۷۱۶ روستای کردستان به اینترنت پرسرعت متصل هستند

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان با بیان اینکه در حال حاضر ۷۱۶ روستای این استان از خدمات شبکه اینترنت پرسرعت برخوردار هستند، گفت: از این تعداد ۸۴ روستا بطور مشترک از اینترنت پرسرعت LTE (بی سیم روستایی) و ADSL بهره‌مند هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، فردین سعیدی گفت: تعداد روستا‌های بهره‌مند از اینترنت پرسرعت مخابرات، ۴۶۱ مورد و روستا‌های برخوردار از اینترنت LTE نیز ۳۳۹ مورد است.

وی ظرفیت پهنای باند ورودی استان را در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید ۶، ۳ گیگابایت اعلام کرد و افزود: این رقم در سال گذشته به ۱۱۷ گیگابایت در ثانیه افزایش یافت.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان با بیان اینکه ۳۰ شهر استان تحت پوشش اینترنت LTE & ۴G هستند، افزود: تعداد شهر‌های بهره‌مند از اینترنت ۳G از ۲ شهر در سال ۹۲ به ۳۰ شهر در سال ۹۷ رسید.

سعیدی ضریب نفوذ مشترکان اینترنت پرسرعت را در استان تا پایان سال گذشته ۷۷، ۳ درصد اعلام کرد و یادآور شد: این رقم در ابتدای دولت تدبیر و امید ۱۶، ۳۷ درصد بود.

وی تاکید کرد: خطوط دایری تلفن ثابت مخابرات در استان تا پارسال ۵۱۸ هزار و ۹۳۹ خط بود و ضریب نفوذ آن از ۳۱، ۵۳ درصد سال ۹۲ به ۳۱، ۶۲ درصد در سال ۹۷ ارتقا یافت.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان از واگذاری ۵۱۸ هزار و ۹۳۹ خط تلفن ثابت در استان خبر داد و گفت: خطوط واگذار شده اینترنت پرسرعت نیز اکنون ۱۵۱ هزار و ۵۶۹ مورد است.

انتهای پیام/م

بهره مندی روستاهای کردستان از اینترنت پرسرعت

 

برچسب ها: تسهیلات ، اینترنت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.