شهرستان بانه پایتخت هه لپه رکی

دبیر سومین جشنواره سراسری هه لپه رکی بانه با بیان اینکه تلاش می‌کنیم این شهرستان به عنوان پایتخت هه لپه رکی شناخته شود، گفت: چهارمین دوره جشنواره هه لپه رکی بانه به صورت بین المللی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بانه شامگاه سه شنبه ۲۷ فروردین در آیین افتتاحیه سومین جشنواره هه لپه رکی بانه اظهار کرد: این دوره از جشنواره بانه از ۲۷ تا ۲۹ فروردین جاری در شهرستان بانه برگزار می‌شود.

حمیدرضا خوشبخت، با اشاره به تعداد گروه‌های شرکت کننده در این دوره از جشنواره عنوان کرد: ۴۶ گروه هنری آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کردند که هئیت بازبین جشنواره ۱۶ گروه را برای بخش نهایی جشنواره انتخاب و معرفی کرد.

وی افزود: تاریخ اولیه جشنواره هشتم تا دهم فروردین ماه و تعطیلات نوروز در نظر گرفته شده بود؛ اما با وقوع سیل و جان باختن جمعی از هموطنان در این حادثه غیر مترقبه، تصمیم گرفتیم تاریخ جشنواره را ۲۰ روز به تعویق بیاندازیم.

دبیر سومین جشنواره سراسری هه لپه رکی بانه با بیان اینکه دوره‌های اول و دوم این جشنواره به صورت استانی برگزار شد، اذعان کرد: در سومین دوره این جشنواره تصمیم به برگزاری آن به صورت کشوری گرفته شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بانه، برگزاری این جشنواره را ظرفیتی برای نشان دادن قابلیت‌های فرهنگی و هنری شهرستان بانه دانست و بیان کرد: در این دوره از جشنواره بخش اجرای کودکان و ارائه مقاله در راستای بالا بردن سطع علمی به جشنواره اضافه شد.

خوشبخت، با بیان اینکه تلاش می‌کنیم این شهرستان به عنوان پایتخت هه لپه رکی شناخته شود، خاطر نشان کرد: چهارمین دوره جشنواره هه لپه رکی بانه به صورت بین المللی برگزار می‌شود.

رئیس شورای شهر بانه نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه فرهنگ و هنر یکی از ریشه‌های اصلی هر جامعه‌ای است، اظهار کرد: مردم هلپرکه بانه مردمی فرهنگی و فرهنگ دوست و مرزبانان خوبی برای کشور بوده و هستند.

کریم امینی، ایجاد شور و نشاط در جامعه و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی را از جمله اهداف جشنواره هه لپه رکی بانه برشمرد و افزود: جای بسی خوشحالی است که نهاد‌های مدنی و مردم فرهنگ دوست این شهرستان در کنار دستگاه‌های فرهنگی در انجام فعالیت‌ها و برنامه‌های تاثیرگذار پیشقدم و سفیران خوبی برای معرفی شهر بانه هستند.

وی با اشاره به افزایش فضای فرهنگی این شهرستان خاطر نشان کرد: احداث سینما امید و مجتمع فرهنگی هنری دو پروژه در دست احداث شهرستان بانه است که با بهره برداری از آن شاهد افزایش زیرساخت‌های فرهنگی این شهرستان خواهیم بود.

سومین جشنواره آیینی «هه لپه رکی» از ۲۷ تا ۲۹ فروردین ۹۸ با همکاری معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، شورای شهر، شهرداری و فرمانداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بانه در حال برگزاری است.

انتهای پیام/ع

چهارمین دوره جشنواره هه لپه رکی بانه بین المللی می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.