ۱۵ هزار تن محصول کلزا از این اراضی برداشت شود.

به گفته وی، قزوین جزء استان‌های برتر در زمینه تولید محصول کلزا در کشور است.

خمسه گفت: با توجه به اینکه محصول کلزا در مرحله گل دهی نیاز به آبیاری برای افزایش راندمان تولید دارد کارشناسان مراکز جهادکشاورزی اطلاع رسانی و توصیه‌های فنی را برای آبیاری انجام دهند.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان اضافه کرد: با توجه به ریزش شته در هوای گرم در مزارع کلزا، کارشناسان توصیه‌های فنی را در مبارزه با این آفت جدی بگیرند.

وی به نقش تولید دانه‌های روغنی در تولید روغن و خود کفایی کشور از این محصول اشاره کرد و گفت: برای افزایش تولید باید از بذور مناسب و روش‌های جدید در تولید محصول استفاده کرد.

به گفته وی سالانه برای تامین روغن مورد نیاز داخل مبلغ بسیار زیادی ارز به خارج از کشور می‌ورد که برای تامین نیاز داخلی روغن باید به سمت کشت محصول کلزا حرکت کرد.

انتهای پیام/ک

بازدید از چند مزرعه کشت کلزا در شهرستان البرز

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار