بازداشت یک آمریکایی در ارتباط با حمله به سفارت کره شمالی در اسپانیا

مقامات آمریکا یک تبعه این کشور را در ارتباط با حمله به سفارت کره شمالی در اسپانیا بازداشت کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، مقامات آمریکا یک تفنگدار دریایی پیشین این کشور را در ارتباط با حمله به سفارت کره شمالی در اسپانیا در ماه اسفند بازداشت کردند.

دو منبع آگاه اعلام کردند که «کریستوفر آهن»، یک تفنگدار دریایی سابق و عضو گروه موسوم به «فری جوزیون» بوده است که هدف این گروه سرنگونی رهبر کره شمالی است. وی روز پنجشنبه بازداشت شد و روز گذشته (جمعه) در دادگاه حضور یافت.

مقامات فدرال آمریکا همچنین به آپارتمان «آدریان هونگ»، رئیس این گروه هم یورش بردند. «فری جوزیون» در ماه مارس سال جاری میلادی مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت. کره شمالی حدود یک ماه پیش در بیانیه‌ای حمله به سفارت این کشور در اسپانیا را یک «حمله تروریستی» خوانده بود و از مقامات این کشور خواست تحقیقاتی را در این خصوص انجام دهند.

شایان ذکر است، سفارت کره شمالی در مادرید اوایل اسفند هدف حمله افراد ناشناس قرار گرفت. پلیس در آن زمان تایید کرد که چند نفر پس از ورود به ساختمان سفارت، دست و پا و دهان کارکنان را بسته و رایانه‌های این مرکز را به سرقت بردند. این افراد ناشناس قصد داشتند اطلاعات حساس درباره برنامه‌های هسته‌ای کره شمالی را --چند روز پیش از برگزاری نشست هانوی میان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی -- سرقت کنند.

رسانه‌های اسپانیا پیشتر اعلام کردند احتمال دست داشتن دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا در ماجرای حمله به سفارت کره شمالی در مادرید وجود دارد. همچنین یک دادگاه در اسپانیا پیشتر با استناد به مدارکی معتبر اعلام کرد رئیس گروه فری جوزیون پس از حمله به سفارت کره شمالی با سازمان اف بی آی آمریکا تماس گرفته است تا اطلاعاتی را درباره داده‌هایی که سرقت کرده در اختیار این سازمان قرار دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، کره شمالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار