پس‌لرزه‌های انتشار گزارش رابرت مولر در آمریکا

یک دموکرات دیگر هم خواستار استیضاح ترامپ شد

به دنبال انتشار گزارش رابرت مولر، «الکسندریا اوکاسیو کورتز» یکی دیگر از نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا هم خواستار استیضاح دونالد ترامپ شد.

یک نماینده دموکرات دیگر هم خواستار استیضاح ترامپ شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت وُکس، در پی انتشار گزارش رابرت مولر، مسئول تحقیقات درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا، «الکسندریا اوکاسیو کورتز» نماینده دموکرات نیویورک اعلام کرد او هم همانند دیگر نمایندگان خواستار استیضاح دونالد ترامپ است.

وی در پیامی توییتری نوشت: گزارش مولر مسئولیت کنگره برای بررسی کارشکنی‌های دونالد ترامپ در اجرای عدالت را نشان می‌دهد. همانطور که در ماده ۱ بند ۲ قانون اساسی آمریکا آمده است، این وظیفه ماست.

کورتز در توییت دیگری نوشت: من قطعنامه استیضاح دونالد ترامپ را که بوسیله «رشیده طالب»، نماینده فلسطینی‌تبار حزب دموکرات کنگره ارائه شده است، امضا می‌کنم. همه می‌دانند که من علاقه‌ای به بحث‌های مربوط به استیضاح ندارم. من برای آن کمپینی تشکیل نداده‌ام و به ندرت درباره آن صحبت می‌کنم. ما همه ترجیح می‌دهیم روی اولویت‌های خود کار کنیم از جمله ارائه خدمات درمانی برای همه، مسائل مربوط به وام‌های دانشجویی و توافق جدید سبز. اما گزارش مولر مستقیما مسئله استیضاح را به اولویت ما تبدیل می‌کند.

رشیده طالب در ماه ژانویه سال جاری میلادی قطعنامه‌ای را به کنگره ارائه کرد که در آن از کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا درخواست کرد این مسئله را بررسی کند که آیا دونالد ترامپ جرائمی را مرتکب شده که بتوان او را استیضاح کرد یا خیر. در آن زمان فقط یک نماینده دموکرات دیگر این قطعنامه را امضا کرده بود. اما به نظر می‌رسد به دنبال انتشار گزارش رابرت مولر، تعدادی از دموکرات‌های کنگره هم به استیضاح ترامپ علاقه‌مند شده‌اند.

ایلهان عمر، نماینده مسلمان کنگره آمریکا در حساب توییتر خود نوشت: استیضاح بخشی از مسئولیت قانونی ماست. ما وظیفه داریم بررسی کنیم که آیا رئیس جمهور جرائمی را مرتکب شده است که منجر به استیضاح او شود.

الیزابت وارن، نماینده دموکرات هم از مجلس نمایندگان درخواست کرد هرچه سریع‌تر روند استیضاح دونالد ترامپ را آغاز کنند. وی در توییتر نوشت: گزارش مولر حقایقی را نشان می‌دهد که یک دولت خارجی متخاصم به انتخابات ۲۰۱۶ برای کمک به ترامپ حمله کرده و ترامپ نیز از این کمک استقبال نمود. زمانی هم که ترامپ به ریاست‌جمهوری انتخاب شد، مانع تحقیقات درباره این حمله شد.

گزارش رابرت مولر ۱۰ مورد احتمالی از کارشکنی‌های ترامپ در اجرای عدالت را فهرست بندی کرده است. یکی از این موارد تصمیم دونالد ترامپ برای اخراج جیمز کومی، رئیس سابق اف بی آی است. اما مولر هیچ نتیجه‌گیری کلی درباره اینکه آیا رئیس جمهور آمریکا چنین کارشکنی‌هایی را مرتکب شده است ارائه نکرد و تصمیم گیری درباره این مسئله را به کنگره واگذار کرد.

ویلیام بار، وزیر دادگستری و دادستان کل آمریکا روز پنجشنبه نسخه‌ای سانسور شده از گزارش رابرت مولر را منتشر کرد. جرالد نادلر، رئیس دموکرات کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به این وزارتخانه خواستار انتشار متن کامل و بدون سانسور گزارش مولر تا اول مه سال جاری میلادی شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار