مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوئین زهرا:

کشت نایلونی، توسعه پایدار کشاورزی را با خطر مواجه کرده است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوئین زهرا گفت: باقی ماندن نایلون در اراضی کشاورزی، کاهش حاصلخیزی خاک را به همراه دارد و توسعه پایدار کشاورزی این شهرستان را با خطر مواجه کرده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، صالحی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوئین زهرا میزان کشت نایلونی در این شهرستان را ۲ هزار هزار هکتار اعلام کرد و افزود: این کشت در شهرستان بوئین زهرا از سال ۱۳۹۰ بوسیله کشاورزان غیر بومی برای دست یابی به منافع بیشتر در سطح ۵۰۰ هکتار شروع شد، که امروز به علت برخورد نکردن این میزان به چند برابرافزایش پیدا کرده است.

وی تاکید کرد: با توجه به ارزیابی کارشناسان و خسارت‌های که کشت نایلونی در اراضی کشاورزی برجای می‌گذارد؛ از سال ۱۳۹۵ برخورد جدی با کشت نایلونی در دستور کار مدیریت جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌ها از جمله سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوئین زهرا در خصوص اقدامات انجام شده برای جلوگیری از کشت نایلونی در اراضی شهرستان تصریح کرد: در مرحله اول تلاش شده با برگزاری کلاس‌های ترویجی و آموزش، تولید کنندگان و کشاورزان شهرستان را با آثار مخرب و خسارت‌های غیر قابل جبران کشت نایلونی آشنا کنیم.

وی افزود: در گام اول برخی از کشاورزان با آگاهی پیدا کردن از خسارت‌های کشت نایلونی از ادامه و توسعه کشت نایلونی منصرف شدند.

صالحی از صدور اخطار به کشاورزانی که به توصیه‌های آموزشی و اخطار‌ها در خصوص جمع آوری نایلون از اراضی کشاورزی کم توجهی کردند خبرداد و گفت: تعدادی از متخلفین که به جمع آوری نایلون در سطح اراضی کشاورزی سهل انگاری و بی توجهی کرده بودند؛ با تشکیل پروند به مراجع قضائی معرفی شدند.

این مقام مسئول یادآورشد: در سال ۹۶ با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست شهرستان بوئین زهرا پس از اطلاع رسانی و صدور اخطار ۱۴ نفر از متخلفان به مراجع قضائی معرفی شدند که در نهایت رای به محکومیت این افراد صادر شد.

وی بیان داشت: در سال ۹۶ یک دستگاه جمع آوری نایلون از طرف مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خریداری و در اختیار کشاورزان شهرستان بوئین زهرا قرار گرفت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوئین زهرا خاطرنشان کرد: در سال ۹۷ نیز ۳۰۰ نفر از کشاورزان با توجه به تذکرات و اخطار‌های داده شد برای جمع آوری نایلون اراضی کشاورزی اقدام کردند.

انتهای پیام/ک

باقی ماندن نایلون در اراضی کشاورزی، کاهش حاصلخیزی خاک را به همراه دارد

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار