در تقویم انتظار منتظر زیباترین بهاریم

در تقویم انتظار منتظر زیباترین بهار، آخرین امید و آخرین منجی عالم هستیم.

در تقویم انتظار منتظر زیباترین بهاریمبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، گزارشم رابا نام خدا آغاز می‌کنم، با نام خدایی که وعده داده است که در نهایت زمین به دست بندگان خوبش اداره خواهد شد و ما منتظررسیدن کسی هستیم که خلیفه خدا بر زمین خواهد بودو بهار رابه مردم هدیه خواهد کرد.

آری نیمه شعبان است روزی که مهدی موعود متولد شد و برای همیشه نور امیدی در دل مومنان روشن گردید. تا در تپش مدام زمین ونگاه زهرآلود زمان به امید طلب دست‌های پر مهرش روزگار بگذرانند و بدانند کسی هست که خواهد آمد و در ظلمت بی فردای این روزگار کس را از ناکس جداخواهد کرد و بر لب‌های خشک زمین خواهد بارید.

امروز که سپیدی‌ها همه‌ در سیاهی دل‌های آدمیان رنگ باخته‌اند؛ دیدگان زمین در انتظار اندکی سپیده دم بارانی است. راه درازیست از این جا تا صداقت و زمین در انتظار است تا مردی بیاید از جنس آسمان تا با قدوم نازنینش جسورانه شقاوت را خیانت را از هستی پاک کند. تا شب دریده شود و دیدگان آدمیان طلوعی از جنس عدالت رابه نظاره بنشینند و همین امروز کاش که بیایی امروز که زمین در حسرت یک مرد می‌سوزد و ما در بین تمامی ظلمت‌ها امروز که روز میلاد امام عصر(عج) است شادیم .

امروزعالم در حال سرور است. آسمانیان هم در شادمانی‌اند همه‌ی به هم تبریک می‌گویند و بر سر هم شکلات و نقل می‌ریزند. امروز روز تولد امام زمانمان است، کسی که در نبودنش نیز هست و به اذن خداوند ما را هرگز رها نکرده است و ما هر روز و هر ساعت و حتی هر ثانیه در آرزوی زیارت رخ، چون خورشیدش، دست بر آسمان داریم و در محمل نیاز، از پروردگار بلند مرتبه، ظهور پرشکوه وی را تمنا می کنیم.

عزیز دل زهرا‌، ای نور چشمان پیامبر و علی تو را که مقصد و مقصود همه‌ی مایی. همه‌ی عالم برای آمدنت لحظه شماری می کنند. همه‌ی جان‌های خسته تو را می خواند و دعای خیر عاشقان و منتظران تعجیل در ظهورتوست تویی که آسمانیان به تعظیمت نشسته‌اند و زمینیان از فراقت کنج عزلت گرفته اند. آری همه‌ی تو را میخوانند تویی که تمنای عالمی.

 پرنده‌ها در درود صبحگاه خود تو را می‌خوانند و گل‌ها به امید نوازشت رخ می‌نمایانند. بیا که دست‌های نا توان ما در آرزوی یاوری تو مولا، شب و روز از گونه‌هامان قطرات شبنم را بر می‌چیند و لطافت باران رابه جاده‌های عشق می‌پاشد، بلکه گلستانی بسازد از گل‌های ناز و اطلسی که فرش راهت باشد و خاک قدمت. بیا که زمین تشنه محبت و درود توست و زمان در نقطه انتظار ایستاده است.

آقا جان نیمه شعبان را با همه‌ی وجود و با قلبی مملو از سرور جشن می‌گیریم تا ارادت و عشق خود رابه ساحت مقدست نشان دهیم. بعد از هر نمازمان دعای فرج می‌خوانیم. خدا می داند که زمزمه‌های اللهم کن لولیک ما رنگ و بوی دیگری گرفته است و از عمق قلب ما برمی خیزد.

احساس نیاز ما از لحن کلام ما پیداست اگر چه گناه و معاصی ما هم زیاد است و شاید دعای ما به آسمان نرود البته ناامید هم نیستیم. ناامید نیستیم از تو که اسوه همه‌ی فضیلت‌ها و خوبی‌هایی، تویی که سرچشمه همه‌ی پاکی‌ها و نجابت‌هایی، تویی که امام روشنایی‌ها هستی.  فرجت روز رهایی و عزت و سربلندی همه‌ی مستضعفان و مظلومان زمین خواهد بود و روز خواری مستکبران عالم و روزی که چشمان کم فروغ ما به جمال دل آرایت روشن شود بهترین و خواستنی‌ترین، روز خدا خواهد بود. تو از خدای مهربان تعجیل در فرجت را بخواه، ما هم بر سجاده عشق فقط همین را از خدا می‌خواهیم.

در تقویم انتظار منتظر زیباترین بهاریم
به بهانه نیمه شعبان وروز میلاد امام عصر (عج) با کارشناس مذهبی همدان هم صحبت شدم و از زندگی نامه آخرین منجی عالم  پرسیدم.

حجت الاسلام حدادی با اشاره به اینکه نام پدر این امام بزرگوار امام حسن عسکری «ع» پیشوای یازدهم و نام مادر گرامیشان نرجس خاتون «س» است گفت: مادر ایشان بنا بر روایات یک شاهزاده رومی بودند و درخواب با امام حسن عسکری «ع» آشنا شده و مسلمان می‌شوند. امام زمان تنها فرزند امام حسن عسکری «ع» است.

وی با اشاره به مقام و منصب امام عصر (عج) ادامه داد: ایشان معصوم چهاردهم و امام دوازدهم شیعیان هستند.

حدادی افزود: یکسال و یک ماه پس از ازدواج امام حسن عسکری «ع» و نرجس خاتون امام زمان بدنیا می‌آیند حضرت، ولی عصر «ع» بنا بر بیشترین روایت روز جمعه نیمه شعبان ۲۵۵ هجری قمری متولد شده اند.

کارشناس مذهبی بیان کرد: جالب است بدانیم او پیش از آفتاب چشم به این جهان گشود، تا همیشه آفتاب را پشت سر قرار دهد شب این میلاد خجسته را «شب برات» و «شب مبارک» و «شب رحمت» خوانند.
در تقویم انتظار منتظر زیباترین بهاریم

حجت الاسلام حدادی خطاب به سخنان شیخ صدوق درکمال الدین اظهار داشت: شیخ صدوق نقل می‌کند نرجس خاتون روزی مشاهده می‌کند که نوری وارد بدن او می‌شود و به امام حسن عسکری موضوع را گزارش می‌کند و امام حسن عسگری هم وی را نوید به بارداری امام زمان می‌دهد و می‌فرماید، پسری می‌آوری که نامش محمد است و پس از من، جانشین من خواهد بود.

در تقویم انتظار منتظر زیباترین بهاریم
کارشناس مذهبی همدان خاطرنشان کرد:  میلادش روزجمعه نیمه شعبان ۲۵۵ هجری است، چون پدرش به شهادت رسید او ۵ ساله بود و معروف بین علماء نیز همین تاریخ است و کسی دراین جهت اعتراضی نکرده مگر کلینی در کافی و صدوق در کمال الدین و شیخ طوسی در الغیبه که این سه بزرگوار یک مرتبه سال ۲۵۵ و بار دیگر ۲۵۶ نوشته اند، اما هرسه بیشتر سال ۲۵۵ هجری را قبول دارند.

وی ابراز کرد: برای ولادت ایشان تاریخ‌های دیگری هم ذکر شده علت این که در تاریخ تولد ایشان عده‌ای اختلاف دارند ممکن است بدلیل پنهان نگه داشتن تولد آن امام بوده باشد بنابر این اصل ولادت مهدی (عج) جزء مسلّمات تاریخ است ودر این تاریخ بین علما و محدثان و علمای فریقین هیچگونه اختلافی نیست.

حدادی به شهید اول درکتاب دروس از امام جعفر صادق اشاره و گفت: شهید اول درکتاب دروس از امام جعفر صادق روایت کرده که آن حضرت فرموده اند: درشبی که قائم آل محمد «عج» متولد گردد هرمولودی متولد شود با ایمان است و اگر در زمین شرک متولد گردد، خداوند به برکت وجود امام، وی را به سرزمین ایمان منتقل خواهد کرد.

کارشناس مذهبی به مدت عمر شریف امام زمان «عج» اشاره و بیان کرد:عمر آقا امام زمان عج از سال ۲۵۵ تاکنون رقم خورده است.

وی به سال امامت رسیدن و سن ایشان در آن هنگام هم اشاره کرد و اظهار داشت:سال به امامت رسیدن ۲۶۰ هجری و سن شریفشان درآن هنگام ۵ سال است.
در تقویم انتظار منتظر زیباترین بهاریم
حجت الاسلام حدادی همچنین از دوران زندگی و تولد تا غیبت ایشان هم اینگونه گفت: حضرت مهدی «عج» پس از تولد حدود پنج سال تحت سرپرستی پدر بزرگوارشان امام عسکری علیه السلام به صورت نیمه مخفی زندگی کردند و یکی از کار‌های بسیار مهمی که حضرت امام حسن عسکری علیه السلام دراین دوره انجام دادند این بود که امام مهدی «عج» رابه بزرگان شیعه معرفی کردند تا در آینده در مسئله امامت دچار اختلاف نشوند.
در تقویم انتظار منتظر زیباترین بهاریم
این کارشناس با اشاره به غیبت صغری، ادامه داد: پس از شهادت حضرت امام حسن عسکری علیه السلام درسال ۲۶۰ قمری دوره غیبت صغری آغاز شد و تا سال ۳۲۹ قمری ادامه پیدا کرد. دراین دوره حضرت مهدی «عج» از طریق چهار نائب به ادامه امور مردم می‌پرداختند.

در تقویم انتظار منتظر زیباترین بهاریم
در تقویم انتظار منتظر زیباترین بهاریم


در تقویم انتظار منتظر زیباترین بهاریم

در تقویم انتظار منتظر زیباترین بهاریم

حجت الاسلام با اشاره به دوره غیبت کبری اظهار داشت: این دوران از سال ۳۲۹ ق شروع شد و تا زمانی که خداوند مصلحت بدانند ادامه خواهد داشت دراین دوره پاسخ به پرسش‌ها و احکام مردم بر عهده نایبان عام آن حضرت است و حضرت نایب خاصی برای این دوره معرفی نکرده اند.
کارشناس مذهبی همدان به دوره حکومت ایشان اشاره و خاطرنشان کرد: پس از ظهور، امام زمان «عج» بر اساس احکام اسلام حکومت واحد جهانی تشکیل خواهند داد که در سایه آن سرتاسر عالم پر از عدل و داد خواهد شد. زمینه ظهور را باید با حاکمیت قرآن و اسلام آماده کرد.

در تقویم انتظار منتظر زیباترین بهاریم


حجت الاسلام حدادی با اشاره به معنای انتظار و امید به ظهور منجی عالم اظهار داشت: انتظار، یعنی، دل سرشار از امید بودن نسبت به پایان راه زندگی بشر. ممکن است کسانی آن دوران را نبینند و نتوانند درک کنند اما بدون شک آن دوران وجود دارد.

وی افزود: ما آن وقتی می توانیم  منتظر به حساب بیاییم که زمینه را آماده کنیم. برای ظهور مهدی موعود (ارواحنافداه) زمینه باید آماده بشود؛ و باید به احکام اسلامی و حاکمیت قرآن و اسلام عمل کرد.

در تقویم انتظار منتظر زیباترین بهاریموی با اشاره به وظایف شیعیان نسبت به امام زمان(عج)  تکریم و بزرگداشت ایشان بیان کرد:این بزرگداشت نمودهای گوناگونی دارد که یکی از این نمودها تکریم مکان هایی است که به آن حضرت منتسب است.

و اما ما به افق تابناک فروغ ازلی خیره می شویم و به امید آمدن روز‌های شادی و لحظه‌های نورانی، خود را از مهر تو سرمست می‌سازیم و دست طلب و ادب به دامان تو در می‌آویزیم و به تولای تو چنگ می‌زنیم. ما همچو گدایان سر راهت می نشینیم تا با طلعت رشیده خویش، بر زمین و زمان عطر ولایت بپاشی و ما در فضای عطرآگین کرامت تو، جان تازه بگیریم و نماز شکر رابه امامت تو برپا کنیم ودر برابر رب کعبه خاضع شویم و ویرانی ستم و آزادی انسان را جشن بگیریم. سرود حمد رابا موزیک عشق دمساز کنیم و بدین وسیله نشان خواهیم داد که پیرو خط سرخ شهادتیم و تو مظهر قهاریت و جباریت خدایی.

یوسف گم گشته باز آید به کنعان غم مخور کلبه‌ی احزان شود روزی گلستان غم مخور
انتهای پیام/ج

در تقویم انتظار منتظر زیباترین بهاریم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.