با کمک سپاه ثارلله کرمان اتفاق افتاد؛

بازگشت ۷۰ درصدی مردم حمیدیه به خانه

معاون هماهنگ کننده نمایندگی، ولی فقیه در سپاه ثارلله گفت:با وقوع سیل در شهرستان حمیدیه خوزستان، هفتاد روستا دچار آبگرفتگی شدند که با تلاش و پشتیبانی سپاه ثارلله کرمان اکنون هفتاد درصدمردم به منازلشان برگشتند.

بازگشت ۷۰ درصدی مردم حمیدیه به خانهحجت الاسلام امین رضا کمالی معاون هماهنگ کننده نمایندگی، ولی فقیه در سپاه ثارلله در گفتگویی تلفنی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان گفت:بر اثر وقوع سیل در هشرستان حمیدیه خوزستان، ۷۰ روستا دچار آبگرفتگی کامل شدند که از این تعداد تا کنون ۲۵ روستا به طور کامل مشکلشان رفع شده ومردم به منازل برگشتند.

وی افزود: تنها ۱۳ روستای حمیدیه اکنون دچار آبگرفتگی صد درصدی هستند و اولویت فعلی ما این است که آب را تخلیه کنیم و برای بازسازی منازل مردم اقدام کنیم.

وی از اعزام ۳۶ نفر از طلاب کرمان به حمیدیه خوزستان خبر داد و گفت: تشکیل قرارگاه فرهنگی شهر حمیدیه و شرکت در جلسات فرهنگی استان خوزستان از اقدامات ویژه روحانیون در  اعزام به مناطق سیل زده حمیدیه بود.

وی همچنین گفت: تعداد ۱۱ نفر از روحانیون اعزامی در تهیه غذا و آشپزی در این منطقه فعالیت دارند که به آن یازده نفر در بین مردم حمیدیه مشهور شده اند که از صفر تا صد طبخ غذا در این شهرستان را بر عهده دارند.

وی بیان کرد:اقدام مهمی که اکنون باید انجام شود تخلیه آب در ۲۵ روستا است که بزودی دستگاه‌هایی که برای تخلیه آب  از کرمان ارسال شده، کار تخلیه آب انجام خواهد شد.

حجت الاسلام کمالی تصریح کرد: اکنون ساکنان ۱۳ روستایی که درگیر و در محاصره آب هستند بر بلندی‌های روستا و در چادر‌ها و مکان‌های امن و اردوگاه‌ها ساکن هستند که نیاز‌های اولیه خوراک، پوشاک و فعالیت‌های فرهنگی از قبیل برگزاری جشن‌های اعیاد شعبانیه را تامین کرده ایم.

وی گفت: برای کودکانی که نیاز به اسباب بازی داشتند و از لحاظ روحی در شرایط بدی به سر می‌بردند چادر‌های بررسی آسیب‌های روانی تهیه شده است.

حجه الاسلام کمالی افزود: ساخت سرویس‌های بهداشتی، وضو خانه –تهیه لوازم بهداشتی مربوط به خواهران و کودکان از دیگر اقدامات سپاه ثارلله کرمان عنوان کرد.

وی بیان کرد: بازسازی منازل و مزارع و باغات مردم مهمترین خواسته اهالی حمیدیه و موضوعی است که اکنون دنبال می کنیم و جز اولویت ها است.

سپاه ثارلله استان کرمان به عنوان معین سپاه حمیدیه خوزستان کار بازسازی و حمایت از مردم سیل زده حمیدیه خوزستان را عهده دار است.

انتهای پیام/ح

بازگشت به منازل در حمیدیه

برچسب ها: سپاه پاسداران ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار