در شش ماهه دوم سال گذشته:

۲۱ بنای غیرمجاز تجاری - مسکونی در سنندج تخریب شد

مدیر پیشگیری تخلفات شهری سنندج از تخریب ۲۱ بنای غیرمجاز تجاری - مسکونی در شش ماهه دوم سال گذشته خبر داد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری سنندج از تخریب ۲۱ بنای غیرمجاز تجاری - مسکونی طی شش ماهه دوم سال گذشته خبر داد و گفت: این بنا‌های مسکونی و تجاری پس از اعلام اخطار‌های کتبی به مالکین و در راستای اجرای احکام صادره کمیسیون ماده صد تخریب شد.

مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری سنندج عنوان کرد: در راستای پیشگیری از تخلفات شهری در چارت جدید شهرداری اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری تاسیس شد.

عبدالله صالحی بیان کرد: جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز یکی از اولویت‌های این اداره در سطح شهر است که اقدامات مناسبی در جهت پیشگیری واحداث بنا‌های غیر مجاز صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه ساخت و ساز غیرمجاز موجب تخریب بافت و چهره شهری می‌شود، بیان کرد: از بین رفتن سیما و منظر شهری، عدم استحکام و ایمنی ساختمان‌ها از مهم‌ترین آسیب‌های ساخت و ساز غیرمجاز است.

وی از تخریب ۲۱ بنای غیرمجاز در شش ماهه دوم سال گذشته خبر داد و گفت: این بنا‌ها شامل بنا‌های مسکونی و تجاری و یا دارای کاربری‌های مغایر بوده که پس از اعلام اخطار‌های کتبی به مالکین و در راستای اجرای احکام صادره کمیسیون ماده صد تخریب شد.

وی همچنین بیان کرد: ۳۵ مورد دیگر از ساخت و ساز‌های غیرمجاز نیز پس از اخطار کتبی به مالک ورودی آن با نیوجرسی مسدود شده است.

صالحی افزود: مالکین که ورودی ملک آن‌ها با نیوجرسی مسدود شده ، به مدت دو ماه زمان دارند تا به شهرداری مراجعه و نسبت به صدور جواز اقدام کنند و در غیر اینصورت برابر ضوابط نسبت به جلوگیری از احداث آن اقدام خواهد شد.

صالحی یادآور شد: موارد دیگری نیز از ساخت وسازی غیر مجاز شناسایی و عملیات ساختمانی آن‌ها متوقف و به مناطق و نواحی ارجاع داده شده است و مالکین نیز باید در محدوده زمانی تعیین شده به مناطق و نواحی مربوطه جهت تشکیل پرونده و انجام مراحل قانونی مراجعه نمایند.

وی از عمده فعالیت‌های حوزه پیشگیری و رفع تخلفات شهری به شناسایی تخلفات و اعلام به منطقه و نواحی، قرارداد با یگان امداد نیروی انتظامی جهت در اختیار گذاشتن نیرو و همکاری به صورت شبانه روزی، تدوین دستورالعمل اجرای احکام متمرکز کمیسیون‌های شهرداری که در صورت تایید در شورا اجرایی خواهد شد.

مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری سنندج عنوان کرد: در راستای جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز در بسیاری از موارد نسبت به برداشت مصالح و صفحه ستون و انتقال آن به انبار، اقدام شده و پس از اخذ مجوز و رفع تخلف این مصالح به مالکین عودت داده می‌شود.

وی از شهروندان درخواست نمود: در راستای جلوگیری از بروز هرگونه خطرات احتمالی، ضمن رعایت ضوابط شهرسازی برای انجام هرگونه ساخت و ساز نسبت به اخذ مجوز‌های لازم از طریق شهرداری اقدام نمایند.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: نیروی انتظامی ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.