وجود ۱۶۰ بیمار هموفیلی در خراسان جنوبی

۱۶۰ بیمار هموفیلی در استان وجود دارند که مهم‌ترین دغدغه آنان اشتغال، مسکن و هزینه‌های زندگی است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، ضیائی رئیس کانون حمایت از بیماران هموفیلی استان گفت:  بیشترین دلیلابتلا به  بیماری  هموفیلی  در استان ازدواج های فامیلی است.

 وی با بیان اینکه انجام آزمایش‌های ژنتیک و شناسایی افراد ناقل می‌تواند از بروز این بیماری جلوگیری کند، افزود: زنان به بیماری هموفیلی مبتلا نمی‌شوند و تنها ناقل بیماری هستند  که باید تحت نظارت قرار بگیرند تا از تولد فرزند مبتلا به هموفیلی پیشگیری شود و تنها در مواردی که مادر و پدر هر دو بیمار هموفیلی باشند مبتلا خواهند شد.

 ضیائی با بیان اینکه ۳۰ درصد از بیماران هموفیلی  بر اثر جهش ژنی مبتلا می‌شوند که این نوع بیماری قابل پیشگیری نیست، گفت: بیماری هموفیلی مهمترین  اختلال انعقادی است که در آن بیماران بر اساس اینکه کمبود فاکتور ۸ یا فاکتور ۹ را دارندبه آنان مبتلایان به بیماری هموفیلی نوع A یا نوع B گفته می شود.

رئیس کانون حمایت از بیماران هموفیلی استان افزود: خوشبختانه طرح تزریق فاکتور پیش از خونریزی برای کودکان زیر ۱۵ سال و تا حدودی بانوان بیمار صورت گرفته  که میزان خونریزی و تاثیرات این بیماری را تا ۵۰ درصد به صورت میانگین کاهش داده است.

وی گفت: تزریق فاکتور سبب شده برخی از بیماران  بیش از دو سال را بدون عوارض سپری کنند .

انتهای پیام / ط آ

۱۶۰ بیمار هموفیلی در خراسان جنوبی وجود دارد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.